Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام روحی از فعالیت ۱۳۴ پايگاه فرهنگي اجتماعي در ۱۸ استان کشور با هدف کاهش آسیب های اجتماعی و فرهنگی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام « مهدی روحی»  شامگاه سه شنبه ( 24 دی) در حاشیه گردهمایی مدیران فرهنگی اجتماعی مناطق آسیب پذیر گیلان، گلستان و مازندران در کوی مهرگان نکا در جمع خبرنگاران افزود: وجود آسیب های اجتماعی و فرهنگی در محلات آسیب پذیر از دغدغه های مهم افراد این محلات است که سازمان تبلیغات با هدف کاهش آسیب ها وارد عمل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مسؤول طرح تحول اجتماعی سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت: پايگاه فرهنگي اجتماعي در 18 استان دارای مناطق آسيب پذير فعال است و این تعداد تا پایان امسال به 23 استان افزایش می یابد.

وی اظهار کرد: حاشیه نشینی یکی از عوامل اصلی در ایجاد آسیب های اجتماعی است و اگر مسئله حاشیه نشینی حل شود بخشی از مشکلات در بخش آسیب های اجتماعی حل می‌شود.

حجت الاسلام روحی افزود: اساس کار پایگاه‌های فرهنگی و اجتماعی در محلات، خانواده سالم و جوان سالم است که در مقابل آسیب‌های اجتماعی بیمه شوند.

وی تصریح کرد: برگزاری کارگاه‌های پیشگیری از اعتیاد، کارگاه‌های آموزشی سبک زندگی خانواده، جلسات مشاوره پیش از ازدواج و پس از ازدواج، کارگاه‌های پیشگیری از طلاق، مهارت‌های فرزند پروری، جلسات اوقات فراغت، نشست‌های دینی، آموزش احکام و عقاید دینی ازجمله برنامه‌های این پایگاه‌ها با اهالی و خانواده‌های هر محله است.

پایان پیام/175

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد شهادت سردار سلیمانی کانون های فرهنگی هنری مساجد سردار سلیمانی طرح ملی فهما فهما سقوط هواپیمای اوکراینی رویداد ملی فهما سامانه بچه های مسجد خبرگزاری شبستان پایگاه فرهنگی اجتماعی سازمان تبلیغات اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۲۱۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی فردی و اجتماعی باید مطابق شریعت باشد

به گزارش خبرگزاری مهر، آئین تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری استان یزد امروز با حضور دادستان کل کشور برگزار و حجت‌الاسلام و المسلمین حسین طهماسبی به عنوان رئیس کل جدید دادگستری استان یزد معرفی و از خدمات غلامعلی دهشیری تقدیر شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدکاظم موحدی آزاد در آئین تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری استان یزد اظهار کرد: با توجه به تولید و بهره گرفتن از ظرفیت بخش خصوصی کمک بسیار عظیمی در حل مشکلات اقتصادی کشور خواهیم کرد.

وی استان یزد را یکی از صاحب نظرترین استان‌ها در همه‌ی بخش‌ها دانست و در این رابطه گفت: این استان در همه‌ی زمینه‌ها از جمله زمینه‌ی علمی، فکری، اقتصادی و … از سطح بسیار بالا برخوردار و با توجه به جذب بالای نیروی انسانی با بیش از ۱۵۰ هزار نفر یکی از صاحب نظرترین استان‌ها محسوب می‌شود.

بخش خصوصی باید تقویت شود

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه اصل ۴۴ قانون اساسی باید مورد توجه جدی قرار بگیرد، بیان کرد: تقویت تمامی حوزه‌ها از جمله حوزه‌ی اقتصادی و افزایش بخش‌های خصوصی با فعالیت روز افزون مردم مورد تاکید است.

وی حفظ حقوق عامه را یکی از مهمترین مطالبات مقام معظم رهبری برشمرد و ابراز کرد: حقوق عامه یکی از مهمترین لایحه‌های قانونی است که باید دادستان‌ها و قضات در این زمینه تمامی تلاش خود را در حفظ این امر انجام داده و احتیاط را کنار گذاشته و و به راحتی بر این امر تاکید کنند.

