Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،علی‌زمان خان‌محمدی رئیس اداره حیات وحش محیط زیست استان کرمانشاه با اشاره به پایان سرشماری پستانداران در کرمانشاه، گفت : براساس نتایج این سرشماری، خوشبختانه وضعیت اکثر وحوش چهارپا و حائز اهمیت ما از جمله کل و بز، قوچ و میش، پلنگ، خرس قهوه‌ای و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. خوب است.

او با بیان اینکه سرشماری پاییزه پستانداران هر سال از اوایل آذر آغاز می‌شود و نزدیک به یک ماه ادامه دارد، گفت : در این سرشماری وضعیت گونه‌های حائز اهمیت بررسی می‌شود تا بتوانیم برنامه‌ریزی بهتری برای آن‌ها داشته باشیم.

او افزود: در این سرشماری گونه‌هایی از جمه کل و بز، قوچ و میش، خرس قهوه‌ای، پلنگ و... بررسی می‌شود که در همه آن‌ها وضعیت خوبی داشتیم.

رئیس اداره حیات وحش محیط زیست استان کرمانشاه از رشد ۴۴ درصدی جمعیت کل و بز استان بر اساس نتایج این سرشماری خبر داد.

خان محمدی با بیان اینکه جمعیت قوچ و میش استان نیز وضعیت خوبی دارد، گفت: اگر چه زیستگاه اصلی قوچ و میش عمدتا در تپه ماهور‌ها است و نسبت به کل و بز بیشتر در دسترس و در نتیجه در معرض تهدید هستند، با این وجود تنزل قابل توجهی در جمعیت این گونه‌ها شاهد نبودیم.

او گفت: در سال‌های گذشته آماری از خرس قهوه‌ای (از گونه‌های در معرض خطر و مورد حمایت) نداشتیم، اما امسال برای اولین بار موفق به ثبت خرس قهوه‌ای در دو منطقه شامل منطقه حفاظت شده بیستون و همچنین منطقه دالاهو شدیم.

 رئیس اداره حیات وحش محیط زیست استان کرمانشاه،گفت: امسال برای اولین بار ثبت حضور پلنگ در منطقه "بمو" نیز انجام شده است.

خان‌محمدی گفت: این وضعیت مناسب پستانداران در شرایطی ثبت شده که با توجه به امکانات محدود، سرشماری فقط در بخشی از مناطق انجام شده و اگر قرار بود سرشماری را به مناطق بیشتری تعمیم دهیم، حتما تعداد بیشتری از گونه‌های چهارپا ثبت می‌شد.

او افزود: آمار مناسب پستانداران نشان می‌دهد با وجود کمبود امکاناتی که داریم، اما حفاظت خوبی از پستانداران در معرض خطر استان انجام شده است .

 

 

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست آب نتایج سرشماری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۲۵۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی بارش باران در کرمانشاه/دمای هوا کاهش می‌یابد

محمدعلی زورآوند در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بر اساس آخرین تحلیل از داده‌های هواشناسی، سامانه‌ای ناپایدار از اواخر وقت امروز (شنبه) تا روز سه‌شنبه جو منطقه را تحت تأثیر گرفته به تناوب سبب رگبار باران همراه با وزش باد، رعدوبرق و رگبار پراکنده تگرگ در سطح استان می‌شود.

وی افزود: بارش که طی ساعاتی از روزهای یکشنبه و دوشنبه، در نیمه شمالی و نواحی شرقی از نمود بیشتری برخوردار خواهد بود؛ ممکن است در برخی نقاط با آبگرفتگی معابر عمومی نیز همراه گردد.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه تصریح کرد: از روز چهارشنبه تا پایان هفته، به دلیل تقویت نسبی شرایط پایدار، پدیده قابل توجهی برای جوی استان پیش بینی نمی‌شود.

وی ادامه داد: دمای هوای روزانه که امروز تغییرات چندانی نخواهد داشت؛ در روزهای یکشنبه و دوشنبه به طور نسبی کاهش و در ادامه از روز سه شنبه تا پایان هفته با روندی آرام افزایش می‌یابد.

کد خبر 6083543

دیگر خبرها

  • ممنوعیت چیدن لاله واژگون
  • وضعیت پارکینگ‌های کرمانشاه صدای فرماندار را درآورد
  • صحرایی: با مشاهده وضعیت حال و گذشته جمله «به قله نزدیک می‌شویم» رهبری را بهتر درک می‌کنیم
  • فعالیت سامانه بارشی در کرمانشاه تا پایان امروز ادامه دارد
  • آغاز سرشماری قرقاول در استان گلستان
  • تداوم فعالیت سامانه بارشی تا سه شنبه/دمای هوا افزایش می‌یابد
  • آخرین وضعیت ساماندهی آبشوران
  • ساماندهی وضعیت نابسامان پارکینگ‌ها
  • پیش‌بینی بارش باران در کرمانشاه/دمای هوا کاهش می‌یابد
  • خواستار ساماندهی وضعیت نابسامان پارکینگ‌های کرمانشاه هستیم