Web Analytics Made Easy - Statcounter

امتداد- بانک مرکزی در راستای تسهیل تعاملات ارزی کارگزاران بازار متشکل معاملات ارز ایران اعلام کرد که سقف خرید و فروش نقدی ارز در این بازار از ۱۰هزار دلار به ۵۰هزار یورو یا معادل آن به سایر ارزها تغییر یافت.

به گزارش پایگاه خبری امتداد، بانک مرکزی در راستای تسهیل تعاملات ارزی کارگزاران بازار متشکل ارزی با ابلاغ بخشنامه‌ای به شبکه بانکی اعلام کرد که سقف خرید و فروش نقدی ارز در بازار متشکل ارزی افزاریش پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ابلاغیه به شرح زیر است:

با عنایت به مصوبه یکهزار و دویست و شصت و چهارمین جلسه شورای پول و اعتبار در تاریخ ۱۳۹۷/۱۰/۱۸با موضوع تشکیل بازار متشکل معاملات ارز ایران، به منظور تسهیل تعاملات ارزی کارگزاران آن بازار از جمله بانک‌ها و صرافی‌های مجاز در بستر الکترونیکی بازار یاد شده، سقف خرید و فروش نقدی ارز که تا پیش از این به موجب بخشنامه شماره ۶۰/۱۰۳۷به تاریخ ۱۳۹۱/۱۱/۲۳، ۱۰هزار دلار بود، در بازار متشکل معاملات ارز ایران معادل ۵۰هزار یورو و یا معادل آن به سایر ارزها تعیین می‌گردد.

  

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۱۸۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنش منطقه‌ای، عامل تحریک نرخ ارز در بازار غیر رسمی

رئیس کمیته ارزی اتاق بازرگانی ایران با تاکید بر اینکه افزایش نرخ ارز در روز‌های اخیر دلیل اقتصادی منطقی در پس خود ندارد، گفت: بروز تنش‌های اخیر باعث بالا رفتن کاذب قیمت دلار شده است.

گروه بانک و بورس بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «سید یوسف حسینی» رئیس کمیته ارزی اتاق بازرگانی ایران در گفتگو با بازارنیوز پیرامون شرایط فعلی بازار ارز و تاثیری وقایع اخیر در بالا رفتن قیمت دلار اظهار کرد: افزایش نرخ ارز در زمان وقوع تنش و جنگ یک امر طبیعی است. در چنین شرایطی برخی افراد تحت تاثیر انتظارات تورمی به سمت بازار‌هایی مانند بازار ارز هجوم می‌آورند.


رئیس کمیته ارزی اتاق بازرگانی ایران همچنین در واکنش به اظهار نظر یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر اینکه بالا رفتن قیمت دلار ناشی از دلایلی غیر از جنگ است، گفت: این استدلال به صورت مطلق درست نیست، زیرا مولفه‌ای مانند جنگ و یا تنش‌های سیاسی حداقل سهم ۹۰ درصدی در بالا رفتن نرخ ارز دارد.


وی تاکید کرد: در حال حاضر افزایش نرخ ارز علت اقتصادی منطقی در پس خود ندارد و این بازار اکنون به دلیل اخبار مخابره شده از تنش‌های اخیر، تحت تاثیر فضاسازی‌های دلالان ارزی قرار گرفته است. جنگ و یا دیگر سطوح درگیری‌های منطقه‌ای می‌تواند بر اقتصاد هر کشوری تاثیرگذار باشد.

حسینی در پایان خاطرنشان کرد: با فروکش کردن تنش‌ها، قیمت دلار در بازار غیر رسمی هم کاهش پیدا می‌کند، اتفاقی که اکنون در حال به وقوع پیوستن است. در صورت مدیریت هر چه بهتر بانک مرکزی بر بازار ارز، قطعاً این بازار شرایط بهتری را تجربه خواهد کرد.


پایان پیام//

نام نویسنده: برچسب ها: ارز ، دلار ، بازار ارز ، قیمت دلار ، تنش سیاسی لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000T92

دیگر خبرها

  • دولت به جای مداخله قیمتی در بازار ارز مداخله مقداری کند
  • قرارگیری خریداران ارز در زیر چتر مالیاتی
  • چطور در بازار بورس سرمایه گذاری کنیم؟
  • بازگشت سایه ترس به بازار؟ هیجان حقیقی ها برای فروش/ حقوقی ها سهام را جمع کردند!
  • فروش دلاری لوازم خانگی قاچاق در بازار امین حضور
  • قیمت خرید مسکن در منطقه ۱۶ تهران +جدول
  • قیمت دلار و یورو در صرافی ملی امروز سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • فرمول تعیین نرخ ارز مشخص شد/ توصیه فوری بانک مرکزی به خریداران طلا و ارز
  • تنش منطقه‌ای، عامل تحریک نرخ ارز در بازار غیر رسمی
  • بانک مرکزی از نوسانات شدید و مقطعی ارز جلوگیری می کند؛ هشدار درباره دلارهای تقلبی در بازار | توصیه جدی به خریداران دلار