Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-25@16:48:52 GMT

تامین نقدینگی کاهش یافته است

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۲۶۸۸۸

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: باتوجه به نوسانات نرخ ارز بانک مرکزی امسال نقدینگی کمتری نسبت به سال گذشته برای واحد‌های صنعتی تامین کرده است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: باتوجه به نوسانات نرخ ارز بانک مرکزی امسال نقدینگی کمتری نسبت به سال گذشته برای واحد‌های صنعتی تامین کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رضا رحمانی در حاشیه جلسه هیئت دولت با اشاره به اینکه طبق اعلام بانک مرکزی امسال تامین نقدینگی مانند سال گذشته است افزود: آمار نشان می‌دهد با توجه به افزایش میزان نیاز به نقدینگی به دلیل نوسانات ارز میزان تامین نقدینگی کاهش داشته که این آفت بخش صنعت است درصورتی که اگر تامین درست انجام شود تولید نیز مناسب خواهد شد. وی با بیان اینکه رونق تولید وجوه مختلفی دارد گفت: در ۹ ماه گذشته از سال میزان ساخت داخل نسبت به بر نامه ریزی‌های انجام شده افزایش داشته است که این نشان دهنده استقبال مردم و مشارکت خوب واحد‌های تولیدی است. وزیر صمت با اشاره به اینکه این وضع نشان از شکل گیری مناسب نهضت ساخت داخل نسبت به هدف گذاری ما است ادامه داد: موضوع ساخت داخل فقط برای امسال نیست و تا سال ۱۴۰۰ ادامه خواهد داشت. رحمانی با اشاره به ضرورت جدی گرفته شدن ساخت داخل درخودرو سازی افزود: هم اکنون بخشی از قطعات وارداتی در داخل ساخته می‌شود که این موضوع سبب کاهش قیمت تمام شده خواهد شد. وی با بیان اینکه خودروسازان در کارخانه افزایش قیمت نداشته اند گفت: وضعیت بازار متاثر از اتفاقات رخ داده است، البته افزایش تولید مهمترین راهکار مقابله با افزایش قیمت است که تلاش مانیز بر این رویه قرار دارد. وزیر صمت با اشاره به وجود ظرفیت ذاتی موجود در کشور برای افزایش تولید خودور ادامه داد: در ماه‌های آخر سال و عید نیز با توجه به افزایش نیاز مردم، خودرو سازان موظف به افزایش تولید هستند. رحمانی افزود: درخصوص استان‌های سیل زده نیز کمک رسانی از سوی شرکت‌های بزرگ و واحد‌های صنعتی در حال انجام است.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: صمت نقدینگی تامین کاهش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۲۶۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی چهارمین قطار قم_مشهد با تکیه بر توان تولید داخل

چهارمین قطار مسافربری ۵ ستاره قم - مشهد و بالعکس با تکیه بر توان و تولید داخل راه اندازی شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، غلامحسین دباغ با اشاره به راه‌اندازی چهارمین قطار مسافربری 5 ستاره قم - مشهد و بالعکس گفت: صفر تا صد آن تولید داخلی بوده و گامی در جهت رشد تولیدات داخلی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به ظرفیت این قطار افزود: این قطار 4 تخته و 5 ستاره بوده که ظرفیت آن 320 نفر است.

مدیرکل راه‌آهن استان قم عنوان کرد: زمان حرکت قطار مذکور از قم ساعت 15:45 و از مشهد ساعت 20:45 خواهد بود و حرکت آن به‌صورت یک روز در میان است.

وی با اشاره به ویژگی زائرپذیری قم، عنوان کرد: راه‌آهن قم ظرفیت بالایی در افزایش قطارهای مسافربری به خصوص در بین شهرهای زیارتی دارد.

به گزارش تسنیم، راه‌آهن قم بیش‌از 509 کیلومتر خط اصلی، 30 کیلومتر خطوط صنعتی و تجاری و 50 کیلومتر خط فرعی دارد و متشکل از 15 ایستگاه است.

اتصال و ارتباط با خطوط راه‌آهن اصفهان، اراک و محور جدید و قدیم تهران، ورود و خروج بیش از 28 هزار واگن باری در ماه، ورود و خروج بیش از 15 هزار سالن مسافری در ماه، ورود و خروج روزانه 50 رام قطار مسافری و 30 رام قطار باری و واقع‌شدن در مرکز کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب کشور از ویژگی‌های راه‌آهن قم است.

قرار داشتن ایستگاه راه‌آهن قم در مرکز شهر در فاصله نزدیک به حرم حضرت معصومه(س) و عبور خط راه‌آهن از داخل شهر و ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری در راستای توسعه خدمات شهری از دیگر ویژگی‌های راه‌آهن قم است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تلاش دانشمندان ایرانی برای تولید واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان
  • درآمدهای نفتی باعث ایجاد تورم می‌شود؟
  • علت افزایش فشار داخل سر و راه های درمان آن
  • افزایش مدت گارانتی خودرو در ایران
  • راه‌اندازی چهارمین قطار قم_مشهد با تکیه بر توان تولید داخل
  • وزیر علوم: تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند / انتظارات رهبری از تشکل‌های دانشجویی چیست؟ +فیلم
  • ماجرای دنباله دار افزایش ۵۰ درصدی قیمت پژو پارس؛ وزیر صمت و شورای رقابت چه می گویند؟ | قیمت های جدید را ببینید
  • وزیر علوم: تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند / انتظارات رهبری از تشکل‌های دانشجویی+فیلم
  • وزیر علوم: انتظارات رهبر انقلاب از تشکل‌های دانشجویی / تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند+فیلم
  • قول وزیر برای تولید یک میلیون و ۷۰۰ هزار خودرو