Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت اللهی موسوی با اشاره به اینکه مشکل ارتباط کلیه روستاهای سیل زده استان کرمان تا ۲۵ دی برطرف می شود، گفت: از نظر مشکل آب فقط یک روستا در منطقه منوجان همچنان مشکل دارد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، سیدمصطفی آیت‌اللهی موسوی شب گذشته (سه شنبه 24 دی) در برنامه پیگیری شبکه خبر سیما درباره اقدامات انجام شده برای مناطق سیل زده استان کرمان به ارائه توضیحاتی پرداخت و گفت: در بیشتر روستاها راههای ارتباطی باز شده است و تا 25 دی مشکل ارتباط کلیه روستاها برطرف می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون عمرانی استاندار کرمان با اشاره به اینکه از نظر مشکل آب فقط یک روستا در منطقه منوجان همچنان مشکل دارد، گفت: پیش بینی می شود 25 دی ماه مشکل ارتباطی این روستا نیز برطرف می شود.

 

وی با اشاره به اینکه در دورستای قلعه گنج نیز هنوز امداد هوایی انجام می شود و ارتباط زمینی نداریم، گفت: هلال احمر امکانات مورد نیاز را توزیع کرده است و در حال حاضر از شرایط بحرانی خارج شده ایم.

 

معاون عمرانی استاندار کرمان با اشاره به اینکه بیش از 3 هزار کیلومتر از راهها لایروبی و باز شده است، گفت: برخی گردنه ها باز شده و برخی نیز در حال بازگشایی است.

 

در بخش دیگری از این برنامه خبری مرتضی سلیمی، رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر نیز درباره اقدامات انجام شده برای مناطق سیل زده اخیر در کشور با بیان اینکه در روز اول شرایط امداد و نجات در استان سیستان و بلوچستان سخت بود، امکان استفاده از بالگرد نبود و راهها بسته بود، گفت: در روز اول 48 نفر را با قایق و بالگرد و خودروهای امدادی به مناطق امن منتقل کردیم و نجات دادیم.

 

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر سرعت امداد رسانی بالا رفته و علاوه بر 6 فروند بالگرد با 500 تیم عملیاتی، ستادهای عملیاتی برای توزیع اقلام غذایی و زیستی تشکیل شده است، گفت: از 19 هزار سبد ارسالی غذایی بالغ بر 12 هزار سبد غذایی در استان سیستان و بلوچستان توزیع شده است. با هماهنگی اسماعیل نجار، رییس سازمان مدیریت بحران کشور 25 دی هم یک هواپیمای دیگر ارتش برای ارسال 90 هزار تن اقلام غذایی و زیستی به سیل زدگان کمک می کند.

 

سلیمی با بیان اینکه 6 روستا تخلیه اضطراری شده است علاوه بر آن 4 شهرستان اردوگاه اسکان اضطراری برقرار شده است، ادامه داد: 5 هزار و 100 خانوار نیز به صورت متفرقه اسکان یافته اند.از نظر اسکان و چادر مشکلی نداریم و علاوه بر موجودی استان 20 هزار و 663 بسته غذایی، 9 تن قند، 13 تن حبوبات، 12 هزار و 882 قوطی روغن نیز در جهت تقویت استان ارسال شده است و از نظر اقلام غدایی و زیستی مشکلی نداریم.

 

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر با بیان اینکه 16 شهرستان کرمان درگیر سیل بود که در 6 روستا در منوجان و 2 روستا در قلعه گنج امداد رسانی ادامه دارد، گفت: در هرمزگان 2 هزار و 466 خانوار از خدمات امدادی استفاده کرده اند هنوز در بشاگرد، جاسک و میناب خدمات امدادی به وسیله بالگرد انجام می شود./

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد شهادت سردار سلیمانی کانون های فرهنگی هنری مساجد سردار سلیمانی طرح ملی فهما رویداد ملی فهما فهما سقوط هواپیمای اوکراینی سامانه بچه های مسجد انتقام سخت کمک به سیل زدگان بارندگی و سیلاب خسارت سیل سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۲۱۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برقراری ارتباط ایمن در ۷۰ روستا با تلاش راهداران خراسان جنوبی

جلال زاده مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: راه‌های ارتباطی بیش از ۷۰ روستای استان سیلابی شد.

وی افزود: با توجه به مخاطرات جوّی ایجادشده بواسطه سیلاب در هفته اخیر، تعداد ۴۵ تیم عملیاتی راهداری و تعداد ۱۹۰ نفر راهدار با ۱۲۰ دستگاه انواع ماشین آلات راهداری سبک و سنگین بصورت شبانه روزی جهت عملیات بازگشایی محور‌های روستایی بکارگیری شدند.

به گفته جلال زاده راه‌های ارتباطی بیش از ۷۰ روستا در شهرستان‌های بیرجند، سربیشه، درمیان، زیرکوه، قاین، خوسف، طبس، بشرویه، سرایان طی ۲۴ ساعت گذشته سیلابی شد و منجر به انسداد ۱۳ مسیر روستایی شد که با تلاش شبانه روزی عوامل راهداری تمامی محور‌های آسیب دیده از سیلاب اخیر بازگشایی شده و در حال حاضر راهداران مشغول پاکسازی پل ها، آبنماها، تخلیه قنو‌ها و ریزش برداری کامل محور‌های خاکی و کوهستانی با هدف ایجاد ارتباط ایمن و پایدار برای راه‌های مذکور هستند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی سامانه گویای ۱۴۱ را راه ارتباطی بین هم استانی‌ها با مرکز مدیریت راه‌های استان عنوان کرد و گفت: مشکلات بوجودآمده بواسطه سیلاب اخیر توسط همشهریان به سامانه ۱۴۱ انعکاس یافته و در کوتاه‌ترین زمان ممکن رفع شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • رفع مشکل آب روستای کهریز صلاح‌الدین نهاوند
  • آب و راه مناسب؛ آرزوی مردم آقداش و روستاهای همجوارشان!
  • برقراری ارتباط ایمن در ۷۰ روستا با تلاش راهداران خراسان جنوبی
  • ارسال پرونده ۸ روستای گردشگری ایران برای جهانی شدن
  • «پالنگان» در لیست جهانی شدن/ پرونده 8 روستا به سازمان گردشگری ملل متحد ارسال می‌شود
  • حل مشکل روستاهای اوقافی کبودراهنگ در دست پیگیری است
  • آخرین وضعیت پرونده ثبت جهانی ۸ روستای ایران
  • مشکل تأمین زمین مسکن روستایی در کردستان برطرف شد
  • ارسال پرونده ۸ روستای گردشگری از ایران برای جهانی شدن
  • روستاگردی خط شناخته شده گردشگری درخراسان جنوبی/وجود ۱۴ روستای هدف