Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک عضو ائتلاف الفتح در پارلمان عراق به رهبری هادی العامری از مشخص شدن زمان انتخاب نخست وزیر جدید خبر داده است. ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۱ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، فاضل جابر از نمایندگان ائتلاف الفتح گفت مسئله نهایی شدن معرفی نخست وزیر جدید به مراحل نهایی خود رسیده است و این مسئله طی یک هفته آینده اعلام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود گروه‌های سیاسی شیعی در حال رایزنی با کردها و اهل سنت با هدف حمایت از نامزد آتی هستند.

جابر به المعلومه گفت نشست‌ها و دیدارهای گروه‌های شیعی طی هفته جاری با هدف حل و فصل مسئله معرفی نخست وزیر جدید و جانشین عادل عبدالمهدی فشرده بوده است.

وی فاش کرد این نشست‌ها به انتخاب مجموعه‌ای از اسامی منجر شده است که مقبولیت داشتن در میان همگان از جمله معترضان درباره آنها لحاظ شده است.

نماینده ائتلاف الفتح خاطر نشان کرد گروه‌های شیعی این اسامی را به گروه‌های سیاسی وابسته به کردها و اهل سنت ارائه کرده تا حمایت آنها را از یک شخص مشخص که همه درباره آن توافق کنند، به دست آورند. جابر گفت گروه‌های تشکیل دهنده ائتلاف الفتح درباره اعتماد مجدد به عبدالمهدی اتفاق نظر ندارند و وی خارج از دایره مامور شدن مجدد است.

این در حالی است که عالیه نصیف یکی دیگر از نمایندگان ائتلاف البناء به دلایل واقع‌بینانه‌ای اشاره کرده است که به گفته وی در پس طرح اعتماد مجدد به نخست وزیر مستعفی قرار دارد. وی تصریح کرد تاخیر در تشکیل دولت به نفع کشور نیست.

نصیف به پایگاه خبری المعلومه گفت پیچیدگی‌های عدم توافق درباره نخست وزیر جدید تنها بر دوش گروه‌های سیاسی نیست، بلکه عوامل متعددی وجود دارد که در تاخیر انتخاب سهیم بوده است.

وی افزود مسئله تجدید اعتماد، دلایل واقع‌بینانه‌ای داشت از جمله اینکه هر نامزدی که در رسانه‌ها مطرح می‌شد، از سوی معترضان خط می‌خورد، علاوه بر اینکه باید به سرسختی رئیس جمهور در برابر هر نامی که ائتلاف البناء معرفی می‌کرد، اشاره کرد.

وی ادامه داد دلایل دیگر اینکه ما در برابر چالش‌های بزرگی در سطح امنیتی و اقتصادی قرار داریم، موضوع اجرای تعهدات مربوط به عقب نشینی نظامیان بیگانه، اجرایی شدن توافقنامه عراق و چین و رویارویی با تهدیدهای ترامپ مبنی بر تحمیل تحریم‌های یکجانبه علیه عراق که این مسائل وجود یک دولت با اختیارات کامل را ضروری می‌کند تا به مقابله با این چالش‌ها پایبند باشد.

انتهای پیام/

R36361/P/S8,90/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۱۶۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان پس از دیدار با مقامات بغداد، وارد کردستان عراق شد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، اردوغان در بدو ورود به کردستان عراق که پس از دیدار با مقامات ارشد عراقی در بغداد صورت گرفت، مورد استقبال نچیروان بارزانی رئیس اقلیم و مسرور بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان عراق قرار گرفت.

اردوغان صبح امروز وارد بغداد شد و مورد استقبال محمد شیاع السودانی نخست‌وزیر عراق در بغداد قرار گرفت.

سفر اردوغان به بغداد برای نخستین بار از سال ۲۰۱۱ و پس از ۱۳ سال صورت گرفته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جزئیات دیدار اردوغان با مقامات اقلیم کردستان عراق
  • نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه هدف حمله قرار گرفتند
  • اردوغان پس از دیدار با مقامات بغداد، وارد کردستان عراق شد
  • ببینید | لحظه سکندری خوردن اردوغان پس از پیاده شدن از هواپیما؛ نخست وزیر عراق واکنش نشان داد
  • عملیات زمینی گسترده ترکیه علیه گروه‌های کُرد در عراق؛ زمان حمله مشخص شد
  • تاکید انگلیس بر حمایت از اردن
  • اردوغان با استقبال نخست وزیر عراق وارد بغداد شد
  • مطالبات علمای شیعه از حکومت سرپرست افغانستان
  • کارنامه سفر نخست‌وزیر عراق به آمریکا؛ موفق یا ناکام؟
  • صادرات بخش کشاورزی بیش از ۲۰ درصد رشد کرد/عراق مقصد نخست صادرات