Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@19:55:54 GMT

اتصال راه آهن آستارا به بندر در دستور کار است

تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۱۹۵۴۶

اتصال راه آهن آستارا به بندر در دستور کار است

دین پرست گفت: متصل کردن خط ریلی آستارا به بندر این شهرستان با هدف حمل و نقل ترکیبی، در دستور کار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا،«بابک دین پرست» امروز(سه شنبه، ۲۴ دی) در جریان سفر به این شهرستان در جمع خبرنگاران اظهارکرد: راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا یک ضرورت است.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور تصریح کرد: اخذ کد منطقه ویژه اقتصادی شهرستان آستارا در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی گیلان پیگیری می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه کاربری منطقه ویژه اقتصادی آستارا مربوط به حوزه بندر است، افزود: سازمان صنعت، معدن و تجارت و اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان، نقاط استقرار واحدهای صنعتی را در ۶۰ هکتار محدوده بندر آستارا مطالعه و تعیین کنند.

 

دین پرست ایجاد صنایع تبدیلی در بنادر  را در راستای رونق تولید ملی را یک امر ضروری و لازم دانست و خاطرنشان کرد: با انجام این کار، بندر آستارا در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان، شاهد توسعه تجارت خارجی خواهد بود.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور با تاکید بر اینکه از ظرفیت بندر آستارا باید برای اشتغالزایی، رونق تولیدی ملی و مبادلات تجاری با کشورهای منطقه بهره گرفته شود، متصل کردن خط ریلی آستارا به بندر این شهرستان با هدف حمل و نقل ترکیبی، در دستور کار است.

 

دین پرست با بیان اینکه مشکلات بندر آستارا باید با تلاش دستگاه های متولی برطرف شود، گفت: بندر آستارا تا مرداد ماه سال آینده، لایروبی می شود.

پایان پیام/163

منبع: شبستان

کلیدواژه: شهادت سردار سلیمانی مسجد سردار سلیمانی کانون های فرهنگی هنری مساجد فهما مسجد سقوط هواپیمای اوکراینی طرح ملی فهما انتقام سخت سقوط هواپیما حمل و نقل ترکیبی بندر بندر آستارا راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۱۹۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش همکاری ها محور گفتگوهای مقامات طالبان و چین

امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه طالبان در دیدار با جاو شینگ، سفیر چین در کابل گفته است: افزایش صادرات افغانستان به بیجینگ، پروژه مس عینک و سرمایه‌گذاری در بندر واخان نمونه بارز سیاست اقتصادی طالبان با چین است. 

در این نشست دو طرف درباره همکاری‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی میان افغانستان و چین نیز گفت‌وگو کرده‌اند.

پیش از این رسانه‌های چین گزارش داده‌ بودند که این کشور ممکن است هدف طالبان را برای اتصال افغانستان به اقتصاد چین از طریق بندر واخان برآورده نکند زیرا بیجینگ این پروژه را یک مورد مشکوک اقتصادی می‌داند و با احتیاط از آن استفاده می‌کند.

این پروژه حدود ۳۷۰ میلیون افغانی هزینه برمی‌دارد و از سوی حکومت پیشین برای جذب سرمایه‌های چین آغاز شده بود.

این جاده، واخان بدخشان را به سین کیانگ چین وصل می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • قدردانی بانوان آستارایی از عوامل پلیس در اجرای طرح نور
  • آمادگی بندر چابهار برای تسهیل تجارت اقتصادی با کشور تاجیکستان
  • شدت وزش باد از امشب در ایلام کم می‌شود
  • سفر هیات تجاری و‌ اقتصادی تاجیکستان به بندر چابهار
  • انعقاد تفاهم نامه سرمایه گذاری خارجی به ارزش ۸ میلیون دلار در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی​
  • علاقه‌مندی تاجیکستان برای سرمایه‌گذاری لجستیکی در چابهار
  • انعقاد تفاهم‌نامه هشت میلیون دلاری در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام (ره)
  • آمادگی تاجیکستان برای ساخت محوطه لجستیکی در بندر چابهار
  • افزایش همکاری ها محور گفتگوهای مقامات طالبان و چین
  • توافق 4 کشور منطقه برای "راه توسعه" / اتصال اروپا به خلیج فارس از طریق ترکیه و عراق / مسیر ترانزیت جدید بدون ایران