Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، فلاحی معاون استاندار وفرماندارویژه شهرستان طبس درجلسه بررسی مسائل ومشکلات حوزه سلامت، بهداشت ودرمان این شهرستان،گفت:نگاه دولت به حوزهی بهداشت و درمان و توجه به توسعه متوازن خدمات بهداشتی، نگاه ویژه  ای است.

حجت الاسلام محمدی امام جمعه طبس، شهرستان طبس را از جهات جمعیت و تردد مسافران ویژه دانست و افزود:این شهرستان استعداد توسعه‌ی آموزش پزشکی و اورژانس  برای شهر طبس را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دهقانی فیروز آبادی رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: با توجه به شرایط هر شهرستان و توسعه متوازن در آن ها در یک سال گذشته، این موضوع مشخص است که نگاه توزیع عادلانه در دانشگاه علوم پزشکی وجود داشته و بین شهرستان‌ها تفاوت قائل نیست.

او ادامه داد:ما کارگزار نظام هستیم و سلامت در کشور در حال حاضر، اولویت اول است.

درجلسه بررسی مسائل ومشکلات حوزه سلامت، بهداشت ودرمان شهرستان طبس برخی مشکلات، کمبود‌ها و مطالبات حوزه بهداشت ودرمان شهرستان ازجمله ۱_ کمبود نیروی متخصص، پزشک عمومی، پرستار ۲_دستگاه اکسیژن ساز ۳_کمبود فضای فیزیکی اورژانس ۴_دستگاه سی تی اسکن ۵_قدمت مراکز سلامت شهرستان ۶_مستهلک بودن پانسیون پزشکان ۷_مشکل آسانسور، آشپزخانه بیمارستان وهمچنین تهویه بیمارستان ۸_نیاز به احداث ساختمان آزمایشگاه مرکزی ۹_نیاز به بکارگیری نیرو جهت خدمت در مراکز جامع سلامت ۱۰_تکمیل ساختمان پایگاه اورژانس هوایی ۱۱_کمبود دستگاه‌های الکتروشوک در آمبولانس‌ها ۱۲_حل مشکلات حقوقی ساختمان مرکز جامع سلامت ۱۳_نیاز به احداث و راه اندازی انبار دارویی ۱۴_لزوم تبدیل بیمارستان طبس به بیمارستان آموزشی ۱۵_تامین نیروی پیش اورژانس ۱۶_اتمام پایگاه اورژانس بین جاده‌ای درمسجد شکر ۱۷_افزایش رشته‌های دانشکده پرستاری وبهداشت شهرستان مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/ ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرستان طبس آموزش پزشکی بهداشت و درمان دستگاه اکسیژن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۱۶۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوختگی؛ رتبه دوم سوانح در کشور

حمیدرضا علیزاده در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: عمق سوختگی در سه نوع است، درجه یک که سوختگی تماسی و بدون نیاز به پانسمان است، در سوختگی‌های درجه ۲ در دو گونه طبقه بندی می‌شود و سوختگی‌های درجه ۳ که نیاز به جراحی دارد و پانسمان‌های ویژه برای درمان بیماران استفاده می‌شود.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران درباره پانسمان سوختگی گفت: در ۱۴ روز اول سوختگی مرحله حاد، پانسمان‌های ویژه استفاده می‌شود، سپس مرحله تحت حاد است و در ادامه، سوختگی‌های مزمن که دچار چسبندگی هستند از انواع مختلف دیگر پانسمان‌ها استفاده می‌کنند.

حمیدرضا علیزاده افزود: استفاده از پانسمان پرده جنینی که موجب کاهش سطح سوختگی عوارض آن و طول مدت درمان برای کودکان در بیمارستان شهید مطهری تهران می شود، نتایج موفقی به همراه داشته است.

این فوق تخصص زیبایی گفت: پانسمان‌ها بر اساس میزان جذب آب و بر اساس نیاز بیمار تجویز می‌شود که انواع مختلفی دارد.

حمیدرضا علیزاده گفت: با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تلاش برای افزایش تخت‌های سوختگی در کشور انجام شده است و تغییر تعرفه‌های درمان سوختگی در کنار افزایش تخت‌های سوختگی در معاونت درمان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در حال پیگیری است.

وی همچنین با اشاره به برگزاری دوازدهمین کنگره سوختگی در شهر رشت مرکز استان گیلان گفت: از این پس، همایش سوختگی هر سال در یکی از مراکز فعال استانی در زمینه درمان سوختگی برگزار خواهد شد.

دکتر علیزاده افزود: مقالات این همایش با اولویت نوآوری و محصول محور ارزیابی شده‌اند.

دیگر خبرها

  • سوختگی؛ رتبه دوم سوانح در کشور
  • شهرستان رزن در حوزه آب نیاز به توجه ویژه دارد
  • یک دستگاه آمبولانس پیشرفته به ناوگان امدادی جزیره قشم الحاق شد
  • دکتر مرندی، چهره مؤثر در حوزه بهداشت و درمان کشور
  • واژگونی اتوبوس در گردنه حیران ۵ کشته و شش مصدوم بر جای گذاشت
  • واژگونی اتوبوس در گردنه حیران ۵ کشته و شش مصدوم بر جا گذاشت
  • ۲۵ درصد سهم سلامت مردم در اختیار وزارت بهداشت است
  • اهدای دستگاه الکتروکاردیوگراف به مرکز بهداشت تایباد
  • کمبود نیروی پرستاری در شبکه بهداشت و درمان هشترود
  • استعفای ۲۲ پرستار چالوسی؛ از شایعه تا واقعیت!