Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-20@02:10:20 GMT

یخبندان در 24 استان/برف و باران در غرب و شمال کشور

تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۱۴۹۳۷

یخبندان در 24 استان/برف و باران در غرب و شمال کشور

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز پنج‌شنبه با تقویت سامانه بارشی در سواحل خزر بارش باران داریم و در بخش‌های از استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، خراسان شمالی و ارتفاعات البرز، بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: روز آینده در جنوب سیستان و بلوچستان بخش‌هایی از کرمان و شرق هرمزگان، وزش باد و بارش پراکنده داریم و از بعدازظهر چهارشنبه با شمالی شدن جریانات روی خزر، بارش باران در غرب و مرکز دریای خزر پیش‌بینی می‌شود و در ارتفاعات استان‌های ساحلی، برف خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: روز آینده در شمال آذربایجان شرقی و اردبیل بارش پراکنده برف خواهیم داشت.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز پنج‌شنبه با تقویت سامانه بارشی در سواحل خزر مجدداً بارش باران داریم و در بخش‌های از استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، خراسان شمالی و ارتفاعات البرز بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان بیان کرد: روز جمعه در سواحل خزر و بخش‌هایی از مرکز کشور شاهد بارش پراکنده خواهیم بود.

وی افزود: روز شنبه سامانه بارشی جدیدی از غرب وارد کشور می‌شود که سبب بارش برف و باران در شمال غرب و غرب کشور و بارش باران همراه با رعدوبرق در جنوب غرب کشور می‌شود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: در سه روز آینده در نیمه شرقی کشور وزش باد شدید خواهیم داشت، همچنین امروز و فردا خلیج فارس و تنگه هرمز مواج است و روز پنج‌شنبه غرب خزر مواج خواهد بود.

ضیائیان ادامه گفت: فردا بندرعباس با بیشینه دمای 20 درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و شهر‌کرد با کمینه دمای 14 درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت:‌ آسمان تهران فردا نیمه‌ابری همراه با غبار محلی پیش‌بینی می‌شود. همچنین روزهای پنج‌شنبه و جمعه آسمان تهران نیمه‌ابری است، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 8 و صفر درجه خواهد بود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت: فردا در 24 استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: هواشناسی وضعیت جوی اقتصادی هوای تهران هوای پایتخت سرما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۱۴۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی هواشناسی کشور ۲۹ و ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / بارش باران در نقاط اکثر استان ها

به گزارش صدای ایران،صادق ضیاییان براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی اظهارکرد: امروز(۲۹ فروردین) در کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، یزد، جنوب خراسان رضوی و برخی مناطق واقع در فارس، نیمه جنوبی و شرق اصفهان و ارتفاعات زاگرس مرکزی رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در برخی مناطق رخداد تگرگ پیش‌بینی می‌شود همچنین طی این روز بیشینه بارش در کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و یزد خواهد بود.

وی اضافه کرد: پنجشنبه (۳۰ فروردین) در برخی مناطق شرق، جنوب شرق و جنوب، جمعه (۳۱ فروردین) در مناطقی از شمال غرب، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس شمالی و مرکزی و البرز مرکزی، شنبه (۱ اردیبهشت) و یکشنبه (۲ اردیبهشت) در برخی مناطق شمال غرب، غرب سواحل دریای خزر بخش‌هایی از مرکز و جنوب و ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی و زاگرس شمالی و مرکزی بارش رخ می‌دهد.

ضیاییان در ادامه اظهار کرد: امروز شرق خلیج فارس، تنگه هرمز، دریای عمان مواج و طوفانی و پنجشنبه و جمعه شرق دریای عمان مواج خواهد بود.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۳۰ فروردین) صاف تا کمی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد با حداقل دمای ۱۵ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتیگراد و طی جمعه ( ۳۱ فروردین)  صاف تا کمی ابری، گاهی افزایش  ابر و وزش باد، در بعضی ساعت‌ها افزایش باد با حداقل دمای ۱۶  و حداکثر دمای  ۲۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی فردا و پس فردا شهرکرد با کمینه  ۲ و ۳ درجه سانتیگراد و اهواز با بیشینه ۳۶ و ۳۷  دمای درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شود.


دیگر خبرها

  • پیش بینی هواشناسی کشور ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / خیزش گرد و خاک در این استان ها
  • پیش‌بینی رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید در مناطق مستعد
  • شدت گرفتن بارش‌ها در مناطق مستعد
  • بارش ها در نوار جنوبی کشور تا فردا ۳۱ فروردین ماه تشدید می شود
  • وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین / بارش باران در محورهای مواصلاتی ۳ استان
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / رگبار باران و رعدوبرق
  • رگبار باران و رعدوبرق در نقاط مختلف کشور
  • هواشناسی ایران/ هشدار وزش باد شدید و رگبار باران در نقاط مختلف کشور
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور / امروز و فردا در کدام استان‌های کشور باران می‌بارد؟
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۲۹ و ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / بارش باران در نقاط اکثر استان ها