Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-19@20:50:20 GMT

تهران جمعه بارانی می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۲۱۷۱۱

سازمان هواشناسی از تداوم بارش باران در جنوب و جنوب شرق کشور طی امروز خبر داد و اعلام کرد: شنبه آینده سامانه بارشی جدید وارد کشور می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بر اساس نقشه های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در جنوب سیستان و بلوچستان،‌شرق هرمزگان و بخش هایی از کرمان رگبار پراکنده و وزش باد شدید و از بعدازظهر با شمالی شدن جریانات روی سواحل دریای خزر به ویژه غرب و مرکز آن بارش باران و در ارتفاعات بارش برف پیش بینی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  امروز همچنین در اردبیل و شمال آذربایجان شرقی بارش پراکنده برف روی می‌دهد. فردا با تقویت سامانه بارشی در سواحل دریای خزر به ویژه سواحل غربی بارش باران، برای مناطقی از استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی،‌آذربایجان غربی و ارتفاعات البرز بارش برف و در بخش‌هایی از غرب کشور بارش پراکنده پیش بینی می‌شود.   روز جمعه سواحل دریای خزر و بخش‌هایی از غرب و مرکز بارش پراکنده خواهند داشت. شنبه هفته آینده با ورود سامانه بارشی جدید به کشور برای شمالغرب، غرب بارش برف و باران و در جنوب غرب کشور بارش باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد پیش بینی شده است.   بنابر اعلام سازمان هواشناسی روز یکشنبه سامانه بارشی در نیمه غربی کشور تقویت شده و گستره بارش به مناطق مرکزی کشور،‌ارتفاعات البرز و سواحل دریای خزر می‌رسد. امروز خلیج‌فارس،‌ تنگه هرمز و دریای عمان و فردا نیمه غربی دریای خزر مواج خواهد بود، ضمن این‌که طی دو روز آینده در جنوب شرق و شرق کشور و استان هرمزگان وزش باد شدید موقتی پیش بینی شده است.   به گزارش تسنیم، آسمان تهران امروز آفتابی با وزش باد جنوبی ۷ تا ۱۳ کیلومتری، فردا آفتابی با وزش باد ۹ تا ۱۳ کیلومتری در جهت جنوبی شرقی و روز جمعه نیز نیمه ابری با احتمال رگبار ۴۰ درصدی پیش بینی شده است.   روز شنبه آسمان تهران ابری با باد جنوب-جنوب شرقی با سرعت ۷ تا ۱۳ کیلومتری و احتمال بارش ۵۵ درصدی در روز و ۶۷ درصدی در شب پیش بینی شده است.   انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۲۱۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تندباد و بارش‌های رگباری در راه است

صادق ضیاییان درباره وضعیت مناطق کوهستانی کشور طی پنج شنبه (٣٠ فروردین‌ماه) اظهارکرد: پنج شنبه تداوم بارش‌های رگباری و گاهی رگبار شدید، توام با رعدوبرق و تگرگ و وقوع تندباد موقتی در بخش‌های جنوب شرقی کشور و ارتفاعات کرمان و شرق هرمزگان پیش‌بینی می‌شود. در این مناطق به‌ویژه طی نیمه اول روز به سبب جاری شدن سیلاب، احتمال اصابت رعدوبرق و تگرگ، طغیان رودخانه‌ها و احتمال سقوط و پرتاب به سبب وزش باد شدید، فعالیت‌های کوهنوردی، دره‌نوردی، طبیعت گردی و پرواز‌های تفریحی مخاطره آمیز است.

به گزارش ایسنا، وی اضافه کرد: از عصر پنجشنبه با تضعیف این سامانه از شدت بارش‌ها کاسته و در منطقه کاهش ابر پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت مناطق کوهستانی کشور طی جمعه (٣۱ فروردین‌ماه) گفت: به سبب وقوع ناپایداری‌های همرفتی به‌ویژه طی ساعات بعدازظهر در ارتفاعات شمال غرب، ارتفاعات زاگرس، بخش‌هایی از ارتفاعات البرز و ارتفاعات جنوب شرق کشور، شرایط برای افزایش ابر و وقوع رگبار موقتی و رعدوبرق و تگرگ مهیا می‌شود.

وی توصیه کرد: با درنظر گرفتن وقوع رگبار و رعدوبرق طی ساعات بعدازظهر، جمعه نسبت به زمان بندی مناسب صعود جهت پرهیز از مواجه شدن با شرایط جوی نامناسب اقدام شود. با توجه به بارش‌های قابل ملاحظه طی روز‌های گذشته و پرآبی رودخانه‌ها و دره‌ها در نواحی جنوبی و جنوب شرقی از انجام برنامه‌های دره‌نوردی اجتناب شود.

ضیاییان در پایان گفت: با توجه به شرایط فصلی وقوع بهمن بهاره به‌ویژه در مناطق مستعد ارتفاعات البرز، شمال غرب و ارتفاعات مستعد زاگرس، از تردد در مناطق مستعد وقوع بهمن و قرار گرفتن روی نقاب‌های برفی اجتناب شود.

دیگر خبرها

  • قزوین بارانی می‌شود
  • شدت گرفتن بارش‌ها در مناطق مستعد
  • تندباد و بارش‌های رگباری در راه است
  • تداوم بارش ها در کرمان؛ هوا سردتر می‌شود
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور در روز جمعه
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۲۹ و ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / بارش باران در نقاط اکثر استان ها
  • پیش‌بینی وضعیت هوا تا یکشنبه هفته آینده/ بارش باران و رعد و برق در این استان‌ها
  • هشدار قرمز؛ تداوم بارش‌های سنگین در ۵ استان
  • بارش باران و تگرگ در ۸ استان | شدت بارش‌ها در این مناطق | این دریا طوفانی است
  • بیشینه بارش‌ها در ۵ استان کشور/ خلیج فارس و دریای عمان مواج است