Web Analytics Made Easy - Statcounter

هرچند فعالیت گسترده در نقل و انتقال زمستانی به عقیده بیشتر کارشناسان نمی تواند عاملی برای موفقیت تیم های تلقی شود، اما اینکه در این فرصت بتوان نسبت به پوشش نقاط ضعف در پست های مختلف اقدام کرد، اقدامی شایسته و البته واجب برای تیم هایی است که اهداف مهم و قهرمانی در لیگ برتر دارند.

تراکتور و ماشین سازی تبریز از شرایط بسیار متفاوت و متضاد برای ورود به بازار نقل و انتقالات زمستانی برخوردار بودند و مالک واحد این دو تیم قدیمی و پرهوادار آذربایجان، مسایل و مشکلات خاصی برای فعالیت در این بازار را امسال تجربه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تراکتور تبریز به عنوان اولین تیم آذربایجان با ساختار جدید مدیریتی خود طی دو سال اخیر به خوبی توانسته مشکلات مالی و قراردادهای شائبه برانگیز بازیکنان داخلی و خارجی و کادر فنی را مدیریت کرده و طی این مدت با کمترین مشکل مواجه شده است، اما هواداران این تیم انتظارات بسیار زیادی از نحوه ورود این باشگاه به بازار زمستانی داشتند اما به این مطالبات پاسخ مناسبی داده نشد.

در حالی که تراکتور در خط دفاعی به خاطر نداشتن فوروارد شش دانگ به شدت در مذیقه است و نام های داخلی و خارجی مختلفی برای جذب در این تیم مطرح بود، با پایان یافتن فرصت نفل و انتقالات زمستانی هیچ کدام توسط مدیران تراکتور استخدام نشدند و تنها میلاد فخرالدینی به عنوان مدافع راست کلاسیک جذب شد که آن نیز با انتقادات فراوانی از سوی هواداران و کارشناسان روبرو شد.

اینکه بازیکنی از ذوب آهن جذب تیم مدعی تراکتور می شود که در طول ۱۶ بازی لیگ برتر فصل جاری تنها ۹ بازی فرصت حضور در ترکیب اصلی را داشته و در بسیاری از این بازی های نیز یا تعویض شده و یا به عنوان بازیکن ذخیره وارد میدان شده است، جای تامل و سوال دارد. 

ضمن اینکه فخرالدینی به لحاظ سنی نیز با ۳۰ سال سن چندان نمی تواند کارآیی مطلوبی برای تراکتور داشته باشد.

اینکه مهترین نیاز تراکتور در خط حمله به یک مهاجم قهار در فصل جاری لیگ برتر است، بر کسی پوشیده نیست و عملکرد ضعیف ساسان انصاری و محمدرضا آزادی در این پست گویای بسیاری از واقعیات و ضعف مشهود در خط فوروارد تیم است؛ حضور  ۲ ساله ثابت انصاری در ترکیب  اصلی تیم و زدن تنها ۴ گل نشان دهنده بی خاصیت بودن این مهاجم است ضمن اینکه در کنار او آزادی جوان و بومی نیز که چندان انتظاری از او نمی رود به مراتب عملکرد بدی نسبت به انصاری داشته است.

تلاش باشگاه تراکتور برای جذب عیسی آل کثیر و شهریار مغانلو در پست مهاجم هم ناکام ماند تا مسوولان این باشگاه بار دیگر برای پیدا کردن گزینه مورد نظر خود به بازیکنان خارجی روی آورند در حالی که این رویه نیز با اما و اگرهای مختلفی مواجه است.

جدایی سیداحمد موسوی، کوین فورچونه، یوکیا سوگیتا و به احتمال فراوان مازولا از تراکتور جزو عملکرد نقل و انتقالات زمستانی این تیم است که مثبت یا منفی بودن این جدایی ها در نیم فصل دوم برای هواداران و مسوولان باشگاه مشخص خواهد شد.

اما تیم ماشین سازی تبریز شرایط بسیار نامناسب و نامعلومی برای ورود به بازار نفل و انتقالات زمستانی داشت که مهمترین آن مربوط به شکایت چند بازیکن خارجی فصل های قبل بر می گشت که مانع از باز شدن پنجره نقل و انتقالی این تیم قدیمی شد و به رغم قول های مساعد مدیر عامل باشگاه مبنی بر حل و فصل سریع این مشکل تا زمان شروع نقل و انتقالات زمستانی، هیچ گاه این مشکل حل نشد تا سبزقباهای تبریزی با دست خالی این فرصت را سپری کنند.

