Web Analytics Made Easy - Statcounter

 سیل بنیان کن که بعد از بارندگی روز جمعه گریبانگیر استانهای جنوب و جنوب شرق ازجمله هرمزگان کرده خسارت‌های زیادی به تاسیسات زیربنایی ازجمله راهها،پل، مخابرات،خانه های مسکونی وارد کرد.

هشت روستای تخلیه شده شرق هرمزگان پس از تخلیه آب، پاک‌سازی و تخلیه گل‌ولای ناشی از باران اخیر از امروز در حال بازگشت به منازل خود هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اداره‌کل مدیریت بحران استانداری هرمزگان روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا بیان داشت: این روستاهاحوزه بدلیل طغیان رودخانه های گابریک، جگین و سدیچ با همکاری دستگاه‌های امدادی و خدماتی هلال احمر، شهرداری، فرماندهی پایگاه دریایی امامت و فرماندهی منطقه دوم ارتش شهرستان جاسک تخلیه شده (با ماشین آلات سنگین، بالگرد و قایق) و به مکان های امن انتقال داده شده بودند.

احمد غیبی ادامه داد: امدادرسانی به این افراد و توزیع اقلام مورد نیاز آنان توسط جمعیت هلال احمر و خیران منطقه در حال انجام است.

وی ادامه داد:همچنین هم اکنون کمپ‌های اسکان اضطراری در روستاهای حاجی آباد جاسک به تعداد ۱۱۰ دستگاه چادر و در روستای گرندو به تعداد ۱۰۰ دستگاه چادر امدادی نصب و برپا شده است و برای روستای لیره ای نیز در حال احداث اردوگاه هستیم.

۳ بالگرد مشغول امدادرسانی در جاسک هستند

وی اضافه کرد: امداد رسانی توسط ۳ فروند بالگرد به منطقه جاسک و بشاگرد در حال انجام بوده و نیروهای امدادی هلال احمر، راهداری، عوامل شرکت آب و برق و سایر دستگاه‌ها در منطقه حضور فعال داشته و مشغول عملیات امدادرسانی هستند.

معاون اداره‌کل مدیریت بحران استانداری هرمزگان اضافه کرد: در شهرستان بشاگرد به دلیل قطع بودن محور های مواصلاتی بخش گافر و پارامون شهرستان بشاگرد امدادرسانی توسط بالگرد و نیروهای جمعیت هلال احمر درحال انجام است.

چندین محور اصلی و فرعی در هرمزگان مسدود است

وی اشاره کرد: محور اصلی جاسک-کنارک در چند محل، به علت تخریب ورودی پل سدیچ و دیگری در محل ورودی پل گابریک و همچنین خسارتی که به یک دهنه پل کوچک و هفت کیلومتر از جاده وارد شده مسدود است.

غیبی خاطر نشان کرد: محور اصلی بندرلنگه –خمیر مسدود بوده و هم اکنون از راه جایگزین بندرلنگه –دژگان – خمیر راه استفاده می‌شود، همچنین محور اَرمک – پارسیان و راه‌های روستایی کوهستانی جگین بالا، پرکوه و جانوری که افزون بر ۴۰ روستا را شامل می‌شود مسدود است.

معاون اداره‌کل مدیریت بحران استانداری هرمزگان اظهارداشت: محور گوگسر – ونک به طور کامل تخریب شده، همچنین ۲ دهانه پل کوچک در روستای هیمن و ۶ کیلومتر جاده دسترسی به بند انحرافی جگین  هم تخریب شده است.

وی اشاره کرد: محور اصلی سیریک – جاسک باز است ولی تردد وسایل نقلیه به دلیل آسیب دیدگی محور کند بوده و سایر محورهای فرعی و اصلی هرمزگان باز بوده و عبور و مرور برقرار بدون مشکل برقرار است، عوامل راهداری و بخش خصوصی نیز مشغول رفع آب بردگی‌ها هستند.

آب شهر جاسک و روستاهای حومه آن قطع است

معاون اداره‌کل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: آب شهر جاسک و روستاهای حومه بعلت آب بردگی ایستگاه پمپاژ سد جگین و تاسیسات مربوطه قطع بوده و تجهیزات مورد نیاز برای رفع این مشکل بوسیله بالگرد منتقل شده است.

غیبی خاطر نشان کرد: برق ۴۰ روستا در حوزه شرق شهرستان جاسک هم به علت زیر آب رفتن پست و خسارت به تاسیسات برق قطع شده که امکانات و تجهیزات شرکت توزیع نیروی برق از مرکز استان بارگیری و به شهرستان جاسک منتقل شده است.

وی تاکید کرد: رفع مشکل‌های قطعی آب و برق شهرستان بعد از فروکش کردن آب و خارج کردن تاسیسات از زیر آب امکان پذیر است و همچنین برق ۱۰ روستا در شهرستان بشاگرد همچنان قطع بوده که این مشکل پس از بازگشایی مسیرها به تدریج رفع می‌شود.

