Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-20@03:50:11 GMT

خودرو‌های خوش‌شانس بازار ایران

تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۱۴۹۹۰

خودرو‌های خوش‌شانس بازار ایران

بازار خودرو چند هفته‌ای است که به مدار افزایشی قدیم خود بازگشته است. پراید بار دیگر چهارچوب قیمتی خود را شکسته است و با سرعت به رکورد ۶۰ میلیون تومانی پیش می‌رود.

 به گزارش گروه بازرگانی خبرگزاری دانشجو، بازار خودرو چند هفته‌‌ای است که به مدار افزایشی قدیم خود بازگشته است. پراید بار دیگر چهارچوب قیمتی خود را شکسته است و با سرعت به رکورد 60 میلیون تومانی پیش می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اتفاقی مشابه برای محصولات خانواده دنا و سمند و البته انواع پژو 206 و 207 هاچ‌بک و صندوقدار. اوضاع مدل‌های مختلف رنو تندر و ساندرو نیز تعریفی ندارد. چینی‌های حاضر در میدان نیز روی خوشی به مشتری نشان نمی‌دهند. از هایما و دانگ‌فنگ گرفته تا برلیانس و چری همگی خیال ارزان شدن ندارند. با این حال در اتفاقی عجیب شاهد آن هستیم که دو سری از محصولات ایران خودرو سایپا برخلاف جریان فعلی بازار قرار گرفته‌اند. بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد که تیپ‌های مختلف سایپا کوییک و پژو پارس طی چند روز اخیر روندی نزولی و یا ثابت داشته‌اند.

کاهش قیمت یکی دو خودرو در اتمسفر اپیدمی رشد قیمت‌ها، موجب تعجب کارشناسان شده است. اینکه سایپا کوییک و پژو پارس روندی عکس آنچه طی هفته‌های اخیر شاهدش هستیم را در پیش گرفته‌اند دلیل شگفت‌انگیزی ندارد. این خودروها بیش از تقاضا در بازار وجود دارند. حال سوال اینجاست که آیا عرضه آن بیشتر شده و یا اینکه تمایل برای خرید آن کاهش پیدا کرده است.

سایپا کوییک؛ تازه‌وارد جویای نام

اواخر سال 95 بود که مراسم پرزرق و برق پرده‌برداری از کوییک با حضور وزیر صنعت وقت و رئیس مجلس برگزار شد. رسانه‌ها از پیش‌تر خبر داده بودند که سایپا قصد دارد خودرویی بر اساس پلتفرم ساینا ولی با آپشن‌هایی بسیار بیشتر را روانه بازار کند. همین اتفاق هم افتاد. کوییک با حواشی فراوان تبدیل به پاسخ دیرهنگام به پژو 206 شد. خودرویی که سازنده آن مصرانه در پی آن بود که نشان دهد این خودرو یک کراس‌اور سایز کوچک در حد و اندازه‌های دانگ‌فنگ H30 Cross است. اما بعد از رونمایی کوییک، دیگر خبری از آن نشد. این خودرو در حالی که در سبد فروش سایپا تیبا و ساینا وجود داشت، شانسی برای موفقیت نمی‌دید. حتی با آن آپشن‌های متنوع و البته جعبه‌دنده اتوماتیک. یکی دو سال بعد از این اتفاقات سایپا استراتژی خود را تغییر داد و مدل فوق آپشن که قیمتی بالاتر از انتظار داشت را حذف کرد و در لیست جدید خود تنها دو نسخه دنده‌ای ساده و اتوماتیک نیمه فول را قرار داد. واقعیت این بود که حالا دیگر قیمت کوییک در قیاس با دیگر تولیدات این شرکت منطقی به نظر می‌رسید. محبوبیت این خودرو آرام آرام افزایش پیدا می‌کرد. به خصوص آنکه شرکت در نظر دارد ویرایش جدیدی از آن با نام کوییک R را که کمی از نظر ظاهری اسپرت‌تر شده را هم راهی بازار کند.

