Web Analytics Made Easy - Statcounter

مریم ژاله در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: حوزه کاری اداره مراقبت آموزش و پرورش در چند محور همچون پیشگیری از آسیب های اجتماعی و سپس آموزش قرار داده شده است.

وی افزود: برنامه های آموزشی در موضوع توانمند سازی برنامه‌های متنوعی است و همچون آموزش پیشگیری رشدمدار متناسب با سن دانش آموزان در هر مقطع سنی انجام می‌شود به نوعی که دانش آموزان مراقبت های زندگی را آموزش می بینند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: یکی دیگر از برنامه‌های ما توانمندسازی همزمان دانش آموزان، والدین و همکاران فرهنگی است که در سرفصل های آموزشی آموزش و پرورش قرار گرفته است.

آموزش فضائل اخلاقی و توانمندسازی از محورهای جدید آموزشی است

وی ابراز داشت: امسال محور جدیدی به آموزش اضافه شده و آن فضائل اخلاقی و توانمندسازی همکاران است که برنامه ای هم که در شهر زواره اردستان انجام شد از همین ایده گرفته شده است و با بهره‌گیری از الگو و رفتار شهیدسلیمانی این بحث‌ها و فضاها را به دانش‌آموزان و همکاران آموزش بدهیم.

ژاله بیان داشت: یکی از حوزه های کاری ما ترویج نهضت فرهنگی پیشگیری از آسیب های اجتماعی است که در آن برنامه های متنوعی همچون نمایشگاه سیار پیشگیری از آسیب های اجتماعی و جشنواره نوجوان سالم و طرح یاریگران زندگی دیده شده و در این طرح که سال اول است در ۲۰ درصد مدارس تشکیل کانون یاریگران زندگی را خواهیم داشت.

رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش استان اصفهان تاکید کرد: در قانون یاریگران زندگی دو هدف عمده آموزش داده می‌شود و سفیران پیشگیری که به شکل متمرکز آموزش می بینند می توانند آموزش ها را به مدارس خود انتقال دهند.

وی افزود: مدیران و معلمان بایدامید به آینده را در دانش آموزان تقویت کرده و با توجه به فرصت‌های شغلی زیادی که فقط در آموزش و پرورش ایجاد می‌شوند، آنها را نسبت ادامه تحصیل و شغل آینده امیدوار کنند.

کد خبر 4826204

منبع: مهر

کلیدواژه: آموزش و پرورش طرح یاریگران زندگی مدارس قاسم سلیمانی سردار سلیمانی بارش برف ایلام سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی بوشهر شهرکرد شهادت تعطیلی مدارس گرگان خطبه های نماز جمعه سپاه پاسداران شیراز قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۲۶۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سومین چمن مصنوعی مدارس استثنایی کردستان بهره‌برداری می‌شود

هاشم ناظمی جلال در گفت‌وگو با خبرنگار مهر یکی از مهم‌ترین برنامه‌های آموزش و پرورش را ایجاد امکانات ورزشی عادلانه عنوان و اظهار کرد: این زمین فوتسال سومین چمن مصنوعی (درون مدرسه‌ای) مدارس استثنایی استان است که تحول شگرفی را در فضای ورزشی این مدرسه به همراه خواهد داشت.

ناظمی جلال گفت: این طرح ورزشی با تخصیص ۳ میلیارد ریالی از محل فصل پنجم اعتبارات معاونت تربیت بدنی اداره کل آموزش پرورش استان در مساحت ۵۰۰ متر برای استفاده دانش آموزان با نیازهای ویژه به بهره برداری می‌رسد تا بتوانند در فضای ایمن تر به ورزش بپردازند.

وی عنوان کرد: ۵۷ دانش‌آموز دختر و پسر در دوره‌های مختلف تحصیلی آمادگی، ابتدایی، دوره اول و دوم متوسطه، پیش حرفه‌ای و کاردانش خاص در مدرسه احیا از آموزش و پرورش استثنایی خدمات آموزشی، پرورشی توانبخشی و حمایتی دریافت می‌کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان خدمت به دانش آموزان با نیازهای ویژه را ارزشمند و دارای برکات معنوی زیادی دانست و افزود: دانش آموزانی در گروه‌های معلولیت نیاز ویژه ذهنی، دارای آسیب شنوایی، چند معلولیتی، جسمی حرکتی و طیف اتیسم در این مدرسه مشغول به تحصیل هستند.

احداث زمین چمن مصنوعی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مؤثر است

ناظمی جلال یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان شهریور ماه جاری این زمین فوتسال در قالب طرح شهید سلیمانی وبا هدف ترویج ورزش دانش‌آموزی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان اینکه گستره ورزش تنها محدود به سلامت و شادابی جسم نیست، یادآور شد: انجام فعالیت‌های منظم و مستمر ورزشی باعث کسب اعتماد به نفس، کاهش فشارهای روانی، افزایش احساس سودمندی، تقویت دقت و تمرکز دانش آموزان با نیازهای ویژه می‌شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کردستان تأکید کرد: از طریق تربیت بدنی دانش آموز دارای نیاز ویژه یاد می‌گیرد با افرادی که با او در ارتباط هستند روابط بهینه و مؤثری داشته باشد و به سازگاری بهتر و خودکفایی در روابط اجتماعی دست یابد.

ناظمی جلال با بیان اینکه سند تحول بنیادین به عنوان نقشه راه آموزش و پرورش بر حوزه‌ها و ساحت‌های مختلفی به ویژه فعالیت‌های ورزشی تأکید دارد، افزود: تربیت بدنی در تمام دوره‌های تحصیلی دانش آموزان با نیازهای ویژه با فراهم آوردن زمینه سلامت دانش آموزان مورد توجه است.

کد خبر 6085445

دیگر خبرها

  • قیچی قسمتی از لباس دانش‌آموزان دریکی از مدارس دلگان
  • سومین چمن مصنوعی مدارس استثنایی کردستان بهره‌برداری می‌شود
  • پویش سپاس از معلم در ۴۸ واحد آموزشی خوانسار
  • نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی اعلام می‌شود
  • اجرای طرح ارتقای سلامت دهان و دندان در مدارس عشایری کشور
  • استخدام ۴۱۷۰ مراقب سلامت و بهداشت
  • سرانجام معلم بلاگرها چه شد؟
  • مدارس و دانش‌بنیان‌ها پلی به سوی شکوفایی استعداد
  • بهره‌مندی از ظرفیت مدارس جهت پیشگیری از بیماری‌ها
  • خط و نشان آموزش و پرورش برای معلم بلاگرها