Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابراهیم حقیقی، سه شنبه بیان کرد: واحد حقوقی این نهاد در راستای عمل به رسالت خود مبنی بر حفاظت از میراث فرهنگی و جلوگیری از سرقت، تخریب و آسیب رساندن به آثار و بناهای تاریخی، این تعداد پرونده حقوقی مرتبط با حوزه میراث را پیگیری قضایی کرده است.

وی افزود: در مدت یاد شده، پیگیری برای ۷۵ مورد جرایم علیه آثار غیر منقول، ۱۸مورد جرایم علیه آثار منقول، پنج مورد استفاده از فلزیاب غیرمجاز، ۶ مورد سرقت، سه مورد قاچاق امول تاریخی فرهنگی، چهار مورد نگهداری غیر مجاز، ۵۱ مورد حفاری غیر مجاز، ۱۶ مورد تجاوز به حریم و پنج مورد تخریب صورت پذیرفته است و متخلفان پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: طبق ماده ۵۶۶ قانون مجازات اسلامی، هر شخصی که نمونه تقلبی آثار تاریخی و اشیاء را به قصد عرضه، قاچاق یا فروش و معرفی، حمل و نگهداری کند به حبس از ۹۱ روز تا ۶ ماه و جزای نقدی محکوم می‌شود.

وی اضافه کرد: طبق لایحه قانونی مصوب بیست و هفتم اردیبهشت سال ۵۸ با هدف جلوگیری از انجام اعمال حفاری و کاوش به قصد به دست آوردن اشیای عتیقه و آثار تاریخی که بر اساس ضوابط بین‌المللی ۱۰۰ سال یا بیشتر از تاریخ ایجاد یا ساخت آن گذشته باشد، همچنین انجام هر گونه حفاری غیر مجاز به قصد به دست آوردن اشیای تاریخی ممنوع است و متهم به حبس از ۶ ماه تا سه سال و ضبط اشیای مکشوفه و آلات و ادوات حفاری به نفع بیت‌المال محکوم می‌شود.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 آثار تاریخی تجاوز حبس قاچاق قانون قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۱۷۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرغامی: بیش از ۳ میلیون نفر از اماکن تاریخی تاکنون بازدید کردند

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، عزت الله ضرغامی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: در ایام نوروز، بالغ بر ۳ میلیون نفر تا دیروز از اماکن، موزه‌ها، محوطه های تاریخی و پایگاه های میراث فرهنگی بازدید داشتند که رقم بسیار مهمی است.

وی افزود: در این زمینه استان فارس با حدود ۷۴۰ هزار نفر بازدید مقام اول را دارد و پس از آن اصفهان و تهران بالاترین میزان بازدید را داشته‌اند.

کد خبر: 1225427 برچسب‌ها میراث فرهنگی و گردشگری

دیگر خبرها

  • ثبت رکورد بیشترین بازدید نوروزی از آرامگاه حافظ
  • بازدید گردشگران نوروزی از اماکن تاریخی فارس از مرز یک ‌میلیون گذشت
  • بازدید از اماکن تاریخی و فرهنگی فارس از مرز یک‌ میلیون گذشت
  • مراسم رونمایی از لوح جهانی ثبت افطار در بندرلنگه
  • انتخاب اثر هنرمند هرسینی به عنوان اثر فاخر صنایع‌دستی کشور
  • ضرغامی: بیش از ۳ میلیون نفر از اماکن تاریخی تاکنون بازدید کردند
  • استان فارس بیش‌ترین آمار بازدید از موزه‌ها را در نوروز ۱۴۰۳ دارد
  • ۹۵۰ مورد سرکشی و بازدید نظارتی از آثار تاریخی و فرهنگی مینودشت
  • مجازات قاچاق زیرخاکی چیست؟
  • رضایت مسافران نوروزی از سفر به شیراز