Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/هرمزگان رئیس شورای قضایی استان هرمزگان تصریح کرد: به دنبال وقوع سیلاب در شرق هرمزگان و صدور دستور ویژه رئیس قوه قضائیه، امدادرسانی به مردم سیل زده شهرستان های بشاگرد و جاسک در حال انجام است.

علی صالحی صبح امروز(۲۵ دی ماه) در حاشیه بازدید از مناطق سیل زده جاسک در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در پی دستور ویژه رئیس قوه قضاییه به منظور تعامل و هماهنگی همه جانبه مراجع قضایی با دستگاه‌های ذیربط به ویژه هلال احمر و نیروی انتظامی برای رسیدگی فوری به مشکلات مردم و تأمین امنیت و آرامش خانواده‌های درگیر حادثه سیل در شرق استان هرمزگان، دستگاه قضایی استان با تشکیل کار گروه ویژه و بسیج تمامی امکانات در همان لحظات اولیه اقدام به مشارکت در روند امدادرسانی و صدور دستورات قضایی ویژه در این رابطه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با اعلام اینکه دستورات لازم به روسای حوزه‌های قضایی درگیر سیل به ویژه دو شهرستان جاسک و بشاگرد ابلاغ شده است، خاطرنشان کرد: با دستور قضایی و تصویب شورای تأمین شهرستان های جاسک و بشاگرد ، تمامی روستاهای درگیر سیل تخلیه شده و ساکنین آنها به اردوگاه های موقت منتقل شده اند.

وی همچنین از استمرار امدادرسانی زمینی و هوایی به مناطق سیل زده شرق هرمزگان خبر داد و تصریح کرد: در حال حاضر به دلیل مسدود شدن راه های ارتباطی، سه فروند بالگرد هلال احمر، ارتش و سپاه در حال انجام عملیات امدادرسانی هوایی می باشند و قایق های تندرو سپاه نیز در مجاورت ساحل جاسک مستقر شده اند.

وی ضمن تأکید بر لزوم توزیع به موقع اقلام امدادی بین حادثه دیدگان سیل اخیر اظهار کرد: تا کنون بر اساس گزارش جمعیت هلال احمر، بیش از ۸۵۰ بسته مواد غذایی ۷۲ ساعته و ۲۰۰ شل آب معدنی جهت توزیع بین مناطق کوهستانی شهرستان جاسک شامل جگین بالا و روستاهای توابع، حوزه پرکوه،  نوگین، گیشدان و جانوری به وسیله بالگرد ارسال شده است.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان خاطرنشان کرد: جمع آوری اقلام ضروری و مایحتاج سیل زدگان با مشارکت خیرین و مردم تحت نظارت دادگستری شهرستان های جاسک و بشاگرد همچنان ادامه دارد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان تصریح کرد: با هماهنگی و هم افزایی دستگاه قضایی استان و ادارات راهداری و برق و جمعیت هلال احمر، از مجموع ۴۸ روستای بدون برق  ۳۱ روستا برق دار شده اند و برق ۱۸ روستای دیگر به محض فروکش کردن رودخانه جگین وصل خواهد شد.

این مقام قضایی همچنین با اعلام اینکه دستورات لازم به نیروی انتظامی و بسیج به منظور حفظ امنیت و نظم عمومی در مناطق سیل زده داده شده است، اظهار کرد: تأکیدات لازم به اداره راهداری شهرستان جاسک جهت بازگشایی محورهای مواصلاتی این شهرستان و روستاهای هم جوار صورت گرفته  است تا ضمن ایمن سازی مسیرها در اسرع وقت، امکان تردد وسائط نقلیه فراهم شود.

صالحی در ادامه ضمن تذکر و هشدار جدی به دستگاه‌های مسئول، از آنان خواست با پیش بینی مسیر‌های هدایت سیلاب و احداث و بازسازی استحکامات و سیل بندها برای جلوگیری از تکرار حوادث مشابه، اقدامات بازدارنده را معمول داشته و همچنین تسهیلات، امکانات و تجهیزات لازم را در اختیار مردم قرار داده و به نیازمندی‌های آنان بطور جدی پاسخ دهند.

وی تصریح کرد: دستگاه قضائی به طور جدی بر روند کمک رسانی به سیل زدگان و تحقق وعده‌های مسؤولین برای رفع مشکلات موجود نظارت خواهد کرد و هیچ گونه تساهل و تسامح را در این حوزه نمی‌پذیرد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در پایان تأکید کرد:دستگاه قضایی استان هرمزگان تا زمان عادی شدن شرایط در آماده باش کامل به سر می برد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی سیلاب در هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۲۱۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح‌های آبخیزداری در شهرستان دامغان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️  یکی از طرح‌های آبخیزداری که باعث کنترل و هدایت سیلاب‌ها می‌شود احداث بند خاکی است که در حوزه‌های آبخیزداری، کلاته ملا، نعیم آباد ومهماندوست اجرا شده است
جلوگیری از فرسایش خاک، دخیره سازی آب وتقویت سفره‌های زیرزمینی مهمترین اهداف طرح‌های آبخیزداری است
در شهرستان دامغان ۱۰۰ بند خاکی مهار سیلاب در حوزه‌های آبخیزداری مناطق مختلف شمال و شرق شهرستان دامغان  احداث شده است
امسال ۹۰میلیاردریال اعتبار برای اجرای طرح‌های آبخیزداری اختصاص یافته است که این میزان اعتبار نسبت به پارسال ۳۰ درصد افزایش یافته است
با اجرای طرح‌های آبخیزداری ازابتدای امسال تاکنون بیش از ۲میلیون متر مکعب آب کنترل و هدایت شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تخلیه روستاهای بحرانی زیرکوه‌
  • تخلیه روستاهای بحرانی/ خسارت جانی در زیرکوه نداشتیم
  • آخرین اخبار از سیل خراسان جنوبی؛ تخلیه برخی از روستاهای زیرکوه
  • تخلیه برخی از روستاهای شهرستان زیرکوه به علت سیلاب
  • امدادرسانی هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به ۴ شهرستان گرفتار در سیلاب
  • دستور تخلیه روستای نوده شهرستان زیرکوه صادر شد
  • ارتش رژیم صهیونیستی دستور تخلیه جدید در شمال غزه را صادر کرد
  • (ویدئو) سیلاب شدید در مسیرهای شهرستان بهاباد
  • سیلاب شدید در مسیرهای شهرستان بهاباد | ویدئو
  • اجرای طرح‌های آبخیزداری در شهرستان دامغان