Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@00:23:16 GMT

تولید مازاد مصرف تخم‌مرغ ارگانیک در میبد

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۲۴۷۶۴

تولید مازاد مصرف تخم‌مرغ ارگانیک در میبد

ایسنا/یزد معاون جهادکشاورزی شهرستان میبد با اشاره به تولید سالانه 73 تن تخم‌مرغ ارگانیک در این شهرستان، این میزان را مازاد بر مصرف داخلی شهرستان خواند و گفت: ظرفیت کنونی تولید تخم‌مرغ میبد با فعالیت مجدد یکی از واحدهای تولید و پرورش مرغ تخم‌گذار شهرستان در ماه‌های آتی، دو برابر خواهد شد.

«علی‌اصغر دهقان‌پور» در گفت‌وگو با ایسنا در این رابطه تصریح کرد: در حال حاضر تنها یک واحد تولید مرغ تخم‌گذار در شهرستان میبد با ظرفیت ۳۰ هزار قطعه مرغ تخم گذار وجود دارد که از این واحد روزانه ۲۰۰ تا ۲۵۰ کیلوگرم یا به عبارتی سالانه ۷۳ تن تخم‌مرغ ارگانیک با نظارت مستقیم جهادکشاورزی شهرستان تولید می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از تاکید جهادکشاورزی شهرستان بر تولید تخم‌مرغ ارگانیک و سالم، خاطرنشان کرد: به همین منظور کارشناسان جهادکشاورزی میبد به صورت مداوم جیره‌ی غذایی این واحد را بررسی و کنترل می‌کنند تا با تغذیه مناسب و استفاده از منابع غذایی عاری از هرگونه آنتی‌بیوتیک و مواد افزودنی، محصول سالم و ارگانیک با منبع غذایی بالا به دست مصرف کننده برسد.

دهقان‌پور با تاکید بر این که خوشبختانه در این بخش با تلاش‌های صورت گرفته از سوی دامپزشکی شهرستان تاکنون گزارشی از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام گزارش نشده است، تصریح کرد: کیفیت تخم‌مرغ تولیدی شهرستان با توجه به کنترل و نظارت کامل بر جیره‌ی غذایی خاص، نور کافی و فاکتورهای موثر بر تولید از وضعیت خوبی برخوردار است.

وی همچنین به استفاده از گاز طبیعی به عنوان سوخت مصرفی در این واحد پرورشی اشاره و عنوان کرد: با مدیریت کامل در این خصوص صرفه‌جویی به نحو احسن مد نظر قرار گرفته و حتی برای این واحد فعال صرفه اقتصادی ایجاد کرده است.

این مسئول با بیان این که تولید این واحد علاوه بر تامین تخم‌مرغ مورد نیاز داخل شهرستان میبد، به صورت مازاد به شهرستان اردکان و مرکز استان یزد نیز ارسال می‌شود،‌ از بهسازی و راه‌اندازی یکی دیگر از واحدهای پرورش مرغ تخم‌گذار شهرستان خبر داد و تصریح کرد: با حمایت جهادکشاورزی شهرستان طی چند ماه آینده، این واحد پرورش مرغ تخم‌گذار نیز به چرخه تولید بازخواهد گشت و با فعالیت آن ظرفیت تولید تخم مرغ شهرستان میبد به دو برابر کنونی افزایش خواهد یافت.

دهقانپور با ذکر این نکته که در پرورش و تولید تخم‌مرغ دو زرده در این شهرستان وجود ندارد و غالباً به صورت یک امر اتفاقی روی می‌دهد، تاکید کرد: تخم‌مرغ یک زرده و دو زرده از نظر مواد پروتئینی، چربی وارزش غذایی با هم تفاوتی ندارد.

معاون جهاد کشاورزی میبد در پایان با اشاره به خواص فراوان تخم‌مرغ، یادآور شد: تخم‌مرغ دارای کامل‌ترین و با کیفیت‌ترین پروتئین در مقایسه با سایر موادغذایی، حداقل ۱۳ نوع ویتامین و مواد معدنی ضروری برای بدن، مهمترین منابع کولین و لوتئین ضروری برای سلامت سیستم عصبی، قلبی عروقی و بینایی و در نهایت فاقد کلسترول مضر برای بدن است بنابراین مصرف این ماده غذایی مهم بسیار به افراد به ویژه زنان باردار توصیه می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جهاد كشاورزي تخم مرغ میبد استانی اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۲۴۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث ۸ واحد جدید مرغداری در شهرستان فنوج

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان،محمدنبی یزدانی گفت: این هشت واحد صنعتی پرورش مرغ گوشتی جدید با سرمایه گذاری ۸۰۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی  با ظرفیت ۱۶۰ هزار قطعه در دوره و تولید سالیانه هزار و ۴۰۰ تن گوشت مرغ در سطح شهرستان فنوج در حال احداث است.

وی پیشرفت فیزیکی واحد‌های در دست اجرا را ۵۰ تا ۹۵درصد اعلام کرد و افزود:با احداث و بهره برداری این هشت واحد مرغداری، شهرستان فنوج به خودکفایی در تولید گوشت مرغ می‌رسد.
یزدانی تصریح کرد: ۲۶ مورد مجوز احداث مرغداری جدید صادر شده و منتظر تحویل زمین است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فنوج افزود: سال قبل، درسه واحدصنعتی پرورش مرغ گوشتی بیش از ۴۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی شده و با این میزان جوجه ریزی، حدود ۷۰۰ تن گوشت مرغ تولید و روانه بازار مصرف شد.

وی افزود: با توجه به شرایط آب و هوایی، در مرغداری‌های شهرستان فنوج قابلیت پنج دوره جوجه ریزی وجود دارد.

دیگر خبرها

  • توجه به گسترش کشاورزی دانش‌بنیان، زمینه صادرات مازاد نیاز داخلی را فراهم می‌کند
  • تولید سالانه ۳۵۰۰ تن قارچ خوراکی در آذربایجان‌غربی
  • واحد ۴ بخار نیروگاه شهید سلیمی نکا به مدار تولید بازگشت
  • بازگشت واحد ۴ بخار نیروگاه نکا به مدار تولید
  • خروج هفت هزار و ۶۰۰ کیلوگرم مواد غذایی غیر بهداشتی در بوکان از چرخه مصرف
  • خودکفایی تولید مواداولیه مکمل‌ها در ۱۴۰۳/رشد ۲۵ درصدی صادرات
  • بررسی مشکلات پایانه صادرات کاشی و سرامیک میبد
  • جشن بزرگ کارگری در میبد
  • احداث ۸ واحد جدید مرغداری در شهرستان فنوج
  • مصرف غذاهای سوخته یا گرم کردن مجدد موادغذایی سرطان‌زا است؟