Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- حضور در یک تورنمنت برون مرزی و تن به تن شدن با رقبای مطرح خارجی به مراتب سخت‌تر از پنجه در پنجه انداختن با مدعیان داخلی در جام تختی خواهد بود. تاریخ انتشار: 09:45 - 25 دی 1398 - کد خبر: ۵۸۶۹۷۷

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری میزان، تیم چهار نفره کشتی آزاد کشورمان بامداد امروز عازم ایتالیا شد تا نمایندگان کشورمان در این تورنمنت رنکینگ‌دار به میدان بروند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما حضور بهنام احسان‌پور، یونس امامی، محمدحسین محمدیان و امیرحسین زارع در این رقابت‌ها دو سوال بزرگ را در ذهن علاقمندان کشتی به وجود آورده است.

یک: حضور افراد یاد شده در این تورنمنت چه توجیه فنی دارد؟

دو: مگر این چهار کشتی‌گیر تافته جدا بافته هستند که از حضور در جام تختی معاف شده‌اند تا در ایتالیا به میدان بروند؟

برای پاسخ دادن به این سوالات می‌توانیم از چند زاویه به مسئله نگاه کنیم تا در نهایت به پاسخی مناسب و منطقی در این خصوص برسیم.

در ابتدا این نکته را گوشزد می‌کنیم که تورنمنت ایتالیا در وزن قانونی برگزار می‌شود و همین موضوع می‌تواند مهم‌ترین دلیلی باشد که کادرفنی را مجاب کرده تا کشتی‌گیرانی مانند احسان‌پور و امامی که به تازگی از یک وزن پایین‌تر به اوزان ۶۵ و ۷۴ کیلوگرم صعود کرده‌اند و همچنین محمدحسین محمدیان و امیرحسین زارع که اصطلاحا وزن کم کن نیستند را به این تورنمنت اعزام کنند. خب حالا با توجه به اینکه هیچ‌یک از این کشتی‌گیران وزن کم کن نیستند و از طرفی اکثر کشتی‌گیران شاخص اوزان ۶۵، ۷۴ و ۹۷ کیلوگرم برای رسیدن به وزن قانونی کیلو‌های زیادی از وزن بدن خود را می‌کاهند، به نظر می‌رسد که تن به تن شدن احسان‌پور، امامی و محمدیان با کشتی‌گیران شاخص دنیا در تورنمنت‌هایی که در وزن قانونی برگزار می‌شوند عیار دقیق‌تری از توانمندی افراد یاد شده را به دست کادرفنی می‌دهد.

قطعا آنهایی که دستی بر آتش کشتی دارند به خوبی این موضوع را درک می‌کنند که برای کشتی‌گیران وزن کم کن ۲ کیلوگرم ارفاق وزن چه پوئن بزرگی محسوب می‌شود و قاعدتا در چنین شرایطی هیچ توازنی در مبارزه احسان‌پور و امامی که تازه به وزنی بالاتر صعود کرده‌اند با رقبای جا افتاده و مطرح اوزان ۶۵ و ۷۴ کیلوگرم وجود نخواهد داشت و عملا عیار درست و دقیقی از توانمندی‌های این دو کشتی‌گیر به دست نمی‌آید.

خب با این تفاسیر برای کشتی‌گیرانی مانند احسان‌پور، امامی، محمدیان و زارع چه میدانی بهتر از تورنمنت ایتالیا که هم در وزن قانونی برگزار می‌شود و هم اینکه در ارتقای رنکینگ به کشتی‌گیران کمک می‌کند تا در صورت ملی‌پوش شدن در المپیک شرایط بهتری را در جدول مسابقات به دست بیاورند.

در ادامه مطلب، این سوال که چرا این چهار کشتی‌گیر به جای جام تختی در تورنمنت ایتالیا به میدان می‌روند و اینکه این موضوع را یک پوئن مثبت برای آن‌ها قلمداد می‌کنند، را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

