Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیر گروه خدمات بیمه‌ای محصولات کشاورزی آذربایجان شرقی از تمدید بیمه محصولات کشاورزی در آذربایجان شرقی تا پایان بهمن ماه خبر داد و افزود: کشاورزان و باغداران باید در مدت زمان باقی مانده با مراجعه به شعب و نمایندگی‌های بیمه‌ای نسبت به بیمه کردن محصولات خود اقدام کنند.

علی تبریزی در جلسه کارگروه فرعی تخصصی خشکسالی و سرمازدگی استان با بیان اینکه بیمه به عنوان یک چتر حمایتی برای کشاورزان محسوب می‌شود، گفت: خطرپذیری فعالیت در بخش کشاورزی به علت وابستگی زیاد آن به شرایط جوی، اهمیت پوشش بیمه محصولات کشاورزی در منطقه را بیشتر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر این‌که کشاورزان، باغداران و دامداران، بیمه محصولات و دام‌های خود را جدی بگیرند، تصریح کرد: صندوق بیمه کشاورزی با هدف حمایت از کشاورزان تاسیس شده و محصولات کشاورزی را در مقابله خسارت‌های احتمالی و فاجعه بار به دو صورت عمومی و انفرادی بیمه می‌کند.

وی با اشاره به کاهش بارندگی‌های استان و احتمال وقوع خسارت سرمازدگی در اردیبهشت ماه سال 99، اظهار کرد: کشاورزان باید نسبت به بیمه محصولات خود در سال زراعی جاری اقدام کنند؛ بیمه دام و طیور و آبزیان به دلیل اعمال مشوق‌های حمایتی و پوشش فراگیر از روند مطلوب و قابل قبولی برخوردار بوده و دامداران در طول سال می‌توانند نسبت به بیمه کردن دام‌های خود اقدام کنند و محدودیت زمانی برای آنها وجود ندارد.

تبریزی با بیان این‌که تاکنون ثبت‌نام از بهره داران برای بیمه محصولات زراعی و باغی در سطح 36 هزار و 200 هکتار انجام می‌شود، افزود: 33 هزار هکتار از این مقدار به محصولات زراعی پاییزه شامل گندم آبی، کلزا و جو و 3200 هکتار نیز به محصولات باغی اختصاص دارد.

وی با بیان این‌که کشاورزان می‌توانند محصولاتشان را به صورت اقساط بیمه کنند، گفت: پرداخت حق بیمه محصولات زراعی و باغی بیش از پنج میلیون ریال در سه قسط قابل پرداخت بوده و هم‌چنین بهره بردارانی که تاکنون غرامتی از این صندوق دریافت نکرده‌اند مشمول تخفیف‌های ویژه بیمه صندوق محصولات کشاورزی می‌شوند.

وی اظهار کرد: کشاورزان و باغدارانی که تا سه سال متوالی خسارت محصولات باغی و زراعی خود را دریافت نکرده‌اند، تا ۶۰ درصد حق بیمه‌ محصولات باغی و زراعی را تخفیف می‌گیرند؛ میزان تخفیف عدم خسارت مد نظر در سال اول ۲۰ درصد، سال دوم ۴۰ درصد و حداکثر در سال سوم ۶۰ درصد خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، مدیر گروه خدمات بیمه‌ای محصولات کشاورزی استان با بیان اینکه صندوق بیمه محصولات کشاورزی تا سه برابر حق بیمه پرداختی کشاورزان غرامت پرداخت می کند اظهار کرد: امیدواریم تا با پایان مدت زمان مقرر عملیات بیمه گری، سطوح بیمه محصولات کشاورزی با مشارکت و افزایش آگاهی بهره برداران بخش کشاورزی افزایش یابد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی بیمه محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۲۶۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید مهلت ثبت نام آزمون EPT اردیبهشت ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به درخواستهای مکرر داوطلبان در خصوص تمدید مهلت ثبت نام آزمون (EPT) اردیبهشت ۱۴۰۳ به اطلاع می رساند، ثبت نام این آزمون تا ساعت ۲۴ امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین تمدید شد.

این آزمون روز جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ هم زمان در شهرهای تهران، تبریز، مشهد، اهواز، اصفهان، شیراز، کرمانشاه، رشت، کرمان، کرج، ساری و بندرعباس و جمعا ۱۲ حوزه برگزار خواهد شد.

تمامی دانشجویان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی می توانند در صورت تمایل با مراجعه به سامانه مرکزسنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی به نشانی https://english.iau.ac.ir/ept نسبت به ثبت نام اقدام کنند

کد خبر 6081271

دیگر خبرها

  • کشاورزان مازندران به استقبال کشت زراعی جدید رفتند
  • ۳۶۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی از آذربایجان شرقی صادر شد
  • قیمت‌های تعیین شده در حوزه زراعی جوابگوی هزینه کشاورز نیست
  • تاخیر در رهاسازی آب و خسارت به محصولات کشاورزی + فیلم
  • قلع و قمع ساخت و ساز غیر مجاز در صومعه بخش مرکزی شهرستان نیشابور
  • تمدید مهلت تبدیل مجوز‌های کاغذی به الکترونیک تا پایان اردیبهشت‌ماه
  • تمدید مهلت ثبت نام آزمون EPT اردیبهشت ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد
  • ۳۵ هزار مترمربع از اراضی زراعی و باغی پردیس آزادسازی شد
  • صادرات سیب و پرتقال مازاد در راستای حمایت از تولید داخل امری ضروری است
  • صادرات ۳۶۰ میلیون دلاری محصولات کشاورزی از آذربایجان شرقی