Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-25@19:11:04 GMT

اجرای قانون حاکمیت شرکتی در بانک سپه

تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۱۵۶۶۲

اجرای قانون حاکمیت شرکتی در بانک سپه

دیگر رسانه‌ها ــ مدیر عامل بانک سپه، ضمن تبیین الزامات پیش رو در شرایط کنونی با اشاره به لزوم اجرای قانون حاکمیت شرکتی، حیطه وظایف جدید اعضای هیئت مدیره را مشخص کرد.

به گزارش ایکنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بانک سپه، محمدکاظم چقازردی، در جلسه با مدیران ارشد بانک که با حضور اعضای هیات مدیره در ساختمان نگین برگزار شد، با اشاره به شهادت مظلومانه سپهبد سردار سلیمانی گفت: این سردار سرافراز در زمان حیات سراسر با برکتش موجب عزت و سرافرازی نظام اسلامی و جبهه مقاومت شدبه همین دلیل محبوب قلوب آزادگان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرعامل تلاش خالصانه برای رضای خداوند را مهمترین ویژگی سردار شهید سلیمانی برشمرد و اظهار داشت: این ویژگی مهم باعث شد تا تشیع پیکر مطهرش به اتفاقی تاریخی و بیاد ماندنی در حافظه تاریخ بدل شود.
وی با اشاره به انتقام سخت و مدبرانه سپاه پاسداران از جنایت تروریستی آمریکا اظهار کرد: مردم قدر این تلاش و مجاهدت‌ها را می‌دانند.
چقازردی در ادامه با اشاره به حادثه دردناک سقوط هواپیمای مسافربری، ضمن عرض تسلیت به خانواده‌های محترم جانباختگان از خدای منان برای آنان اجر و برای بازماندگان صبر مسئلت نمود.

موفقیت در جشنواره شهید رجایی مرهون تلاش همکاران
چقازردی در بخش دیگری از سخنان خود موفقیت بانک سپه در جشنواره شهید رجایی را حاصل تلاش همه کارکنان بانک دانست و خاطرنشان کرد: این موفقیت بزرگ که ارتقاء جایگاه بانک سپه را به دنبال دارد مرهون تلاش‌های یکایک کارکنان خدوم و صدیق بانک است.
مدیرعامل افزود: این موفقیت متأثر از سیاستگذاری ها و برنامه های مدون بانک در راستای سیاست های کلان اقتصادی کشور و اجرای صحیح برنامه ها و خط مشی‌های ابلاغی بوده و نشان دهنده درک صحیح بانک از شرایط اقتصادی کشور است و امیدوارم با تلاش و مسئولیت‌پذیری بیشتر در سال‌های آینده حفظ و استمرار یابد.

عملکرد مطلوب بانک سپه در اجرای پروژه ادغام موجب اطمینان خاطر مسولین عالی رتبه کشور است
وی با اشاره به مسئولیت مهم طرح ملی ادغام بانک‌های وابسته به نیروهای مسلح در بانک سپه گفت: با تلاش هیئت مدیره و مدیران کارگروه ها و بویژه مدیریت امور ادغام تعداد 94 پروژه تدوین و در حال اجرا می باشد.
رییس هیات مدیره گفت: عملکرد بانک سپه در پیشبرد پروژه ادغام و اجرای مطلوب برنامه های عملیاتی به نوعی اطمینان‌خاطر در مسولین عالی رتبه کشور ایجاد کرده است.
مدیرعامل نتیجه طرح ملی ادغام بانک‌های وابسته به نیروهای مسلح در بانک سپه را بزرگتر شدن و ارتقای جایگاه بانک سپه دانست که علاوه بر کمک به اصلاح ساختار نظام بانکی در تاریخ اقتصاد کشور ماندگار خواهد شد.


ویژگی مدیران موفق
چقازردی در ادامه به تشریح ویژگی‌های مدیر موفق در نظام بانکی پرداخت و گفت: اولین ویژگی مدیر موفق سلامت نفس و پاکدستی او است.
مدیرعامل تلاش در مسیر حفظ منافع بانک مبتنی بر رعایت ضوابط و مقررات و انجام درست وظایف و مسئولیت هارا به عنوان دومین ویژگی مدیران شایسته بر شمرد.