در همین حال و با وجود اینکه ماشین سازی به دلیل بسته بودن پنجره نقل و انتقالی خود به شدت نیازمند بازیکنان کنونی و مراقبت از جدایی بازیکنانش داشت، در اقدامی تعجب برانگیز دو بازیکن تاپ و تاثیرگذار خود را از دست داد تا علامت سوال بزرگی مقابل نحوه مدیریت این باشگاه تبریزی به وجود آید.

اینکه جدایی سامان نریمان جهان و جای خالی او در میانه میدان ماشین سازان چگونه برطرف می شود، پرسش بسیاری از کارشناسان و هواداران این تیم است که باید مدیرعامل باشگاه پاسخگوی این اقدام خود باشد.

شاید چنین به نظر برسد که لژیونر شدن نریمان جهان و انتقال او به نفتچی باکو و انتقال احمدرضا زنده روح به گل گهر سیرجان، سود مناسبی برای ماشین سازی داشته است، اما اگر چنین مساله ای صحت دارد پس باید مشکل بدهی به بازیکنان خارجی و بسته بودن پنجره نقل و انتقالی این تیم نیز سریع باز می شد که چنین نشده است.

البته احد شیخ لاری سرمربی جدید ماشین سازی چه نظری در رابطه با جدایی این دو بازیکن مهم داشته است، بر کسی مشخص نیست اما اینکه مدیرعامل باشگاه با نظر نهایی کادرفنی اقدام به انتقال نریمان جهان و زده روح کرده است یا نه؟ پرسشی است که جواب آن شاید با شروع نیم فصل دوم و نحوه نتیجه گیری تیم معلوم شود.

بدون تردید ماشین سازی در نیم فصل دوم که بیشتر بازی هایش در خارج از تبریز مقابل تیم های مدعی خواهد بود، شرایط بسیار سخت و پیچیده ای خواهد داشت، به گونه ای که از مجموع ۱۴ بازی باقی مانده لیگ برتر ۷ بازی در خارج از تبریز از جمله مقابل تیم های شهرخودروی مشهد، فولاد اهواز، ذوب آهن اصفهان و تراکتور بازی می کند و در تبریز نیز باید مقابل تیم های مدعی سپاهان، پرسپولیس، نفت آبادان قرار بگیرد.

شیخ لاری که پس از مدت ها سکان هدایت یک تیم لیگ برتری را بر عهده گرفته است روزهای سختی در دور برگشت خواهد داشت و با توجه به نتیجه گیری مطلوب رسول خطیبی در دور رفت، انتظارات از این مربی کارکشته بسیار بالا رفته است.

برچسب‌ها فوتبال تراکتورسازی ماشین سازی تبریز آذربایجان شرقی ورزش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فوتبال تراکتورسازی ماشین سازی تبریز آذربایجان شرقی ورزش فوتبال تراکتورسازی ماشین سازی تبریز آذربایجان شرقی ورزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۲۳۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جای خالی بخش خصوصی در سفر رئیس جمهور به پاکستان

تین نیوز

فاز اول بندر فاو اجرایی شده است و مدیریت اجرا نیز را نیز همان شرکتی در اختیار گرفته که اپراتور اجرایی بندر جبل علی است. این شرکت ترکیه ای سرمایه گذاری هنگفتی نیز در بندر اکتاوو انجام داده است.

همچنین دولت عراق و ترکیه طی سفر اردوغان به عراق، توافقنامه ای برای احداث خطوط ترنزیتی ریلی و جاده ای به ارزش 6 میلیارد دلار امضا کردند که بخشی از این سرمایه گذاری به صورت پیش نیازی که از قبل متصور بوده اتفاق افتاده و اجرایی شدن این توافق یکی از اساسی ترین ضربات لجستیکی را به ایران وارد می کند و فرصت هایی را که تا امروز مغتنم نشمردیم را بیش از پیش از ما خواهد گرفت.

