Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،رضا اردکانیان  وزیرنیرو  در شورای اداری سیستان وبلوچستان که با حضور رییس مجلس شورای اسلامی در چابهار برگزار شد اظهار داشت: برق برخی روستا‌های دچار سیل در جنوب سیستان و بلوچستان را قطع کردیم تا مردم در اثر سیل و بارندگی دچار برق گرفتگی نشوند.

او  افزود: سیل امسال سیستان و بلوچستان از مهر تاکنون بیش‌از ۴۵ برابر سال قبل بوده و خسارت‌های زیادی داشته که نیاز است براساس کار کارشناسی برای چنین مواردی آماده باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر نیرو گفت: پذیرش شرایط خشکسالی و سیل باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود و همیشه باید در هر ۲ شرایط برنامه‌ریزی کنیم.

او بیان کرد: خوشبختانه در سیل چابهار شاهد تلفات انسانی نبودیم، اما نیاز است تا برای کاهش خسارت به زیرساخت‌ها برنامه‌ریزی شود تا مشکلات ایجاد شده به حداقل برسد.

اردکانیان اظهار داشت: امروز کلنگ زنی و تکمیل پروژه‌های آبرسانی به مردم روستایی شهرستان چابهار را شاهد بودیم.

او  تصریح کرد: از سال ۱۳۹۳ تاکنون هشت میلیون نفر از روستاییان کشور از نعمت آب آشامیدنی پایدار بهره‌مند شدند.

وزیر نیرو افزود: همچنین ۱۰ هزار و ۶۰۰ روستای کشور به شبکه آبرسانی متصل شده و ۲ هزار و ۵۰۰ روستا تا پایان دولت نیز از آب سالم و بهداشتی بهره‌مند خواهند شد.

او  ادامه داد: سطح خدمات دولت‌ها در چهار دهه بی‌نظیر بوده و در سیستان وبلوچستان هم‌اینک ۱۱ درصد اعتبارات آبرسانی کشور در این استان هزینه شده است.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت نیرو سیل سیستان وبلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۱۹۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات «آبرسانی» آستان قدس رضوی در پهنه سیستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سما، مرکز خراسان رضوی، مشاور ارشد بنیاد کرامت رضوی گفت: خدمات آبرسانی آستان قدس رضوی به اهالی سیستان با هدف مدیریت بحران کم آبی در این استان و بهره‌مندی بیش از ۲۰۰ روستا با ۲۰ هزار خانوار از این خدمات ارائه شده است.

احمدعلی موهبتی درباره خدمات آبرسانی این نهاد به مردم سیستان، افزود: این خدمات به ویزه در حفر و تجهیز ۵۵٠ چاهک برای کشت ۱۵هزار هکتار زمین کشاورزی انجام شده و افزون بر آن با خرید و ارسال ۲۵٠ مخزن ۵ هزار لیتری آب، برای بهره‌مندی آب آشامیدنی ۲۲۵ روستا با حدود ۲۰ هزار خانوار اقدام شده است.

وی افزود: علاوه‌بر تلاش‌های مسئولان جمهوری اسلامی ایران، همچنان بیش از ۲٠٠ روستای منطقه سیستان از کمبود آب رنج می‌برند که آبرسانی به آنها به صورت سیار انجام می‌شود.

مشاور ارشد بنیاد کرامت رضوی افزود: با هدف بهره‌برداری بهتر از تانکر‌های سیار آبرسانی، ضرورت توجه به تهیه و نصب منبع‌های ثابت آب و استقرار در سکو‌های مناسب اهمیت زیادی دارد.

احمدعلی موهبتی گفت: محل استقرار منابع آب و احداث سکو‌های مناسب در روستا‌ها با مساعدت مسئولان استانی و محلی، همکاری بخش تخصصی (آبفا) و مشارکت دهیاری‌های روستا‌های هدف صورت گرفته است.

تأمین نشدن حقابه جمهوری اسلامی از رودخانه هیرمند برای چندمین سال متوالی، عاملی مضاعف برای تشدید مشکلات مردم منطقه سیستان شده است به طوری که این منطقه، در سه سال گذشته بدترین شرایط بی آبی تاریخ خود در چند دهه اخیر را تجربه کرده است.

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات «آبرسانی» آستان قدس رضوی در پهنه سیستان
  • آبرسانی به روستاهای دور دست نهاوند
  • آمادگی برای کنترل سیلاب‌های احتمالی در جنوب سیستان وبلوچستان
  • حمله تروریستی راسک و چابهار طراحی اسرائیل بود
  • خسارت باد و باران به ۶۲ اصله پایه شبکه برق سیستان وبلوچستان
  • مجروح شدن ۱۲ نفربراثر حمله سه سگ گرگ درجنوب سیستان وبلوچستان
  • برداشت بیش از ۹۰۰ هزارتن هندوانه خارج از فصل درسیستان‌وبلوچستان
  • گرامیداشت یادشهدای معلم حوادث تروریستی اخیر،سیستان وبلوچستان
  • برداشت ۱۷ هزار تن حنا ازمزارع جنوب سیستان وبلوچستان
  • تداوم رگبارهای بهاری در سیستان وبلوچستان تا پایان هفته