با اندکی تعمق در این خصوص درخواهیم یافت که حضور در یک تورنمنت برون‌مرزی و تن به تن شدن با رقبای مطرح خارجی به مراتب سخت‌تر از پنجه در پنجه انداختن با مدعیان داخلی در جام تختی خواهد بود. از طرفی درک این موضوع که سطح تورنمنت ایتالیا نسبت به جام تختی بسیار بالاتر خواهد بود کار چندان دشواری نیست چرا که رقابت‌های ایتالیا در زمره تورنمنت‌های رنکینگ‌دار قرار دارد و بالطبع عنوان‌داران پرشماری برای بهبود بخشیدن یا تثبیت جایگاه خود در رنکینگ گام به این رقابت‌ها خواهند گذاشت تا شرایط بهتری در جدول رقابت‌های المپیک به دست بیاورند. پس این تصور که معافیت این چهار کشتی‌گیر از جام تختی و حضورشان در تورنمنت ایتالیا یک پوئن مثبت از سوی کادرفنی و مدیرفنی تیم‌های ملی به آن‌ها بوده یک تصور اشتباه است و طبیعتا برای کشتی‌گیری مانند احسان‌پور مقابله با کشتی‌گیرانی، چون باجرانگ هندی، واسیل شوپتار اوکراینی و نمایندگان آمریکا و ترکیه و سایر کشور‌های مطرح دنیا سخت‌تر از مبارزه کردن با حریفان داخلی خواهد بود.

بیشتر بخوانید: مشخص‌شدن سرپرست تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی بزرگسالان انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کشتی آزاد کشتی آزاد بهنام احسان پور یونس امامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۲۲۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزیابی کاوه از کسب ۲سهمیه المپیک

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد ایران ابراز امیدواری کرد تنها سهمیه باقی مانده این تیم برای حضور در المپیک پاریس هم کسب شود.

به گزارش مشرق، تیم ملی کشتی آزاد ایران تاکنون توانسته است ۵ سهمیه برای حضور در المپیک ۲۰۲۴ پاریس کسب کند و در حالی که امیدوار بود در مسابقات گزینشی قرقیزستان ۶ سهمیه خود را کامل کند، احمد محمدنژاد جوان در وزن ۵۷ کیلوگرم موفق به این مهم نشد تا در مسابقات استانبول احتمال کسب این سهمیه باقی بماند.

محسن کاوه سرمربی تیم ملی کشتی آزاد ایران در مورد کسب دو سهمیه المپیک گفت: به مردم تبریک می گویم به خاطر کسب دو سهمیه در کشتی آزاد. امیدواریم فرنگی هم دو سهمیه را بگیرد تا کادر فنی بتواند برای حضور در المپیک برنامه ریزی کند.

وی در مورد ۵۷ کیلوگرم و احتمال کسب سهمیه گفت: ما پیش بینی لازم برای این وزن را کرده بودیم و احتمال دادیم اگر در قرقیزستان سهمیه کسب نشد کدام کشتی گیر به ترکیه برود. براساس مسابقات قهرمانی کشور علیرضا سرلک را برای ترکیه نگه داشته ایم. ما در این وزن چند جوان داریم که به سطح بالا نرسیده اند. فکر می کنم برای آینده باید برنامه خاصی برای اوزان پایین داشته باشیم. باید تعداد کشتی گیر را بررسی کنیم و برای آینده کارهای خوب بکنیم.

وی در مورد عملکرد احمد محمدنژاد جوان گفت: اختلاف او با حریفش ۱۰ امتیاز نبود اما وقتی چهار امتیاز اول را داد دیگر نتوانست برگردد و کشتی از دست او در رفت و یکطرفه بازنده شد. جوان باید به فکر رفتن به وزن بالاتر باشد.

محسن کاوه در مورد اعزام نفرات به المپیک گفت: یونس امامی حقش بود که به المپیک برود. آذرپیراه هم استرس انتخاب شدن داشت وگرنه از این بهتر خواهد بود. ما باید خوب کار کنیم و مسوولان هم باید حمایت کنند.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • ارزیابی کاوه از کسب ۲سهمیه المپیک
  • آذرپیرا هم المپیکی شد/ ۵ سهمیه حضور در پاریس برای کشتی آزاد
  • مختاری حضور در جام تختی را هم از دست داد
  • قرعه کشی رقابت‌های کسب سهمیه المپیک کشتی آزاد و فرنگی برگزار شد
  • حضور مربی کشتی آزاد چهارمحال و بختیاری در دوره آموزشی سرمربیان پایه کشتی کشور
  • تنیس آزاد بارسلون؛ حذف نادال از دور دوم، صعود رود
  • سپاهانی‌ها مسافر تاجیکستان شدند
  • پیام تبریک رهبر انقلاب به قهرمانان کشتی آزاد و فرنگی 
  • آغاز اردوی المپیکی شاگردان رنگرز بعد از جام تختی
  • کیفیت بالای مسابقات کشتی آزاد جام عبدالله موحد