Web Analytics Made Easy - Statcounter

ناتوانی شهردار در اجرای تحقق وعده ساماندهی صنوف مزاحم در سنندج، داد شهروندان را در آورده است. ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۱ استانها کردستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، بیمارستان توحید سنندج یکی از مراکز درمانی و بسیار حساس استان کردستان بوده و در مسیر بلوار گریاشان قرار دارد اما این مسیر به‌دلیل وجود بنگاه ماشین و ازدیاد خودروهای پارک شده در پیاده‌رو و سطح خیابان به‌صورت دوبل و گاهاً سوبل، تردد ماشین و آمبولانس‌ها را با مشکل ترافیک سنگین مواجه کرده و زندگی بیماران به دلیل این ترافیک در معرض خطر قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قصه تلخ صنوف مزاحم همچون نمایشگاه و بنگاه‌های معاملاتی اتومبیل در مسیر بلوار گریاشان سال‌هاست ادامه دارد و بسیاری از شهروندان سنندجی از ابتدایی‌ترین حقوق خود که سهولت در رفت و آمد است، برخوردار نیستند! در حالی‌که شاید به نظر بسیاری از مسئولان و متولیان امر وجود این نوع مشاغل پیش پا افتاده، کمتر نیازمند به پیگیری و رفع معضل دارد.

مردمان سنندج در حالی با این معضل و ضعف و ناتوانی مسئولان از ساماندهی مشاغل مزاحم دست و پنجه نرم کرده که همین ساماندهی مشاغل مزاحم، یکی از وعده‌های حشمت‌الله صیدی شهردار فعلی سنندج در روز دوشنبه (6 شهریورماه سال 96) با حضور اصحاب رسانه به مردم سنندج بود که گویا همچون وعده «ساماندهی طرح دستفروشان سطح شهر» از عهده تحقق این وعده نیز برنیامده و همچنان خود را به کوچه علی چپ زده، چراکه تاکنون قدمی به اندازه کفش‌های لنگه به لنگه خود در جهت رضایت شهروندان و رفع این معضل انجام نداده است.

البته علاوه‌بر جولان صنوف مزاحم در سایه بی‌تدبیری شهردار ناکارآمد سنندج، پارک خودرو در خیابان، تجمع دلالان و فروشندگان در مقابل نمایشگاه‌ها و بحث‌های معاملاتی که گاهاً منجر به مشاجره نیز می‌شود، بیش از پیش ساکنان این خیابان را به ستوه آورده است.

ضرورت ایجاد مجتمع بزرگ نمایشگاه اتومبیل در سنندج

از آنجا که مشاغل و صنوف مزاحم و بی‌مدیریتی و بی‌نظارتی متولیان امر، روز به روز در حال افزایش است، ایجاد مجتمع نمایشگاه اتومبیل برای این شهر ضروری‌ بوده چراکه نبود مجتمع نمایشگاه‌های اتومبیل در سنندج علت اصلی معضل بلوار گریاشان این شهر است و تا زمانی‌که چنین مجتمعی احداث نشده و تمامی نمایشگا‌های سطح شهر به مجتمع منتقل نشوند این معضل روز به روز برجسته‌تر و نارضایتی ساکنان نیز بیشتر خواهد شد.

بر اساس اصل 9 ماده 96 تبصره 6 کتاب مجموعه قوانین و مقررات شهرداری‌ها «اراضی، کوچه‌ها، میدان‌ها، خیابان‌ها و معابر عمومی واقع در محدوده هر شهر»، ملک عمومی محسوب شده و تعرض در این معابر، تخلف تلقی می‌شود.

همچنین، بر اساس تبصره 1 ماده 55 قانون شهرداری‌ها، سد معابر عمومی و اشغال پیاده‌راه‌ها و استفاده غیرمجاز از آنها، میدان‌ها، پارک‌ها و باغ‌های عمومی برای کسب و سکونت ممنوع است. بند 20 همین ماده از قانون نیز بر این تأکید دارد که شهرداری‌ها موظفند با مشاغل مزاحم یا تأسیس اماکنی که به نحوی موجب ایجاد مزاحمت برای شهروندان می‌شود، برخورد کنند؛ حال این برخورد و نظات کجاست؟ خود آقای شهردار باید پاسخ‌گو باشد.

بی‌تردید بروز چنین مسئله‌ای حاصل خودمحوری و عملکرد خودسرانه صاحبان نمایشگاه‌های اتومبیل با زدن انگ داشتن حق و حقوق کار از یک سو و سهل، ساده‌انگاری و کم‌توجهی مسئولان مربوطه در این امر از سوی دیگر است البته باید ضمن اجرای دستورالعمل ساماندهی، کسب و کار کسبه و صاحبان این نمایشگاه‌ها را نیز در نظر گرفته و متولیان امر به‌جای تسبیح گرداندن و تسبیح چرخاندن، به‌فکر ساخت مجتمع مناسب و ساماندهی این دسته از صنوف مزاحم باشند.

