Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- سیب، میوه‌ای پرطرفدار است که به رنگ‌های مختلفی در بازار یافت می‌شود، اما این میوه خوشمزه چه طبعی دارد؟ تاریخ انتشار: 23:49 - 24 دی 1398 - کد خبر: ۵۸۶۹۱۵

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان،  سیب را دیگر همه می‌شناسند و از خواص آن بسیار گفته شده است، خوردن سیب و یا حتی بو کردن آن خواص بی شماری دارد که شاید یکی از اصلی‌ترین خواص آن حفظ طراوت و شادابی پوست، تنظیم فشارخون و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. باشد.

سیب را یکی از اجزای اصلی، مهم و ثابت بسیاری از دسر‌ها همانند؛ پای سیب، کیک سیب و … است.

این میوه را اغلب می‌پزند و یا آن را در خورش می‌ریزند.

سیب را می‌توان خشک کرد یا با قرار دادن در درون آب، الکل یا مایعات دیگر برای استفاده در آینده نگه داشت.

شاید جالب باشد که بدانید، طبق گفته وزارت کشاورزی ایالات متحده، یک سیب معمولی ۲۴۲ گرم وزن و ۱۲۶ کالری انرژی دارد که شامل مقدار قابل توجهی فیبر غذایی، مقدار متوسطی از ویتامین ث، از طرف دیگر میزان کمی مواد غذایی ضروری است.

نکاتی برای خرید یک سیب خوب!

در زمان خرید سیب بد نیست به نکات زیر توجه کنید:

از سفت بودن آن اطمینان حاصل کنید. از خرید سیب‌هایی که چین و چروک دارند، خودداری کنید، زیرا این سیب‌ها بخش اعظم فواید و ارزش تغذیه‌ای خود را از دست داده‌اند. سیب‌هایی که بیش از حد رسیده‌اند و در آستانه‌ی فساد هستند را با مراقبت بیشتری خرید و نگهداری کنید. طبع سیب چیست؟

طبع سیب را گرم و‌تر می‌دانند، به این معنا که جنبش و رشد پدید می‌آورد.
مزاج دموی هم گرم و‌تر است و افراد دموی بسیار دانا، سرحال و بانشاط هستند. د
رست است که رمز کامیابی در طب سنتی اعتدال است، اما در جوامع امروزی که امراض ناشی از غلبه اخلاط سرد و خشک و سرد و‌تر هستند، سیب یک گوهر ارزنده است!

سیب‌ها هر چه رسیده‌تر و شیرین‌تر باشند بیشتر به سمت گرمی و تری می‌روند، اما اگر سیب ترش باشد یا سبز باشد سرد و خشک می‌شود، بنابراین قابض است و معده افراد را اذیت می‌کند.

بیشتر بخوانید: معجزه‌ای به نام سیب و دارچین؛ از لاغری تا کنترل قند خون فرار از ابتلا به سرطان روده با خودرن میوه های رنگی

انتهای پیام/

 

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دانشنامه میزان خواص خوراکی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۱۹۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص جایزه گندم به کجا رسید؟

عطااللّه هاشمی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: علی رغم پیگیری های مکرر و نامه نگاری های متعدد، هنوز جایزه تحویل گندم توسط رئیس ‌جمهور اعلام نشده است. هرچند گندمکاران چشم انتظار اعلام نرخ خرید هستند.

به گفته او، با توجه به آغاز پیک برداشت، برداشت گندم از ۶ استان در حال انجام است که با شرایط مساعد بارش و وقوع بارش های نرمال و بالاتر از نرمال و دمای مناسب پیش بینی می شود که میزان خرید به شرط اصلاح قیمت و پرداخت به موقع مطالبات گندمکاران به بالای ۱۱ میلیون تن برسد.

هاشمی ادامه داد: اگر میزان خرید به طور متوسط در هکتار یک تن افزایش یابد، پتانسیل صادرات حداقل یک میلیون تن به بازارهای هدف وجود دارد.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: بنابر آمار متوسط بارش سالانه کشور ما ۲۰۰ میلی متر است که با رعایت برخی الزامات همچون دانش، سرمایه و تکنولوژی امکان افزایش عملکرد در واحد سطح وجود دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت خرید شمش در حراج مرکز مبادله | خرید شمش افزایش یافت
  • افزایش ۱۷ برابری خرید شمش در حراج مرکز مبادله
  • افزایش ۱۷برابری خرید شمش طلا در مرکز مبادله
  • موسوی بجنوردی: «دانشنامه حقوق ایران» به زودی منتشر می شود
  • سبزیجات سرشار از پروتئین را بشناسید
  • نحوه خرید آنلاین از میادین میوه و تره بار شهرداری تشریح شد | امکان بازگرداندن میوه و سبزیجات بی کیفیت
  • خواص میوه خشک برای کودکان
  • تخصیص جایزه گندم به کجا رسید؟
  • سود فروش میوه برای فروشنده چقدر است؟
  • سود فروش میوه و تره‌بار حداکثر ۳۰ درصد نسبت به فاکتور خرید است