Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-18@07:18:05 GMT

فعالیت 429 سازمان مردم نهاد در خراسان‌جنوبی

تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۱۳۸۸۷

فعالیت 429 سازمان مردم نهاد در خراسان‌جنوبی

شریفی گفت: در خراسان جنوبی 492 سازمان مردم نهاد داریم که نشان دهنده رشد 39.5 درصدی نسبت به جمعیت است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، مژگان شریفی معاون دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان‌جنوبی امروز در جلسه نقش رسانه در کاهش آسیب‌های اجتماعی اظهار کرد: امور اجتماعی و فرهنگی در راستای کاهش آسیب های اجتماعی دارای سه هدف مهم توسعه اجتماعی، توسعه و ترویج مشارکت‌های اجتماعی و کنترل آسیب‌های اجتماعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی با بیان این‌که آموزش، مهمترین مسئله در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی است، افزود: توسعه کمی و کیفی تشکل‌های مردم نهاد از دیگر برنامه‌های ما در دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری است.   معاون دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان‌جنوبی بیان کرد: رضایت، اعتماد و مشارکت سه فاکتور مهم سازمان‌های مردم نهاد است.   شریفی عنوان کرد: توسعه شبکه سازی سازمان‌های مردم نهاد یکی دیگر از اهداف دفتر اجتماعی است که در حال پیگیری است.   وی اظهار کرد: توانمند سازی افراد، آموزش و پایداری در تاثیرگذاری ارتباط دولت با سمن از دیگر برنامه‌های مهم امور اجتماعی و فرهنگی است.   معاون دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان‌جنوبی گفت: در خراسان جنوبی 492 سازمان مردم نهاد داریم که نشان دهنده رشد 39.5 درصدی نسبت به جمعیت است.   شریفی بیان کرد: خراسان‌جنوبی در زمینه دارا بودن تعداد سمن‌های مردم نهاد در رتبه چهارم کشوری قرار دارد.   وی اظهار کرد: از429 سازمان مردم نهاد استان 221 سمن مجوز از استانداری و فرمانداری‌های شهرستان‌ها دریافت کرده‌اند.   معاون دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان‌جنوبی گفت: بیشترین تعداد سمن در شهرستان قاین و کمترین تعداد سمن را در شهرستان‌های نهبندان و طبس داریم.   شریفی افزود: نیروی انتظامی، بهزیستی، ورزش و جوانان و استانداری اجازه صدور مجوز برای راه‌اندازی سمن‌های مردم نهاد را دارند.   وی از رشد 40 درصدی سازمانهای مردم نهاد در استان خبر داد و افزود: تعداد سمن های مردم نهاد مردمی نیز 80 درصد رشد داشته است.   معاون دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی بیان کرد: میزان اعتماد و مشارکت مردم با سازمان‌های مردم نهاد در استان 83.1 درصد است در حالی‌که میانگین کشوری 73.89 درصد بوده و این نشان می‌دهد میزان اعتماد و مشارکت در خراسان‌جنوبی از میانگین کشوری بالاتر است.   شریفی از اختصاص اعتبارات خوبی برای سازمانهای مردم نهاد استان خبر داد و افزود: با اعتبارات در نظر گرفته شده جهت کاهش آسیب های اجتماعی اقدام شده است.   انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۱۳۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۹ هزار کیلومتر ایل راه در خراسان جنوبی مرمت شد

ابراهیمی گفت: عملیات عمرانی  بازگشایی ایل‌ راه های عشایری با اعتبار ۱۰۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال انجام شد و مرمت و بهسازی ایل‌ راه‌های عشایر به‌ طور مستمر در سال ادامه دارد.

وی همچنین گفت: سال گذشته آبرسانی سیار به پنج هزار و ۱۷۳ خانوار عشایر با حجم ۱۲۰ هزار و ۵۴۴ متر مکعب انجام شد و تامین نهاده های دامی به میزان ۲۴ هزار و ۶۲۸ تن، توزیع نفت سفید به میزان ۲۵۳ هزار و ۷۴۰ لیتر و توزیع ۲ هزار و ۳۱ سیلندر گاز مایع از دیگر اقدامات است.

مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی از تجهیز پنج چاه آب شرب با اعتبار ۹۰ میلیارد ریال، مرمت و بهسازی چاه مالداری، چشمه و کمک به منابع آبی ۲۲۴ مورد با اعتبار ۶۵ میلیارد ریال خبر داد و افزود: ۱۵ آب انبار و آبشخور دامی با اعتبار ۲۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال احداث شد.

وی عنوان کرد: با توجه به شرایط ناپایدار جوی در فصل بهار، درخصوص اطلاع‌رسانی به موقع به عشایر برای پرهیز از اتراق در مسیل‌ها و ارسال پیامک هشدار جوی توسط اداره کل امور عشایر استان اقدام می‌شود.

ابراهیمی گفت: در استان خراسان جنوبی معمولا کوچ بهاره از ابتدای اسفند شروع می‌شود و استقرار عشایر تا پایان شهریور ماه ادامه دارد.

وی افزود: با توجه به شرایط خشکسالی حاکم بر اکثر نقاط قابل دسترس، حدود چهار هزار خانوار اقدام به کوچ می‌کنند که عمدتا درون استانی است.

مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی گفت: حدود هزار خانوار کوچ برون استانی بیشتر به استان خراسان رضوی و تعداد محدود به استان‌های کرمان و سمنان کوچ دارند.

جمع کل راه‌های استان خراسان جنوبی بیش از ۱۷ هزار کیلومتر شامل راه‌های اصلی و فرعی، راه‌های روستایی آسفالت، شوسه و خاکی است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره فعالیت نهاد امدادرسانی برای آوارگان فلسطینی
  • تبادل توافق نامه احداث مجتمع رفاهی در محور راور - دیهوک
  • توقیف ۱۴۲ شرکت فاقد اعتبار مالیاتی در خراسان رضوی
  • برنامه‌های فرهنگی در اردبیل رشد ۴۰۰ درصدی دارند
  • لغو عضویت ایران در سه سازمان جهانی؛ گاف تازه دولت؟
  • بیش از ۹ هزار کیلومتر ایل راه در خراسان جنوبی مرمت شد
  • هشدار سازمان هواشناسی: فعالیت سامانه بارشی از امروز تا چهارشنبه
  • نشست مدیریت بحران در استانداری هرمزگان/ بارش‌ها در هرمزگان شدید است
  • انجام یک میلیون و ۲۲۴ هزار تراکنش در اجرای طرح جدید کالابرگ الکترونیکی
  • ساخت ۴۰ هزار واحد مسکن در خراسان جنوبی آغاز شد