Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی نسخه‌های خطی اهدایی شهید قاسم سلیمانی به مقام معظم رهبری را که در گنجینه رضوی نگهداری می‌شود، رونمایی کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، مقام معظم رهبری (مدظله العالی) یکی از بزرگترین واقفان آثار موزه‌ای و نسخ خطی نفیس به آستان قدس رضوی هستند که بسیاری از هدایای اهدا شده از سوی شخصیت‎ها و هنرمندان داخلی و خارجی به ایشان را به ساحت مقدس رضوی تقدیم کرده‌اند که تعدادی از این آثار توسط سردار شهید سلیمانی به ایشان هدیه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


یکی از نفایس اهدایی شهید حاج قاسم سلیمانی به مقام معظم رهبری که در گنجینه رضوی موجود است، قرآن به دست‌خط ابن نور محمد است که در سال ۱۲۸۷ هجری قمری کتابت و در مرداد ۱۳۹۸ وقف گنجینه رضوی شده است.
نسخه خطی «کَنزُ اللُغات اثر محمد بن عبدالخالق»، به خط نستعلیق یکی دیگر از نفایس اهدایی سردار حاج قاسم سلیمانی به مقام معظم رهبری است که این کتاب فرهنگ عربی به فارسی است و در تاریخ ۹۲۰ هجری قمری کتابت شده است.
کتاب خطی «ارشادُ العقلِ السلیم، اثر محمد بن محمد» به خط نسخ و تاریخ کتابت قرن ۱۱ هجری قمری سومین نسخه اهدایی شهید حاج قاسم سلیمانی به مقام معظم رهبری است که در مرداد ۱۳۹۸ به آستان مقدس رضوی اهدا شده است.
در این مراسم که ۲۴ دی ماه در محل موزه قرآن و هدایای مقام معظم رهبری (مدظله العالی) برگزار شد، در کنار رونمایی از نسخ خطی اهدایی این سردار شهید، از پایگاه موضوعی «سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی» در کتابخانه دیجیتال نیز رونمایی به عمل آمد.
این پایگاه که مشتمل بر کتاب، مقاله، عکس، فیلم است به معرفی و سخنرانی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، خاطرات همرزمان، و رشادت‌های این سردار سرافزار پرداخته است.
گفتنی است، شهید حاج قاسم سلیمانی در ۲۰ اسفند ۱۳۳۵ در شهرستان رابُر استان کرمان به دنیا آمد. وی در سال ۱۳۵۹، عضو سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی و در سال ۱۳۶۰، فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله شد.
این شهید بزرگوار در سال ۱۳۷۹ از سوی مقام معظم رهبری (مدظله‎العالی) به فرماندهی سپاه قدس منصوب شد و در بهمن سال ۱۳۸۹ از سوی فرمانده کل قوا، درجه سرلشکری دریافت کرد.
سردار حاج قاسم سلیمانی از فرماندهان مبارزه علیه داعش در عراق و سوریه بود که با رشادت‎های او و دیگر رزمندگان، در تاریخ ۳۰ آبان ۱۳۹۶ رسماً نابودی داعش را به مقام معظم رهبری (مدظله‎العالی) اعلام و در اسفند ۱۳۹۷، نشان ذوالفقار؛ عالی‌ترین نشان نظامی ایران را از مقام معظم رهبری (مدظله‎العالی) دریافت کرد.
سردار حاج قاسم سلیمانی، در ۱۳ دی ۱۳۹۸ پس از عمری تلاش و مجاهدت، در حمله تروریستی نیرو‌های آمریکایی به درجه رفیع شهادت نائل آمد و به آرزوی دیرینه اش رسید و به خیل همرزمان شهیدش پیوست.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: رونمایی نسخه خطی شهید سلیمانی رهبر انقلاب آستان قدس کتابخانه موزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۱۳۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی جامعه کشتی از رهبر معظم انقلاب

جامعه کشتی ایران با انتشار پیامی نسبت به پیام تبریک رهبر انقلاب به این رشته قدردانی کرد.

به گزارش مشرق، تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی ایران با حضور در مسابقات قهرمانی آسیا در بیشکک قرقیزستان مقتدرانه به عنوان قهرمانی قاره کهن رسیدند. شاگردان محسن کاوه در تیم کشتی آزاد با ۱۹۰ امتیاز و شاگردان حسن رنگرز نیز با ۲۰۰ امتیاز این عناوین ارزشمند را برای ورزش ایران به ارمغان آوردند.

در پی قهرمانی تیم‌های کشتی فرنگی و آزاد در مسابقات قهرمانی آسیا در بیشکک قرقیزستان، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در پیامی از جوانان کشتی‌گیر قهرمان صمیمانه تشکر کردند.

پس از انتشار این پیام علیرضا دبیر امروز چهارشنبه در گفت‌گویی تلویزیونی با تشکر از مسوولان بلند پایه نظام به خاطر پیام‌های تبریک جهت قهرمانی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی در آسیا گفت: از مقام معظم رهبری تشکر می‌کنم. یک پیام دلگرم‌کننده برای قهرمانی تیم‌های آزاد و فرنگی در قاره آسیا صادر کردند. امیدوارم این ولی خدا از ما راضی باشند تا امام زمان (عج) نیز از ما راضی باشد.

همچنین جامعه کشتی در پیامی از حضرت آیت الله العظمی خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی تشکر و قدردانی کردند.

متن پیام به شرح زیر است:

با سلام و احترام خدمت رهبر معظم و فرزانه انقلاب اسلامی (دامه برکاته)؛

پیام شما در پی قهرمانی تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی در رقابت های آسیایی قرقیزستان، مایه دلگرمی و اطمینان خاطر جامعه کشتی است.

به عنوان عضو کوچکی از ایران بزرگ اسلامی، برایمان مایه مباهات و افتخار است که توانستیم بار دیگر دل رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و مردم عزیز را شاد کردیم و امیدواریم که با دعای خیر حضرتعالی و مردم شریف، در میادین بین‌المللی آینده موفق باشیم.

دیگر خبرها

  • برگزاری آئین بزرگداشت نخستین سالگرد شهید آیت الله سلیمانی
  • توئیت عضو دفتر رهبر انقلاب، درباره کشف حجاب از دیدگاه مقام معظم رهبری
  • عفو رهبری برای تعدادی از محکومان تعزیرات
  • قدردانی جامعه کشتی از رهبر معظم انقلاب
  • فرمانده مرزبانی فراجا با خانواده شهید گلستانی دیدار کرد/ حامل سلام رهبر معظم انقلاب هستم
  • پیام تبریک رهبر معظم انقلاب به قهرمانان کشتی آزاد و فرنگی
  • روایتی از توسل سردار شهید حجازی به حضرت زهرا (س)/ هرجا بود، روضه فاطمیه را می‌گرفت
  • دانشگاه آزاد قزوین حمایت قاطع خود را از این اقدام غرور آفرین سپاه اعلام می‌کند
  • ماجرای تعریف رهبر انقلاب از همسرشان در حضور یک پزشک | هدیه ای که پس داده شد
  • توصیف رهبر انقلاب درباره همسرشان /رهبری گفتند این عبای گران را بدهم و به جایش ۳ عبا بگیرم ناراحت می‌شوی؟