پژو پارس؛ قدیمی خوش‌تیپ

فیس‌لیفت گم‌نام پژو 405 با الهام از پژو 406 که فرصت عرضه در بازارهای جهانی را نداشت، تبدیل به یکی از موفق‌ترین سدان‌های بازار ایران شد. اقبال پژو پارس که آن اوایل با نام پرشیا شناخته می‌شد به قدری بود که گویی کسی نمی‌داند ساختار فنی‌اش همان پژو 405 است. اتفاقی که هرگز برای سمند نیفتاد. این خودرو همان مزایای قدرتی، سرعتی و کاربردی برادرش را داشت با این تفاوت که چهره‌اش از نظر لطافت و جسارت یک سر و گردن بالاتر بود. ایران خودرو نیز با گذشت زمان متوجه شد تک محصول بودن این خودرو بازار آن را در درازمدت دستخوش آسیب می‌کند. به همین دلیل طی سال‌های اخیر مدل‌های مختلفی مانند ELX، LX، سال، TU5، اتوماتیک و حتی دوگانه‌سوز را عرضه کرد تا توسعه بازار را آن به صورت حداکثر انجام دهد. اما آنچه این روزها موجب کاهش قیمت پژو پارس شده، سنارویی متفاوت از کوییک است. در واقع پدیده کاهش تقاضا روی این خودرو تبدیل به پدیده افزایش عرضه شده است. پژو پارس طی چند مرحله فروش فوری و نقدی با بازه‌ای مناسب به دست مشتریان رسید.

اقبال در بازار خودروهای کارکرده

درباره پژو پارس شکی نداریم که یکی از بهترین گزینه‌ها در بازار خودروهای دست‌دوم است. البته کوییک هنوز جوان است تا بتوان درباره سابقه خرید و فروش مدل‌های کارکرده آن اظهار نظر کرد ولی با کارنامه‌ای که از محصولات سایپا دیده‌ایم، می‌توان متصور شد که این خودرو نیز به زودی تبدیل به یکی از بهترین‌ها برای مشتریانی باشد که قدرت خرید محصول صفر کیلومتر را ندارند. حقیقت آن است که قیمت خودرو کارکرده تابعی از قیمت مدل صفر کیلومتر آن است. می‌توان امیدوار بود که دو خودرویی که امروز در این فوران افزایش قیمت‌ها روندی عکس دارند، در بازار خودروهای دست‌دوم نیز موفق ظاهر شوند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: قیمت خودرو فروش خودرو افزایش قیمت خودرو خرید خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۱۴۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت روز خودرو صفر داخلی(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)+جدول

خودرو

قیمت کارخانه(تومان)

قیمت بازار آزاد(تومان)

آریسان ۲ (ارتقا یافته)

۴۱۳.۷۱۳.۰۰۰

۴۸۰.۰۰۰.۰۰۰

اطلس G دنده‌ای

۳۹۹.۷۳۱.۰۰۰

۵۹۵.۰۰۰.۰۰۰

پراید  SE۱۵۱

۲۳۶.۰۳۴.۰۰۰

۳۵۰.۰۰۰.۰۰۰

پژو ۲۰۷ پانوراما دنده‌ای(ارتقایافته)

۴۹۸.۵۸۴.۰۰۰

۸۹۰.۰۰۰.۰۰۰

پژو ۲۰۷ پانوراما اتوماتیک TU۵P (ارتقایافته)

۶۰۲.۷۳۵.۰۰۰

۱.۰۸۰.۰۰۰.۰۰۰

پژو ۲۰۷ TU۳

۳۲۳.۸۰۳.۰۰۰

۶۹۵.۰۰۰.۰۰۰

پژو پارس ELX-XUYP

۳۳۳.۸۹۷.۰۰۰

۷۵۰.۰۰۰.۰۰۰

تارا اتوماتیک ۷۲

۴۹۰.۵۸۵.۰۰۰

۱.۰۱۰.۰۰۰.۰۰۰

تارا اتوماتیک LXv۴

۶۸۱.۴۳۴.۰۰۰

۱.۲۶۵.۰۰۰.۰۰۰

تارا دنده‌ای پلاس ۶ سرعته

۵۸۰.۱۲۰.۰۰۰

۸۸۰.۰۰۰.۰۰۰

دناپلاس EFY اتوماتیک توربو آپشنال

۶۹۲.۱۶۶.۰۰۰

۱.۱۸۰.۰۰۰.۰۰۰

دناپلاس اتوماتیک توربو ساده

۵۴۵.۱۰۰.۰۰۰

۱.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰

رانا پلاس  (ارتقا یافته)

