Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس انجمن مددکاران اجتماعی کشور با بیان این‌که طبق نتایج پژوهش انجام شده با عنوان فرهنگ گفت‌وگودر میان خانواده‌های ایرانی، میانگین زمان گفت وگو در بین خانواده‌های ایرانی ۱۵ دقیقه است، گفت: خانواده کانون آرامش و محبت است اما امروز همین خانواده محبت را در لایک فضای مجازی دنبال می‌کند، نباید اجازه دهیم لایک فضای مجازی، شادابی و رضایت را در زندگی ما ساری و جاری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیدحسن موسوی چلک درهمایش پویایی و نشاط اجتماعی در تبریز، با بیان این‌که در جامعه‌ای که دادگاه و پاسگاه محل رجوع مردم باشد، قطعا خشونت حلقه‌ی اصلی جامعه و نشاط و شادابی حلقه‌ی مفقوده آن جامعه خواهد بود، گفت: ژاپن با 149 میلیون جمعیت، دارای 900 هزار پرونده‌ی کیفری بوده و هندوستان با بیش از یک میلیارد جمعیت، یک میلیون فقره پرونده‌ی کیفری دارد اما طبق آمار معاون حقوق بشر وزارت دادگستری، ما کشوری هستیم که سه هزار و ۵۰۰ عنوان مجرمانه در سامانه‌ی قضایی خود داریم .

به گزارش ایسنا، وی افزود: خشونت تنها کتک زدن نیست، وضعیت امروز کشور ما محصول ۴۰ سال غفلت است و نباید به این دولت و آن دولت ربط داده و آن را سیاسی کنیم.

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی کشور با بیان این‌که بعد از سرقت، خشونت دومین پرونده‌ی قضایی در کشور است، گفت: سرقت نیز نوعی از خشونت را به مردم وارد می‌کند، ما در جامعه ای زندگی می‌کنیم که برای غم ستاد تشکیل می‌دهیم ولی برای تشکیل مجلس شادی و جشن باید از هفت خوان رستم عبور کنیم، ما برای برگزاری مراسم جشن و شادی در جامعه مجوز نداریم.

وی با بیان این‌که شادی حلقه ی مفقود سبک زندگی جامعه‌ی ما است، گفت: جامعه ای که برای حل هر موضوعی در آن به پاسگاه مراجعه کنیم یا جامعه‌ای که مصرف مشروبات الکی در آن رواج بی رویه داشته باشد قطعا چیزی جز خشونت در آن وجود نخواهد داشت.

موسوی با تاکید بر این‌که نشاط مقدمه ی توسعه است، نتیجه ی توسعه باید نشاط و شادابی و به زیستن باشد، گفت: نتیجه‌ی توسعه‌ی متوازن بایدمساوی  لذت  مردم از زندگی باشد، طبق آمار وزارت بهداشت کشور، حدود ۲۵ درصد مردم کشور حداقل یک اختلال روانی دارند یعنی به ازای هر چهار نفر یک نفر، دچار اختلال است.

وی ادامه داد: ما قبلا شاداب تر بودیم، ما خواستیم این موضوع را به شکل‌های متفاوت فراموش کنیم، گرچه نشاط تنها در خندیدن نیست بلکه احترام به قوانین، شاسیته سالاری، بیان به موقع واقعیت نه کتمان واقعیت. 

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی کشور متذکر شد: ما یک جاهایی ظرفیت‌های فرهنگی را ممیزی کردیم، ظرفیت‌هایی که می‌تواند زمینه‌ی انسجام فراهم کند ولی ما اجازه نداده‌ایم زمینه‌های فرهنگی، بستری برای خلق شادی‌های گروهی شود.

وی بیان کرد: سال ۵۸ به ازای هر ساعت، یک نفر به زندان می رفت ولی امروز به ازای هر یک ساعت ورودی زندان، بیش از ۵۰ نفر وارد زندان می‌شود، هر روز عناوین مجرمانه را در جامعه گسترش می دهیم، در جهان محورهای اصلی جرایم بین ۶۰ تا ۹۰ است ولی در ایران ۶۰۰ عنوان مجرمانه وجود دارد.

وی با بیان این‌که ما بداخلاق شده و در برخی مواقع به یکدیگر رحم نمی‌کنیم، ادامه داد: این روزها حال خیلی‌ها خوب نیست، ما کشور خود را دوست داریم ولی مهربانی چیزی است که این روزها آن را فراموش کرده‌ و آن را به یکدیگر ارزانی نکرده‌ایم.

