Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از واکسیناسیون گروه‌های در معرض خطر در مناطق سیل زده خبر داد و گفت: ارسال دارو به میزان مورد نیاز به تمامی مراکز بهداشتی و درمانی صورت گرفته است. تاریخ انتشار: 15:47 - 24 دی 1398 - کد خبر: ۵۸۶۸۰۶

کیانوش جهانپور رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت وگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، با اشاره به ارسال واکسن آنفولانزا و برهی اقلام دارویی به مناطق سیل زده، گفت: وزارت بهداشت به دنبال بحران‌هایی از جمله سیل و زلزله و بالا رفتن ریسک برخی بیماری‌های واگیر و ویروسی با توجه به اقلیم منطقه درگیر با بحران نسبت به ارسال برخی اقلام دارویی اقدام می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه برای هر استان بسته به شرایط اقلیمی و فصل آب و هوایی پروتکل‌های پیشگیری و مدیریتی در مواقع بحران تعریف می‌شود، تصریح کرد: در موضوع سیل در استان‌های جنوبی کشور نیز این پروتکل‌ها تدوین شده است.


جهانپور با تاکید بر اینکه به دنبال سیلاب اخیر تیم‌های مبارزه با بیماری‌ها و بهداشت محیط در منطقه مستقر شده اند، افزود: ارسال دارو، تامین دارو به میزان مورد نیاز در تمامی مناطق در مراکز بهداشتی و درمانی و استقرار تیم‌های اورژانس و مراقبت از محیط نیز صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: جزئیاتی از تماس تلفنی وزیر بهداشت با سپهبد سلیمانی/ فعلا نمی‌توان جزئیات برخی از خدمات «فرمانده» را رسانه ای کرد


سخنگوی سازمان غذا و دارو ادامه داد: در حوزه مبارزه با بیماری‌ها در افراد و گروه‌های پرخطر یا در معرض خطر به ویژه اینکه در فصل سرد سال هستیم ریسک آنفولانزا افزایش می‌یابد لذا در این موارد واکسیناسیون لازم هم انجام می‌شود.


وی گفت: شاید واکسن آنفولانزا در کوتاه مدت پاسخ دهی مناسبی نداشته باشد، اما با توجه به اینکه ممکن است این موضوع تداوم داشته باشد در این موارد واکسیناسیون نیز انجام می‌شود.


رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یادآور شد: واکسیناسیون مردم در مناطق سیل زده می‌تواند مصونیت از ابتلا به بیماری را افزایش دهد.


انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سیل واکسن آنفولانزا سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۱۴۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح واکسیناسیون سراسری دام علیه بیماری تب مالت از اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان ، سال گذشته ۶۶۸ بیمار مبتلا به تب مالت در استان شناسایی و تحت درمان قرار گرفتند که بیشترین آن مربوط به شهرستان سنندج بود.

تب مالت یا برسلوز از جمله بیماری‌های عفونی مسری است.

شایع‌ترین طریقه انتقال این بیماری مزمن ومشترکین انسان ودام از طریق مصرف لبنیات ومحصولات دامی غیرپاستوریزه، عدم استفاده از پوشش محافظ مناسب در مواجهه با دام و عدم واکسیناسیون دام‌ها است.

رئیس اداره مبارزه با بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی کردستان درباره مهمترین علامت‌های این بیماری می‌گوید.

تب، درد‌های عضلانی و استخوانی، سر درد، تعریق شدید، ضعف و خستگی، بی اشتهایی، لاغری، بزرگ شدن کبد و طحال نیز از جمله علایم تب مالت است.

رحمانی آموزش دامداران، واکسیانسیون، قرنطینه دام‌های آلوده و تست کشتار در واحد‌های صنعتی و روستایی را در کنترل این بیماری موثر دانست.

سال گذشته ۲۴ هزار نوبت نمونه گیری از واحد‌های دامداری برای کنترل این بیماری انجام شد و ۲۹۰ هزار راس دام سبک و ۵۹ هزارراس دام سنگین واکسینه شدند.

امسال طرح واکسیناسیون سراسری ۲۲۰ هزار راس دام سبک از روز شنبه به صورت رایگان شروع می‌شود.

در نتیجه انجام واکسیناسیون پارسال ۲۰ راس دام آلوده از دامداری‌های استان حذف شدند در حال حاضر هزار و ۸۰۰ واحد دامی در استان وجود دارد.

 

دیگر خبرها

  • لایروبی آبشخور‌های مناطق حفاظت محیط زیست لرستان
  • ایمن سازی دام‌ها علیه بیماری‌ها
  • آغاز طرح واکسیناسیون سراسری دام علیه بیماری تب مالت از اردیبهشت
  • توصیه دامپزشکی گناباد در خصوص واکسیناسیون آنتروتوکسمی دام سبک
  • توصیه های فنی پیشگیری از خسارت در باغات سیاه ریشه
  • توصیه‌های فنی پیشگیری از خسارت در باغات سیاه ریشه
  • وجود ۱۳ هزار بیمار هموفیلی در ایران/ این گروه بیشتر در معرض بیماری هستند
  • چشم‌رنگی‌ها در معرض این بیماری
  • واکسیناسیون رایگان حدود ۵۰۰ هزار نوبت سر دام
  • اجرای طرح ملی واکسیناسیون رایگان طیور بومی در خمینی‌شهر