پیگیری‌هایی که به «هیچ» ختم می‌شود!

محمد شریفی یکی از شهروندان سنندجی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار کرد: پارک خودروهای نمایشگاه‌های اتومبیل در معابر عمومی امری غیرقانونی بوده و علی‌رغم پیگیری‌های زیاد برای ساماندهی این معضل، این وضعیت تأسف‌بار همچنان ادامه دارد.

وی افزود: نمایشگاه‌های اتومبیل نه تنها عرض پیاده روها بلکه بخش عمده‌ای خیابان‌ها را بدون هیچ نگرانی از برخورد تصرف کردند.

شریفی خاطرنشان کرد: بیمارستان توحید مرکز اصلی درمان بیماری‌های قلبی و یکی از مراکز بسیار حساس و حیاتی این شهر است و روزانه بیماران زیادی از سراسر استان و از طریق آمبولانس به این بیمارستان اعزام می‌شوند اما متأسفانه با وجود گره کور ترافیکی این مسیر هواره با مشکل عبور و مرور مواجه هستند.

گره کور ترافیک گریاشان

ملیحه داوودی از دیگر شهروندان سنندجی به خبرنگار تسنیم گفت: جدای از اینکه بلوار گریاشان مسیر اصلی بیمارستان توحید بوده، مسیر اصلی چندین شهرک اطراف است و روزانه افراد زیادی در این مسیر تردد دارند اما متأسفانه به دلیل پارک خودروهای نمایشگاه‌های اتومبیل در پیاده‌رو و خیابان، تردد عابران پیاده بخصوص خانم‌ها در این مسیر با مشکل مواجه است.

وی اظهار کرد: گاهی اوقات مجبوریم برای رفت و آمد از داخل خیابان رد شویم و این خطرات زیادی را به همراه دارد، امیدوارم مسئولان در این زمینه پس از سال‌ها غفلت و بی‌تدبیری، چاره‌اندیشی کنند.

نارضایتی شهروندان از کم‌توجهی مسئولان شهری و ناتوانی در ساماندهی صنوف مزاحم در سنندج

سامان کریمی در این مسیر مسافرکشی می‌کند، وی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم گفت: گاهی اوقات تعداد ماشین‌هایی جلوی نمایشگاه و ماشین‌های خریداران در کنار خیابان به‌صورت دوبله و حتی سوبله آنقدر زیاد است که نمی‌توانیم مسافران را در مکان مورد نظرشان پیاده کنیم چون ممکن هست با هر توقف یک حادثه ترافیکی رخ دهد.

وی افزود: اجرا نشدن و ناتوانی مسئولان در طرح ساماندهی مشاغل مزاحم از جمله مسائل قابل تأمل و بحث برانگیز به شمار می‌رود و کم‌توجهی مسئولان شهری به رفع چنین مشکلاتی رفته رفته به معضل و بحرانی بزرگ برای شهر تبدیل می‌شود، امیدواریم که مسئولان برای ساماندهی نمایشگاه‌های اتومبیل به دنبال چاره و برنامه‌ای عملی باشند.

سنندج| ضعف و ناتوانی مسئولان از ساماندهی مشاغل مزاحم در سنندج+فیلمصنوف مزاحم قم باید هر چه سریع‌تر ساماندهی شود

حشمت‌الله صیدی، شهردار سنندج که همانند همیشه حاضر به پاسخ‌گویی نشد!

«وعده» و «وعید» تکراری وبی‌ثمر مسئولان برای ساماندهی صنوف مزاحم در سنندج

تورج سطنت‌پوری، سرپرست سازمان ساماندهی مشاغل شهری شهرداری سنندج در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خصوص ساماندهی وضعیت نمایشگاه‌های اتومبیل اظهار کرد: برای ساماندهی صنوف مزاحم در شهرستان‌ها کارگروهی تشکیل شده که فرمانداری مدیریت و شهرداری دبیر این کارگروه بوده و علاوه بر آن اداراتی همچون راه و شهرسازی، اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی، بهداشت و کشاورزی با وظایف مشخص در آن حضور دارند.

وی افزود: ایجاد بانک اطلاعاتی، هشدار به صاحبان صنوف آلاینده، جمع‌بندی و برنامه‌ریزی برای این دسته از مشاغل بر عهده شهرداری بوده اما ایجاد مجتمع صنفی بر عهده شرکت شهرک‌های صنعتی است.

سرپرست سازمان ساماندهی مشاغل شهری شهرداری سنندج تصریح کرد: بر اساس آمار ارائه شده از سوی شهرداری، شرکت شهرک‌های صنعتی مراحل ساخت مجتمع صنفی را دنبال خواهد کرد.

وی عنوان کرد: در حال حاضر به دلیل تردد ماشین‌های سنگین حاوی مصالح و تیرآهن در سطح شهر، ساماندهی و ساخت مجتمع صنفی مصالح فروشان در اولویت است و در فاز بعدی ساماندهی صنف مزاحم نمایشگاه‌های اتومبیل آغاز خواهد شد.