موسوی متذکر شد: جامعه‌ای که عاری از مدیران شایسته باشد، خواسته یا ناخواسته خشونت را در جامعه ترویج می‌کند، امروزه مظاهر خشونت به شکل فیزیکی نیست، حدود ۴۵ درصد مداخلات اورژانس اجتماعی در خشونت خانگی انجام می‌شود، بالای 83 درصد کودکانی که در مراکز شبانه روزی نگهداری می‌شوند، کودکانی هستند که پدر و مادرشان صلاحیتی برای نگهداری آن‌ها ندارند.

وی تاکید کرد: ما اخلاق را از دست دادیم ما همان جامعه ای هستیم که به فقیر کمک می کردیم و بزرگان و سالمندان خود را تکریم می‌کردیم ولی امروزه سالمند آزاری جزو سومین مداخلات اورژانس اجتماعی شده است.

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی کشور با تاکید بر این‌که ترویج محبت بین مردم، مهم ترین راه پیشگیری از جرائم است، گفت: همه چیز را نباید به دولت مردان یا آن سوی مرزها ربط دهیم ، ما خود عامل نشاط شادابی در جامعه هستیم، ما می‌توانیم دیگران را دانسته یا نادانسته آزار می‌دهیم.

موسوی بیان کرد: طبق آمار وزارت راه و شهرسازی، ۲۱ میلیون نفر از جمعیت کشور در محلات ناکارآمد شهری و سکونتگاه‌های غیررسمی زندگی می‌کنند، خواستگاه تمامی شورش‌های اجتماعی در این مناطق بوده است مناطقی که حداقل‌ترین امکانات را ندارند و اگر اعتراض کنند، حق دارند.

وی بیان کرد: اگر در جامعه ای به دنبال نشاط و شادابی هستیم باید سیاست گذاری ها را تغییر دهیم و اجازه دهیم شادی و نشاط در جای خود قرار بگیرد ، ما امروز فضایی را تجربه می‌کنیم که کودکان هم از آن می‌ترسند، رسانه‌ی ما به دنبال ترویح خشونت است، همگی علاقمند به خبرهای منفی شده‌ایم.

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی کشور متذکر شد: علی رغم وجود تهدیدات، راه برون رفت از این شرایط تنها خود ما هستیم، هیچ کسی از آن سوی مرزها برای ما دل نمی سوزاند، امنیت اجتماعی با سرمایه اجتماعی بالا می رود، جامعه‌ای که در آن امنیت عینی بیشتر از امنیت ذهنی باشد، باید زیاد نگران بروز حوادث باشیم.

همایش پویایی و نشاط اجتماعی در تبریز، با محوریت بررسی راهکارهای بروز و ظهور خشونت در حریم خانواده و اجتماع با همکاری اداره کل امور فرهنگی، اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی،کلیه دستگاه‌های اجرایی استان و موسسه آرامش گستر باغ زندگی روز سه شنبه در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۱۵۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور بانوان خراسان شمالی در لیگ‌های کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیما خراسان شمالی ؛ زربام پارت در این مرحله با فولاد هرمزگان، جواد الائمه شهرکرد و داریوش نهاوند رقابت خواهد کرد.
تیم بانوان نشاط بجنورد نیز در لیگ دسته دو کشور، مسابقات خود را در دور رفت مرحله اول از ۲۹ تا ۳۱ فروردین در مشهد آغاز خواهد کرد.
نشاط بجنورد در این مرحله با آکادمی جم خراسان رضوی، سارا کرمان و گل گهر سیرجان هم گروه است.

دیگر خبرها

  • سبک زندگی ایرانی - اسلامی باید در جامعه نهادینه شود
  • افزایش شور و نشاط اجتماعی در سطح جامعه اعتیاد را کاهش می‌دهد
  • مواجهه خانواده‌های ایرانی با هزینه‌های کمرشکن سلامت
  • ایرانی‌ها چقدر کار می‌کنند دیگران چقدر؟
  • تشدید رفتار خشونت‌آمیز
  • مهاجرت ایرانی‌ها هم مانند افغانستانی‌ها توده‌ای می‌شود؟
  • مهاجرت ایرانی‌ها هم مانند افغانستانی‌ها توده‌ای می‌شود؟/ آن‌ها که مهاجرت می‌کنند از تغییر شرایط جامعه ناامید شده‌اند/ موج مهاجرت ایرانیان عادی نیست
  • حجاب حافظ حریم افراد
  • نگهداری سلاح در محیط خانواده به یک معضل تبدیل شده است
  • حضور بانوان خراسان شمالی در لیگ‌های کشور