Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی کرمی معاون فنی جهاد کشاورزی دزفول با اشاره به پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر سرد شدن هوا گفت: کشاورزان برای جلوگیری از سرمازدگی محصولات، زمین‌های کشاورزی خود را شبانه آبیاری کنند.

او اظهار دشات: با توجه به پیش‌بینی هواشناسی احتمال وارد آمدن خسارت به کشت‌های گلخانه‌ای و دارای پوشش پلاستیک و برخی محصولات سبزی و صیفی وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کرمی از کشاورزان خواست برای جلوگیری از وارد آمدن خسارت به محصولات کشاورزی بواسطه سرمازدگی تمهیدات لازم را در نظر بگیرند و در کشت‌هایی که احساس می‌کنند احتمال خسارت وجود دارد اقدام به آبیاری شبانه کنند.

معاون فنی جهاد کشاورزی دزفول همچنین درخصوص زمان مناسب برای سم‌پاشی مزارع گندم تصریح کرد: بهترین زمان برای سم‌پاشی در ایام سرد سال اواسط روز است البته اگر کشاورزان این کار را به بعد از بهبود هوا موکول کنند، بهتر است.

این مقام مسئول اذعان داشت: احتمال خسارت سرمازدگی در بعضی محصولات کشاورزی بدلیل کاهش دمای هوا وجود دارد.

۱۱۰ هزار هکتار زمین کشاورزی و باغی در شهرستان دزفول وجود دارد که هر سال حدود سه میلیون تن محصول از آن‌ها برداشت می‌شود.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محصولات کشاورزی سرمازدگی محصولات کاهش دما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۱۴۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال رگبار و رعد و برق در برخی مناطق خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، محمد سبزه زاری گفت : در بررسی نقشه‌های پیش یابی تا اواخر وقت امروز هم احتمال رگبار و رعد و برق در مناطق شمالی، شرقی، جنوب شرقی و بویژه در ارتفاعات استان وجود خواهد داشت.

مدیرکل هواشناسی خوزستان افزود : طی امروز و فردا  وزش باد‌ها در مناطق جنوبی و غربی و مرکزی و شمالی در برخی ساعات متوسط خواهد بود.

وی گفت : تا اوایل هفته آینده روند افزایش دما در سطح استان پیش بینی می‌شود. در این ایام استقرار جریانات جنوبی سبب افزایش رطوبت در مناطق جنوبی و مرکزی و غربی خواهد شد.

در شبانه روز گذشته بستان با ۳۵.۸ و دزپارت (دهدز) با ۱۲.۴ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنکترین نقاط استان گزارش شده اند.

در شبانه روز گذشته اهواز به بیشینه دمای ۳۴.۷ و کمینه دمای ۲۲ درجه سانتیگراد رسیده است.

دیگر خبرها

  • تجهیز یک هزار و ۲۴۴ هکتار از اراضی قزوین به سامانه نوین آبیاری
  • احتمال رگبار و رعد و برق در برخی مناطق خوزستان
  • پیشرفت ۶۳ درصدی طرح‌های آبیاری نوین در قزوین
  • کشاورزان خسارت دیده استان بوشهر برای امهال تسهیلات مراجعه کنند
  • ۶۰ کیلومتر کانال آبیاری دشت قزوین لایروبی شد
  • خسارت میلیاردی سیل به کشاورزان گراشی
  • اجرای آبیاری قطره‌ای زیرسطحی در تاکستان‌های شیروان
  • صدور هشدار نارنجی برای بخش کشاورزی در استان سمنان
  • ساخت سامانه خورشیدی جلوگیری از سرمازدگی درختان
  • سامانه‌ خورشیدی جلوگیری از سرمازدگی درختان ساخته شد