آزادی فردی و اجتماعی باید مطابق شریعت باشد

حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی آزاد، آزادی را یکی از شعارهای اصلی دانسته و گفت: یکی دیگر از وظایف قوه قضائیه آزادی مطلوب است و و این آزادی فردی و اجتماعی باید مطابق شریعت باشد و همه‌ی جوانب در یک کشور اسلامی باید سنجیده شود و همچنین تمام تلاش‌ها در جهت تبیین و اقتدار در زمینه حفظ آزادی دینی در همه‌ی زمینه‌های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی انجام شود.

دادستان کل کشور خاطر نشان کرد: قانون با تمام کسانی که برای ضربه زدن به کشور از جمله ضربه فرهنگی تلاش خود را می‌کنند و از قوانین موجود تمرد کرده قاطعانه برخورد می‌کند و ضمن قدردانی از تمام صنوف، فروشگاه‌ها، اماکن عمومی، افرادی که در زمینه‌ی عفاف و حجاب تلاش خود را برای نگهداشتن این امر داشته، بر استمرار این همکاری تاکید کرد.

وی همچنین با اشاره به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در برخی استان‌ها، تصریح کرد: امید است برگزاری دور دوم انتخابات در ۲۲ حوزه‌ی منتخب کشور با استقبال بیشتری با توجه به اتفاقات اخیر از جمله اقتدار ملی جمهوری اسلامی در مقابل رژیم صهیونیستی صورت گیرد.

نمایندگان مجلس برای حل مشکلات مردم تلاش کنند

حجت‌الاسلام و المسلمین موحدی آزاد افزود: منتخبان مجلس مطالبه‌گر هستند و باید نمایندگان مجلس در رابطه با مشکلات مردم در همه‌ی زمینه‌ها تلاش خود را به نحو احسن انجام دهند.

وی گفت: برکت خون شهدا در همه‌ی مراتب زمینه ساز شکست و نابودی دشمن در همه‌ی جوانب بوده که امروزه این جمهوری با اقتدار تمام در تمامی تصمیمات، وضع قوانین، انتخابات و … مستقل بوده و با توکل بر خدا و اقدام جهادی و راهبردهای پیامبرگونه مقام معظم رهبری روز به روز موفق‌تر است.

رضایتمندی مردم یکی از اهداف مهم قوه قضائیه است

حجت‌الاسلام و المسلمین حسین طهماسبی در آئین تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری استان یزد بیان کرد: در راستای اجرای سند تحول و تعالی قوه قضائیه خروجی کار و رضایتمندی مردم برای تحقق اهداف، مد نظر است.

وی افزود: به دنبال تحقق سند تحول قوه قضائیه که یکی از منویات مقام معظم رهبری است با یک نگاه متعالی در سایه کمک و اتحاد تمامی دستگاه‌های ذی‌ربط در استان می‌توان گامی بلند در زمینه ارتقا کمی و کیفی دستگاه قضا برداشت.

وی اضافه کرد: به منظور پیشبرد اهداف و حل مسائل استان با همراهی و هم‌افزایی، مسیر پیشرفت و ارتقا استان را دنبال خواهیم کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین طهماسبی، استان یزد را یکی از پرافتخارترین استان‌ها در همه‌ی زمینه‌ها دانست و خاطر نشان کرد: استان یزد که از دیرباز به مهد علم و دیانت معروف بوده منشأ اثر و خیر و برکت در خدمت به پیشگاه مردم متین و بزرگوار است.

شایان ذکر است، حجت‌الاسلام والمسلمین طهماسبی پیش از این به عنوان دادستان ویژه روحانیت در استان‌های کرمان و هرمزگان فعالیت می‌کرد.

کد خبر 6087861

دیگر خبرها

  • باور‌های اعتقادی مهم‌ترین عامل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است
  • آزادی فردی و اجتماعی باید مطابق شریعت باشد
  • ضرورت گره گشایی از مسایل محلات و تربیت نیروی انسانی تراز انقلاب
  • لزوم توجه به تنوع مخاطبان در اجرای برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی در تهران
  • دشمن در تلاش برای ایجاد دوگانگی و اختلافات قومی و مذهبی است
  • بررسی مسائل و مشکلات محلات حاشیه نشین شهر یزد
  • نبود آموزش‌های شهروندی در حوزه فرهنگی و اجتماعی/ فعالیت‌های پردوام و فاخر محدود است
  • فعالیت ۴۲ مرکز مشاوره در لرستان
  • ساماندهی بیش از ۷ هزار آسیب‌دیده اجتماعی در تهران
  • رونمایی از طرح برش استانی سند مهندسی فرهنگی کشور در قزوین