Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان غربی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: از ظرفیت های گردشگری استان در جذب گردشگر بخوبی استفاده نشده است.

آیدین رحمانی امروز ۲۴دی ماه در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر با اشاره به نقش همکاری های بین بخشی در شکوفایی صنعت گردشگری گفت: نمی توان بیش از این برای بهره مندی درست و کامل از ظرفیت های گردشگری استان در جهت توسعه و اشتغال غفلت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر توانمندیهای استان در گردشگری و رشد اقامت مسافر در بخش های اقامتی در سالجاری گفت: دستیابی به وضعیتی باثبات در جذب گردشگر در گرو توجه به زیرساختهای عمرانی و فرهنگی است.

رحمانی با اشاره به اینکه بی توجهی برخی مدیران نسبت به حضور در جلسات ستاد اجرایی سفر قابل قبول نیست از مدیران مربوطه خواست تا با جدیت نسبت به حوزه گردشگری اقدام نمایند.

به گزارش ایسنا، معاون استاندار افزود: با توجه به درپیش بودن ایام پایانی سال و فرا رسیدن سال نو می طلبد تا برنامه ریزی ها و اقدامات توام با ابتکار، پشتکار و  نظارت درست صورت گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری گردشگري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۱۵۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منتظر ثبت چند اثر جهانی دیگر در قزوین

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، توسعه گردشگری نیازمند استفاده حداکثری از ظرفیت هاست. گردشگری و شناسنامه استان قزوین آثار تاریخی و فرهنگی فراوانی آن است که بیشتر گردشگران چه داخلی و خارجی در بازدید ازاین اثار و ظرفیت‌ها علاقه مندی خود را اعلام می‌کنند که نیازمند معرفی است.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در برنامه گفت و گوی ویژه خبری گفت: گردشگری قزوین و داشته‌های آن که این استان برای توسعه گردشگری دارد می‌تواند یکی از بهترین چشم انداز‌های توسعه باشد و گردشگری با همه دستگاه‌ها در ارتباط است و سازمان گرشگری بعنوان هماهنگ کننده این دستگاه‌ها فعالیت می‌کند. قزوین پله اول گردشگری که داشتن جاذبه‌های گردشگری است داراست.
محمدی گفت: ارتباط گردشگری با دستگاه دیگر لازم می‌دارد که تفاهم نامه‌هایی با آنها امضا شود. در برنامه ششم توسعه این اقدام بسیار پیگیری شد و در برنامه هفتم هم پیش بینی شده است. در استان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بسیار با گردشگری در ارتباط است. با راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی هم همینطور تفاهم نامه‌هایی امضا شده است. این تفاهم نامه‌ها منجر به تهیه بسته سرمایه گذاری در حوزه گردشگری خواهد شد.
وی تصریح کرد: سال ۱۴۰۲ اتفاق ویژه برای استان ثبت جهانی سعدالسلطنه بود. امسال ۸۰۰ هزار گردشگر در ایام عید از استان بازدید کردند که باتوجه به تقارن با ماه رمضان ۲۲ درصد کاهش را شاهد بودیم. البته کاهش اقامت را هم در پی داشت و نشان می‌دهد که در حوزه تبلیغات نیاز به فعالیت بیشتری داریم.
معاون گردشگری گفت: با کتاب راهنمای گردشگری طبیعی استان قدمی برداشته شد که ۲۴ مسیر گردشگری مشخص شد. طبیعت گردی نوعی گردشگری است که می‌تواند بسیار آسیب پذیر باشد. بعنوان مثال غار قلعه کرد بجز اینکه آثار طبیعی است آثار تاریخی هم می‌باشد و باید در پذیرش گردشگر دقت شود. اقامتگاه‌های بومگردی که هم اکنون به ۱۲ اقامتگاه رسیده است و ۳۸ موافقت اصولی با احداث آن صورت گرفته است.
محمدی اظهار کرد: تور‌های گردشگری می‌توانند در زمینه معرفی اماکن طبیعت گردی بسیار مفید باشند. تشکل‌های ورزشی و انجمن‌ها هم می‌توانند این تور‌ها را انجام دهند. تدوین استراتژی برای جذب گردشگر خارجی یکی از برنامه‌های سال ۱۴۰۳ است. ما باید بدانیم کجا باید تبلیغ کنیم و در کدام نمایشگاه باید شرکت کنیم؟ سه اپلیکیشن‌های شناساندن استان قزوین در دسترس است، اما خود این اپلیکیشن‌ها به درستی معرفی نشده اند. از سال گذشته همکاری با فعالان فضای مجازی را آغاز کردیم. ثبت جهانی الموت را امسال پیش رو داریم و حضور فعالان فضای مجازی می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد. نداشتن ثبت جهانی در استان قزوین قبلا آسیب بیشتری به صنعت گردشگری وارد می‌کرد.
وی تصریح کرد: ۱۴ محور در حوزه گردشگری مذهبی تعریف شده است. این روند در تناسب با گردشگری طبیعی هم می‌تواند باشد. ما نیازمند همکاری تاسیسات گردشگری و سایر نهاد‌ها و مجموعه مدیریتی استان هستیم.

دیگر خبرها

  • منتظر ثبت چند اثر جهانی دیگر در قزوین
  • ثبت 70 هزار اشتراک‌پذیری جدید گاز در آذربایجان‌غربی
  • کشف ۱۷ قبضه کُلت کمری در پیرانشهر
  • مدیران آذربایجان غربی اهتمام ویژه‌ای به جذب سرمایه‌گذار دارند
  • اجرای ۸۰ پروژه مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی
  • اختصاص ۸۰۰ میلیاردریال برای اجرای طرح‌های مرمتی در آذربایجان غربی
  • اجرای ۸۰ پروژه مرمتی و عمرانی در آذربایجان غربی
  • رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی پیگیری تخصیص حقوق دولتی استان از محل درآمدی و عایدی‌های استان
  • افزایش ۱۱ برابری ظرفیت کمپ‌های ترک اعتیاد آذربایجان‌ غربی
  • تحویل ماشین آلات جدید به شهرداری‌های آذربایجان شرقی