هفته گذشته کشورهای حوزه سی آی اس توافق مشابه ای در ایجاد کریدور از قزاقستان به پاکستان با مشارکت قزاقستان، ترکمنستان، تاجیکستان، ازبکستان، افغنستان و پاکستان منعقد کردند که کریدور جدیدی را پایه گذاری خواهد کرد. قطعا این  مسیر ارزش کریدور شمال جنوب ایران، که به دلیل بی توجهی ما به این کریدور استفاده لازم از آن صورت نگرفته است، را کاهش خواهد داد.

ظرفیت تخلیه و بارگیری بندر چابهار خوشبختانه با سرمایه گذاری و تلاش وافر بخش خصوصی در سال 1402 بالغ بر 300 درصد افزایش یافت. این درحالیست که از 9 دستگاه جرثقیل ساحلی که کانتینرها را تخلیه و بارگیری می کنند فقط 3 دستگاه سالم و دائر هستند و به همین دلیل در این بندر با وجود آن که عملیات پرحجمی ندارد، همان تعداد کشتی هم که به این بندر می آیند برای تخلیه و بارگیری با توقف مواجه اند.

در سال 1401 همایشی در بندر چابهار برگزار کردیم و تمام ذینفعان بخش خصوصی – بالغ بر 150 نفر – را گرد آوردیم و فرصت ها و نیازهای توسعه این بندر احصا و به مسئولان منعکس شد ولی برنامه و اقدامی از سوی بخش دولتی مشاهده نشده است.

بندر جبل علی در یک ماه اخیر دچار ترافیک و توقف شده است. این توقفات به دلیل مشکلاتی است که در تنگه باب المندب به وجود آمده و بیشتر شامل بارهای کشورهای حوزه خلیج فارس است. بخش قابل توجهی از کالاها به شیوه ریلی و جاده ای از امارات به عربستان و سایر نقاط منتقل می شود. این مشکلات بر حمل و نقل ما نیز تاثیر گذاشته و کرایه حمل در بعضی شقوق حمل و نقل تا 100 درصد افزایش یافته است.

جناب آقای رئیسی ، رئیس جمهور محترم، سفری به پاکستان داشتند. بر اساس پیگیری ما از بخش خصوصی در این سفر کسی حضور نداشته است. جای تعجب است که در سالی که بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری باید شاهد توجه به رشد تولید ملی با استفاده و مشارکت بخش خصوصی باشیم فرصت ها را به دلیل سوء مدیریت دولتی ها، یک به یک از دست بدهیم.

در یک سال اخیر شرایط برای سرمایه گذاری چینی ها در پاکستان به خطر افتاده و بیش از 9 ماه است که عملیات عمرانی در بندر گوادر تعطیل شده است. این بهترین فرصت است که ما در سایه قرارداد 25 ساله ای که با چینی ها داریم آنها را به سرمایه گذاری در چابهار ترغیب کنیم. ما بسیاری از زیرساخت های لازم را چابهار در اختیار داریم ولی متاسفانه دولتمردان ما به هند چسبیده اند در حالی که 20 سال است هند توافق کرده 220 میلیون دلار در چابهار سرمایه گذاری کند ولی سرمایه گذاری هندی ها به 60 میلیون دلار نرسیده است!

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • (عکس) تصویر‌ی از سحر دولتشاهی و حامد بهداد در پشت صحنه یک فیلم
  • جای خالی بخش خصوصی در سفر رئیس جمهور به پاکستان
  • ضرر‌هایی که نوشیدن قهوه به همراه دارد
  • اختلاف مدیرعامل و معاون تراکتور سر کلینزمن؛ فقط یحیی!
  • جزئیات مذاکره یحیی گل‌محمدی و تراکتور | شروط یحیی برای تبریزی‌ها چیست؟
  • لباس‌های زمستانی را جمع نکنید؛ سرما در راه است!
  • لباس‌های زمستانی را جمع نکنید!/ سرما در راه
  • توافق مشروط یک میلیون دلاری تراکتور با گل‌محمدی
  • واکنش تراکتورسازی به انتقال بزرگ | تکلیف سرمربی پرشورها مشخص شد؟ + عکس
  • تیم لیگ برتری دست روی ۴ ستاره نامدار پرسپولیس گذاشت | گزینه غیرممکن برای جلب نظر هواداران