عدم ارجحیت منافع شخصی بر منافع بانک
وی عدم ارجحیت منافع شخصی بر منافع بانک را سومین ویژگی مدیر شایسته بانک دانست و خاطرنشان کرد: مدیری شایسته است که در حین انجام کار برای بانک منفعت شخصی خود را محور قرار ندهد، ما نمی‌توانیم از امکانات بانک برای ثروت‌اندوزی و منافع شخصی بهره ببریم ما در مقابل خون شهدا مسئولیم و در آخرت مورد بازخواست جدی قرار خواهیم گرفت.
چقازردی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اهمیت سامانه جامع بانکداری متمرکز Corebankingاز مدیران بانک خواست تا در کنار مسئولیت‌های محوله نهایت همکاری را برای اجرایی و عملیاتی شدن کربانکینگ در بانک سپه، داشته باشند.


فعالیت مضاعف برای توازن درآمد و هزینه
مدیرعامل بر ضرورت تلاش مضاعف برای توازن درآمدها و هزینه ها در بانک تاکید کرد و گفت: لازم است تا با مدیریت هزینه‌ و پرهیز از اسراف در تمامی شئون بانک نهایت تلاشمان را برای بهبود وضعیت تراز بانک تا پایان سال جاری به کارگیریم.


تفکیک مسئولیت های مدیرعامل از ریاست هیئت مدیره
وی با اشاره به اقدامات انجام شده به منظور اجرای قانون حاکمیت شرکتی افزود: بنابر الزامات این قانون مسئولیت رئیس هیات مدیره از مدیرعامل جدا شده و با اقدامات لازم برای ثبت تصمیمات هیئت مدیره در خصوص انتخاب رئیس هیئت مدیره طبق ضوابط و مقررات در حال انجام است.
چقازردی گفت: در راستای این قانون بانک دارای اعضای هیات مدیره غیر اجرایی ، هیات عامل و کمیته‌ها و زیرمجموعه‌هایی می‌شود که پس از طی مراحل قانونی، حاکمیت شرکتی به طور کامل در بانک سپه عملیاتی خواهد شد.
چقازردی افزود: در حال حاضر بخش قابل توجهی از الزامات حاکمیت شرکتی شامل تصویب چارت، تفکیک مسئولیت مدیرعامل از رئیس هیئت مدیره ، تشکیل کمیته ها و شرح وظایف و مسئولیت هر یک از کمیته‌ها مشخص و در حال انجام است.
مدیرعامل با اشاره به طبیعی بودن تغییرات مدیریتی در بانک برای انجام بهینه وظایف و ماموریت ها گفت: براساس الزامات و شرایط کنونی بانک، شرایط ادغام و نتایج سمینار مدیران ارشد و به منظور انتقال تجربه هیات مدیره و گردش شغلی لازم است با انجام تغییرات لازم در وظایف و مسئولیت‌اعضای محترم هیئت مدیره، ضمن گردش شغلی در سطوح عالی بانک و انتقال تجربه ها، برنامه های عملیاتی و سیاست های بانک به نحو مطلوب‌تری محقق شود.
وی با تاکید بر توازن منابع و مصارف، به عنوان سیاست خدشه ناپذیربانک بر لزوم حفظ مشتریان قدیمی، جلوگیری از مهاجرت مشتریان و جذب مشتریان جدید تاکید کرد.
مدیرعامل در ادامه حیطه وظایف و مسولیت‌های جدید اعضای هیات مدیره را تبیین و تشریح کرد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا چقازردی بانک سپه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۱۵۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئولان قضائی عهده دار مسئولیت خطیری هستند

رئیس قوه قضائیه گفت: همه ما مسئولان قضایی باید توجه کنیم که عهده‌دار مسئولیتی خطیر و تکلیفی سنگین هستیم؛ لذا باید خیلی مراقبت کنیم و در انجام تکالیف، تلاش مضاعف داشته باشیم؛ گاهی ناچاریم از یک امر مباح نیز اجتناب کنیم.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام محسنی اژه ای در آیین تکریم و معارفه معاون اول قوه قضائدیه گفت: حجت‌الاسلام خلیلی شخصیتی است که تمام مراحل و مراتب قضایی را طی کرده و اهل تدبیر، نوآوری، تلاش، هماهنگی و مشورت است.

همه ما مسئولان قضایی باید توجه کنیم که عهده‌دار مسئولیتی خطیر و تکلیفی سنگین هستیم؛ لذا باید خیلی مراقبت کنیم و در انجام تکالیف، تلاش مضاعف داشته باشیم؛ گاهی ناچاریم از یک امر مباح نیز اجتناب کنیم.