۲۲۵.۷۶۷.۰۰۰

۶۵۰.۰۰۰.۰۰۰

زامیاد پادراپلاس بنزینی

۶۱۶.۸۹۰.۰۰۰

۶۹۰.۰۰۰.۰۰۰

زامیاد پادراپلاس دوگانه سوز

۶۶۲.۸۹۰.۰۰

۷۵۰.۰۰۰.۰۰۰

زامیاد کارون

۷۱۰.۱۹۰.۰۰۰

۸۴۰.۰۰۰.۰۰۰

زامیاد وانت نیسان دوگانه سوز

۵۵۳.۶۲۰.۰۰۰

۶۵۰.۰۰۰.۰۰۰

ساینا S دنده‌ای بنزینی

۳۲۳.۷۵۷.۰۰۰

۴۵۵.۰۰۰.۰۰۰

ساینا S دنده‌ای دوگانه سوز

۲۸۳.۱۶۲.۰۰۰

۴۸۵.۰۰۰.۰۰۰

ساینا S اتوماتیک

۳۳۰.۹۶۶.۰۰۰

۵۲۰.۰۰۰.۰۰۰

سمند سورن پلاس XUYP  بنزینی

۴۵۹.۱۸۸.۰۰۰

۶۶۵.۰۰۰.۰۰۰

شاهین G اتوماتیک CVT

۶۴۹.۰۷۸.۰۰۰

۸۸۰.۰۰۰.۰۰۰

شاهین G دنده‌ای

۴۳۵.۱۹۹.۰۰۰

۷۸۰.۰۰۰.۰۰۰

شاهین GL دنده‌ای

۴۲۳.۷۴۲.۰۰۰

۷۳۵.۰۰۰.۰۰۰

کارا تک کابین ۲ لیتر

۴۸۱.۸۲۹.۰۰۰

۶۶۰.۰۰۰.۰۰۰

کارا دو کابین ۲ لیتر

۵۱۶.۷۷۲.۰۰۰

۷۷۰.۰۰۰.۰۰۰

کوییک LGXR  دنده‌ای

۳۵۹.۹۷۴.۰۰۰

۴۶۰.۰۰۰.۰۰۰

کوییک R  پلاس اتوماتیک

۳۳۸.۴۸۴.۰۰۰

۵۵۰.۰۰۰.۰۰۰

کوییک S دنده‌ای

۲۸۱.۰۵۹۲.۰۰۰

۴۵۰.۰۰۰.۰۰۰

کوییک SR  دنده‌ای

۲۹۲.۶۲۸.۰۰۰

۴۵۵.۰۰۰.۰۰۰

کوییک اتوماتیک پلاس

۳۳۶.۸۱۷.۰۰۰

۵۳۰.۰۰۰.۰۰۰

دیگر خبرها

  • پژوپارس LX امروز در بازار چقدر قیمت خورد؟
  • چرا مونتاژکاران هر شش ماه قیمت را بالا میبرند، اما خودروسازان داخلی نه
  • جنجال‌ها بر سر افزایش قیمت پژو پارس؛ حق با چه کسی است؟
  • بازار داغ فروش حواله خودرو؛ پژو پارس ۲۹۰ میلیون تومان!
  • پژو پارس ۹۰۰ میلیون تومانی در راه است؟
  • قیمت روز خودرو صفر داخلی(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)+جدول
  • شیب کاهش قیمت خودرو تند شد/ آخرین قیمت سمند، کوییک، شاهین، ساینا، دنا و تارا + جدول
  • قیمت محصولات سایپا چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳؛ ریزش قیمت خودرو‌های وارداتی
  • قیمت خودرو‌های سایپا امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول
  • قیمت خودرو امروز ۲۹ فروردین + جدول