تلفن همراه در منطقه شرق شهرستان جاسک قطع است

معاون اداره‌کل مدیریت بحران استانداری هرمزگان افزود: همچنین آسیب دیدگی تاسیسات داخل سد جگین و تخریب تخلیه گر و جاده دسترسی به سد در اثر ریزش کوه، تخریب تاسیسات برقی سد و افتادن چندین پایه برق، تخریب یک هزار و ۵۰۰ متر شبکه فیبر نوری ۱۲ کور (به تارهای شیشه ای فیبرنوری کور گفته می‌شود) و یک هزار و ۵۰۰ متر شبکه فیبر نوری ۴۸ کور در محدوده رودخانه سدیچ و گابریگ که باعث قطع تلفن همراه منطقه شرق جاسک شده هم از این حوادث این روزها بوده است.

غیبی ابراز داشت: علاوه بر این‌ها مفقود شدن ۴۴ فروند قایق صیادی در شهرستان جاسک، تخریب ۵۰ کیلومتر شبکه برق فشار متوسط و ۱۸ کیلومتر شبکه فشار ضعیف و هشت دستگاه ترانس برق در حوزه شهرستان جاسک را هم باید به موارد بیان شده افزود.

وی یادآور شد: اقلام توزیع شده در مناطق مختلف سطح استان که شامل ۳۶۱ دستگاه چادر، ۲ هزار و ۶۰۰ تخته پتو و یک هزار و ۲۳۸ تخته موکت، ۹۳ شعله والور و فانوس و موارد دیگر می‌شود.

کوهنوردان مفقود شده نجات یافتند

معاون اداره‌کل مدیریت بحران استانداری هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در روزهای گذشته حوادث دیگری هم رخ داده که می‌توان به جستجو و تجسس برای نجات اکیپ ۴ نفره از کوهنوردان مفقود شده اعزامی از شهرستان تهران توسط نیروهای مردمی و امدادی منطقه اشاره کرد که با موفقیت انجام و با سلامت کامل افراد به پایان رسید.

از نخستین ساعت‌های بامداد جمعه ۲۰ دیماه بارش شدید باران در استان‌های جنوبی همچون هرمزگان آغازشد که موجب آبگرفتگی معابر، طغیان رودخانه‌های فصلی، تعطیلی بنادر و مسدود شدن برخی محورهای مواصلاتی استان شد و خسارت‌های زیادی به زیرساخت‌ها در زمینه راه، پل، کشاورزی، امور شهری و ابنیه ها وارد کرد.

شهرستان جاسک با ۶۰ هزار نفر جمعیت و ۳۰۰ کیلومتر نوار ساحلی در فاصله ۳۰۰ کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع است.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 تلفن همراه جمعیت هلال احمر سیل شعله محورهای مواصلاتی استان قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۱۶۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار جوی سطح نارنجی در هرمزگان صادر شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هواشناسی هرمزگان، طبق این هشدار طی ساعاتی از بعد از ظهر. شب سه شنبه چهارم اردیبهشت ماه شاهد تقویت بارش‌های همرفتی در نقاط مختلف استان خواهیم بود.

این سامانه تا اواخر روز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ماه در استان فعال خواهد بود.

رعد و برق، رگبار باران، تگرگ و گرد و خاک از اثرات این سامانه است از این رو توصیه شده است که مردم هوشیاری خود را در مواقع بارندگی حفظ کنند.

بر اساس این اطلاعیه بالا آمدن ناگهانی آب رودخانه‌ها و سیلابی‌شدن رودخانه‌های فصلی، وقوع صاعقه، خیزش گرد و خاک و تندباد لحظه‌ای، خسارت به سازه‌های سبک و احتمال تندباد لحظه‌ای پیش‌بینی می‌شود.

توصیه می‌شود در ایام فوق‌الذکر از تردد در حاشیه رودخانه‌های فصلی، صعود به ارتفاعات و چرای دام در مناطق مرتفع پرهیز شود و استحکام سازه‌های سبک و کارهای پیشگیرانه برای خسارت به محصولات کشاورزی در نظر گرفته شود و تمهیدات لازم در نوار ساحلی و بنادر مرکزی استان اندیشیده شود.

کد خبر 6085822

دیگر خبرها

  • باید، حول محور وحدت از آرمان‌های انقلاب دفاع کنیم
  • مسدود شدن برخی از محورهای خراسان جنوبی در اثر سیلاب
  • نیروی دریایی ارتش به داد سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان رسید + فیلم
  • وضعیت سد جگین در شهرستان جاسک
  • جزئیات جدید از سیلاب در اصفهان | اعلام آخرین وضعیت محورهای این استان
  • سیلابی شدن معابر شهری کاشان + فیلم
  • خسارت بارش باران درشمال اصفهان/سیلاب در روستای صالح‌آباد جاری شد
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در هرمزگان
  • هشدار جوی سطح نارنجی در هرمزگان صادر شد
  • آتش نشانان تهرانی در حال تخلیه آب از خانه سیل زدگان بلوچ | نجات یک بیمارستان مهم در کنارک