امروز بیش از اوقات دیگر به هماهنگی و همکاری نیازمندیم؛ در این راستا نباید از وجود اختلافات و به میدان آمدن افکار و نظریات و سلیقه‌های مختلف هراسید؛ این هنر ماست که با شنیدن اقوال مختلف، اَحسن آن‌ها را انتخاب کنیم و با متخصصین و اهالی فن و انسان‌های خبره در موضوعات مختلف مشورت کنیم.

تاکید من به مسئولان قضایی آن است که در نحوه تعامل با بخش‌های مختلف قوه قضائیه بر اساس تبیین و اقناع عمل کنند؛ چرا که پیشبرد برخی از امور و رفع برخی از مسائل صرفاً با رویکرد دستوری امکان‌پذیر نیست و باید پیوست‌های تبیینی و توجیهی نیز همراه دستور صادره باشد.

به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای طی سخنانی در آیین تکریم و معارفه معاون اول قوه قضائیه اظهار کرد: آقای دکتر مصدق در طول بیش از ۳۰ سال خدمت در بخش‌های مختلف قوه قضائیه وسع خود را برای پیشرفت امور محوله گذاشتند.

رئیس قوه قضائیه در ادامه با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی و مدیریتی حجت‌الاسلام والمسلمین خلیلی معاون اول جدید دستگاه قضا بیان داشت: حجت‌الاسلام والمسلمین خلیلی شخصیتی است که تمام مراحل و مراتب قضایی را طی کرده و اهل تدبیر، نوآوری، تلاش، هماهنگی و مشورت است.

رئیس دستگاه قضا تصریح کرد: همه ما مسئولان قضایی باید توجه کنیم که عهده‌دار مسئولیتی خطیر و تکلیفی سنگین هستیم؛ لذا باید خیلی مراقبت کنیم و در انجام تکالیف، تلاش مضاعف داشته باشیم؛ گاهی ناچاریم از یک امر مباح نیز اجتناب کنیم.

رئیس عدلیه بیان داشت: توقعات به حقی از ما مسئولان قضایی وجود دارد؛ لذا باید با صبر و حوصله و بردباری در برابر موانع و مشکلات بایستیم و امور محوله را به نحو احسن به پیش ببریم.

قاضی‌القضات اظهار داشت: ما در سمت‌ها و مسئولیت‌های قضایی باید بیش از دیگران به حُسن‌خلق توجه داشته باشیم و تمامی همکاران قضایی باید همواره تکریم ارباب رجوع و مراجعان را در زمره اولویت‌های خود قرار دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای بیان داشت: امروز بیش از اوقات دیگر به هماهنگی و همکاری نیازمندیم؛ در این راستا نباید از وجود اختلافات و به میدان آمدن افکار و نظریات و سلیقه‌های مختلف هراسید؛ این هنر ماست که با شنیدن اقوال مختلف، اَحسن آن‌ها را انتخاب کنیم و با متخصصین و اهالی فن و انسان‌های خبره در موضوعات مختلف مشورت کنیم.

رئیس قوه قضائیه در پایان خاطرنشان کرد: تاکید من به مسئولان قضایی آن است که در نحوه تعامل با بخش‌های مختلف قوه قضائیه بر اساس تبیین و اقناع عمل کنند؛ چرا که پیشبرد برخی از امور و رفع برخی از مسائل صرفاً با رویکرد دستوری امکان‌پذیر نیست و باید پیوست‌های تبیینی و توجیهی نیز همراه دستور صادره باشد.

دیگر خبرها

  • روز خوش استقلال و پرسپولیس
  • درویش: هنوز درباره ادامه همکاری با من صحبت نکردند/ بعد از بازی با سپاهان به قرارداد اوسمار می پردازیم+ فیلم
  • نظراتم را در مورد طرح حجاب صریح با مقامات و حاکمیت می‌گویم/ بلای جان طرح‌های خوب نبود رویه‌های درست اجراست
  • رضا درویش تا پایان فصل ماندنی شد
  • مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید
  • مسئولان قضائی عهده دار مسئولیت خطیری هستند
  • مدیرعامل پرسپولیس تا پایان فصل ماندنی شد
  • شش امضا برای واگذاری رسمی استقلال (عکس)
  • مدیرعامل جدید استقلال ازسوی پتروشیمی خلیج‌فارس
  • اجرای موفق طرح نور در کرمانشاه