سلطنت‌پوری خاطرنشان کرد: پس از ساخت مجتمع، صاحبان مشاغل موظفند در آن مستقر شوند، البته باید اتحادیه نمایشگاه‌های اتومبیل نیز بر ساخت مجتمع صنفی رضایت داشته باشند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 220 نمایشگاه اتومبیل در سنندج وجود دارد، افزود: ساماندهی صنوف مزاحم اولویت هر صنفی بوده و اتحادیه نمایشگاه‌های اتومبیل راغب به ساخت مجتمع برای این صنف هستند.

سرپرست سازمان ساماندهی مشاغل شهری شهرداری سنندج یادآور شد: پس از ساخت مجتمع صنفی و استقرار صاحبان مشاغل در آن، نمایشگاه‌های کنونی اتومبیل در بلوار گریاشان تغییر کاربری داده و مشاغل غیرآلاینده در آن دائر خواهد شد.

حال یک بار دیگر از شهردار سنندج سؤال می‌شود آیا وعده ساماندهی مشاغل و صنوف مزاحم شهری را به یاد دارید یا همچون ساماندهی دستفروشان به فراموشی سپرده‌اید؟!

خبرگزاری تسنیم استان کردستان باز هم آماده انعکاس نظرات شهردار سنندج در زمینه گزارش درج شده خواهد بود.

انتهای پیام/485/ش

R7848/P/S6,66/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۲۶۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستمزد مقطوع مبنای کسر حق بیمه مشاغل صنوف در سال ۱۴۰۳

به‌گزارش خبر گزاری مهر، به نقل از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، دستمزد مقطوع تعیین شده از طرف این سازمان، به استناد مفاد ماده ۳۵ قانون تأمین‌اجتماعی و منطبق بر ضوابط قانونی از جمله تصویب‌نامه شورای‌عالی کار درخصوص تغییر حداقل دستمزد روزانه و سایر سطوح دستمزدی و حداقل مزایای پرداختی به کارگران مشمول قانون کار، هر سال تعیین می‌شود.

بنابراین کارفرمایان مکلفند برمبنای دستمزد تعیین شده برای هر رشته شغلی، نسبت به ارسال لیست و پرداخت حق‌بیمه بیمه‌شدگان کارگاه اقدام کنند.

به‌عنوان نمونه در این فهرست؛ دستمزد مقطوعی برای فروشنده در فروشگاه لباس به تفکیک فروشنده درجه یک و درجه ۲ تعیین شده و کارفرمای فروشگاه لباس در صورتی‌که شغل یکی از کارمندان خود را به عنوان فروشنده در فهرست حق بیمه ثبت کند، ملزم خواهد بود در محاسبه و پرداخت حق بیمه مربوط به این شخص، دستمزد مقطوع اعلامی از سوی سازمان تأمین‌اجتماعی را به عنوان مبنای کسر حق بیمه مورد نظر داشته باشد.

براساس این گزارش، فهرست دستمزد مقطوع مشاغل صنوف در دو جدول شامل ۳۲۲ نوع فعالیت از جمله مشاغلی چون مشاغل مرتبط با هتل‌ها و مهمان‌سراها، نجاری، انواع نانوایی، نقاشی ساختمان، مؤسسات نشر و فروش کتاب، مؤسسات بارکشی شهری و بسته‌بندی اثاثیه، مؤسسات تاکسی تلفنی، فروشگاه‌های لباس و پوشاک و … و به‌طور جداگانه برای هر یک از رشته‌های شغلی این مشاغل به تفکیک شهرهای با جمعیت کمتر از ۵۰۰ هزار نفر و شهرهای با جمعیت بیش از ۵۰۰ هزار نفر از سوی سازمان تأمین‌اجتماعی منتشر شده و در سایت سازمان تأمین‌اجتماعی به نشانی www.tamin.ir قابل دسترسی و دانلود است.

کد خبر 6080173

دیگر خبرها

  • اعلام دستمزد مقطوع مبنای کسر حق بیمه مشاغل صنوف در سال ۱۴۰۳
  • دستمزد مقطوع مبنای کسر حق بیمه مشاغل صنوف در سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • دستمزد مقطوع مبنای کسر حق بیمه مشاغل صنوف در سال ۱۴۰۳
  • اعلام دستمزد مقطوع مبنای کسر حق بیمه مشاغل صنوف در سال 1403
  • انتصابات جدید در شهرداری سنندج
  • تغییرات نوآوری و خدمت‌رسانی با ایده‌های جدید را به دنبال دارد
  • اجرای طرح ساماندهی وانت‌های میوه ‌فروش از ۱۵ اردیبهشت ماه در سنندج
  • وانت‌بارهای سنندج در آستانه ساماندهی/بیکاری عامل ایجاد شغل کاذب
  • طرح ساماندهی وانت‌های میوه ‌فروشی در سنندج اجرا می‌شود
  • عزم جدی مدیریت شهری برای رفع دغدغه چند ساله شهروندان