Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه جامعه ــ رئیس ستاد بحران سازمان بهزیستی کشور از گستردگی خسارت‌های وارده به مددجویان بهزیستی مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان سخن گفت و افزود: بعد مسافت موجب شده است تا فقط از استان‌های معین اقلام غیر نقدی ارسال شود.

احمدرضا شجیعی، رئیس ستاد بحران سازمان بهزیستی کشور، در گفت‌و‌گو با ایکنا؛ با اشاره به حجم بسیار بالای آب در جنوب استان سیستان و بلوچستان، گفت: حجم آب به حدی است که به همه مردم آسیب رسانده است و اینگونه نیست که عده‌ای در امان بوده باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بر همین اساس اعلام کرد: تمام مددجویان بهزیستی که در این مناطق زندگی می‌کنند دچار آسیب‌دیدگی ناشی از سیل شده‌اند. به خصوص اینکه مددجویان بهزیستی از اقشار کم‌درآمد جامعه هستند و هم منازل آسیب‌پذیرتری دارند و هم در مناطق محرو‌م‌تر و با آسیب‌پذیری بیشتر زندگی می‌کنند.

شجیعی در پاسخ به این سؤال که در شرایطی که سازمان بهزیستی با کمبود بودجه مواجه است، چگونه از مددجویان آسیب‌دیده خود حمایت می‌کند، گفت: با کمک‌های مردمی، حساب مشارکت‌های سازمان بهزیستی و نیز کمک‌های غیر نقدی مردم یاریگر سیل‌زدگان خواهیم بود.

وی به فعال بودن سامانه ثبت خسارت در سازمان بهزیستی نیز اشاره کرد و گفت: در حال جمع‌آوری اطلاعات و ثبت خسارات سیل هستیم اما با توجه به گستره زیاد مناطق آسیب‌دیده و اینکه دسترسی به برخی مناطق ممکن نبود، هنوز برآورد کاملی از خسارت‌ها نداریم و در حال تکمیل اطلاعات هستیم.

رئیس ستاد بحران سازمان بهزیستی کشور از ارتفاع چهار تا شش متری آب در برخی از مناطق استان سیستان و بلوچستان سخن گفت و افزود: در حال حاضر استان‌های معین استان سیستان و بلوچستان در حال ارسال کمک‌های غیر نقدی به این مناطق هستند و از آنجایی که بُعد مسافت از سایر استان‌ها به این استان وجود دارد، از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نیست که اقلام از تهران یا سایر استان‌ها تهیه و با هزینه بالای حمل و نقل به این استان فرستاده شود.

وی ادامه داد: بر همین اساس در حال حاضر کمک‌های نقدی مردم سایر استان‌ها بهترین نوع کمک محسوب می‌شود. اما وسایل گرمایشی، مواد غذایی، لوازم بهداشتی، کفش و لباس از اقلام مورد نیاز مردم این استان است که مردم استان‌های همجوار می‌توانند برای مردم این استان ارسال کنند.

شجیعی در پایان گفت: مردم با مراجعه به اداره کل‌های بهزیستی و جمعیت‌ هلال احمر می‌توانند کمک‌های غیر نقدی خود را اهدا کنند. خیران و نیکوکاران نیز می‌توانند از طریق شماره کارت  ۶۳۶۷۹۵۷۰۴۸۹۷۱۵۵۵ به نام سازمان بهزیستی نزد بانک مرکزی و یا استفاده از کد دستوری #۹*۷*۷۳۳*  کمک‌های خود را اهدا کنند.

 

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا اجتماعی ستاد بحران بهزیستی سیل سیستان مددجویان بهزیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۲۴۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع خرابی برق در ۵۶۴ نقطه/وضعیت شبکه برق هرمزگان پایدار شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی شرکت توزیع برق هرمزگان، محمد کریمی، اظهار داشت: بر اساس آخرین اقدامات انجام شده برای انجام اصلاح و رفع خاموشی‌های ناشی از شرایط نامساعد جوی با استقرار ۷۹ اکیپ عملیاتی در سطح استان، هرس ۳۵۰ اصله درخت درگیر با شبکه در اولویت قرار گرفت و ۱۴۶ مورد سیم پارگی شبکه نیز اصلاح شد.

وی بیان کرد: همچنین با رفع عیب و برق دار کردن ۱۴۵ دستگاه ترانسفورماتور در یک تلاش جمعی توسط نیروهای عملیاتی، مشترکان برق دار شدند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان اضافه کرد: با تعویض پایه‌های آسیب دیده و اصلاح ۱۷۰ مورد رابط، ۱۷۰ فشار متوسط، تعویض و اصلاح ۸۰ پایه معیوب و همچنین جداسازی شبکه‌های آسیب دیده و انتقال بار روی خطوط همجوار در ۳۵ نقطه و تعویض ۱۲ اصله پایه فشار ضعیف کار نیروهای خدوم تداوم یافت تا شب گذشته خانه‌ای بدون برق نماند.

کریمی همچنین از انجام ترابری و انتقال لوازم پایه و ترانسفورماتور به محل‌های آسیب دیده جهت انجام اصلاحات شبکه خبر داد و گفت: این تلاش همچنان تا پاسی از شب ادامه داشت و در روزهای آینده نیز ادامه خواهد یافت.

وی یادآور شد: مدیریت برق همه شهرستان‌های استان هم‌اکنون با اعلام ستاد بحران استان در حالت آماده باش هستند و تا آخرین ساعت‌های ناپایداری جوی و شرایط ویژه اقلیمی این تلاش‌ها ادامه خواهد داشت..

کریمی با ارائه آماری از تجهیزات و ملزومات به‌کار گرفته شده برای برق‌دار شدن خطوط آسیب دیده و اصلاح شبکه و تأمین و توزیع برق پایدار گفت: در مجموع ۱۶۹ اصله پایه فشار متوسط، ۵۲ اصله پایه فشار ضعیف، و ۱۹ دستگاه ترانس در ظرفیت‌های مختلف معیوب شد که بخش عمده آن‌ها تاکنون اصلاح و مشترکان برق دار شده‌اند.

وی تصریح کرد: تاکنون گروه‌های عملیاتی به ۵۶۴ منطقه اعزام و خرابی‌های برق را در نقاط مختلف استان برطرف کردند.

کد خبر 6080603

دیگر خبرها

  • تلاش بامدادی پرسنل امور برق شهرستان راسک و سرباز جهت اصلاح شبکه های برق آسیب دیده ناشی از سیلاب
  • تکلیف مددجویان کمیته امداد و بهزیستی با افزایش تعرفه‌های درمانی چه می شود؟
  • بررسی روند ساخت مسکن مددجویی در شاهیندژ
  • برگزاری جشنواره بازی های بومی و محلی مددجویان بهزیستی در بوکان
  • محموله‌های بسته غذایی بنیاد مستضعفان به مناطق سیل‌زده کرمان اعزام شد
  • تمام تلاش برای ارائه بهترین خدمات به مردم می شود
  • امید شاخصه بارز آثار هنری توانخواهان بهزیستی اردبیل است
  • واگذاری ۶۴۵ اشتراک رایگان گاز در استان چهارمحال‌ و بختیاری
  • مهارت آموزی ۴ هزار آسیب‌دیده اجتماعی در خراسان جنوبی
  • رفع خرابی برق در ۵۶۴ نقطه/وضعیت شبکه برق هرمزگان پایدار شد