Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، وزارت امور خارجه چین از تصمیم سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان برای فعال کردن سازوکار حل اختلافات در توافقنامه هسته‌ای (مکانیسم ماشه) ابراز تأسف کرد و افزود: این اقدام سه کشور اروپایی، کمکی به حل مسئله و کاهش تنش نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت امور خارجه چین تاکید کرد: ایران مجبور شد بخشی از تعهدات خود را در توافقنامه هسته‌ای، در پی خروج یکجانبه آمریکا از این توافقنامه، کنار بگذارد. ما از سیاست آرام کردن اوضاع در منطقه و آزادی کشتیرانی در خلیج فارس حمایت می‌کنیم.

روز گذشته آلمان، انگلیس و فرانسه با انتشار بیانیه‌ای در بروکسل، مکانیسم حل اختلاف در برجام (ماشه) را فعال کردند. در این بیانیه آمده است: «با توجه به اقدامات ایران، انتخاب دیگری نداشتیم. برای ثبت نگرانی‌هایمان و اینکه ایران به تعهداتش در برجام پایبند نیست به کمیسیون مشترک رجوع می‌کنیم.»

دیپلمات‌های اروپایی ادعا کردند هدف این تصمیم حفظ توافق هسته‌ای از طریق بحث و رایزنی با ایران برای بازگشت به تعهداتش ذیل برجام است.

ادعاهای سران اروپایی علیه ایران در حالی مطرح می‌شود که آنها هیچ‌گاه تعهداتشان در قبال برجام را اجرایی نکردند و تنها زمانی‌که ایران در پی بدعهدی‌های آمریکا و اروپا اقدام به کاهش تعهدات برجامی خود کرد، لب به انتقاد از کشورمان گشوده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مکانیسم ماشه تحریم ایران برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۲۷۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار آشکار؛ اولین مانور شبیه سازی ماشه هسته‌ای با هدایت شخص کیم جونگ اون انجام شد | کره شمالی برای چه چیزی آماده می شود؟

به گزارش همشهری‌آنلاین، رویترز نوشت: کره شمالی اولین رزمایش ضدحمله هسته ای خود را برای شبیه سازی سیستم مدیریت «ماشه هسته ای» خود با هدایت کیم جونگ اون رهبر این کشور انجام داد تا «هشداری آشکار به دشمنانش» باشد.

ارتش کره جنوبی اعلام کرد، در این تمرین کره شمالی روز دوشنبه چندین موشک بالستیک کوتاه برد به سمت دریا در سواحل شرقی این کشور شلیک کرد. به عنوان بخشی از آزمایش سیستم مدیریت هسته ای سراسری، موسوم به ماشه هسته ای، نیروهای توپخانه این کشور در نمایش توانایی های هسته ای متنوع و اعتراض به مانورهای نظامی «تحریک آمیز و تهاجمی آمریکا و کره جنوبی» به اولین رزمایش این کشور پیوستند.

رهبر کره شمالی بر تمرین‌های شبیه‌سازی شامل نیروهای مانور در موقعیت ضدحمله هسته‌ای، و شلیک توپخانه با کلاهک‌های هسته‌ای ساختگی، در صورت صدور هشدار بحران هسته‌ای نظارت داشت. گمان می رود کره شمالی پس از قرار دادن موفقیت آمیز یک ماهواره شناسایی در مدار در ماه نوامبر، در حال آماده شدن برای پرتاب یک ماهواره جاسوسی دیگر است.

کد خبر 846622 منبع: شفقنا برچسب‌ها خبر ویژه آمریکا و کره شمالی كيم جونگ اون کره شمالی کره شمالی و کره جنوبی

دیگر خبرها

  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • ادعای جدید گروسی درباره نزدیک بودن ایران به ساخت بمب اتم/ برگزاری رزمایش «ماشه هسته‌ای» کره شمالی/ ازسرگیری مذاکرات برای برقراری صلح در یمن/ آغاز رزمایش «پرچم صحرای ۹» در امارات با مشارکت ۱۰ کشور
  • هشدار آشکار؛ اولین مانور شبیه سازی ماشه هسته‌ای با هدایت شخص کیم جونگ اون انجام شد | کره شمالی برای چه چیزی آماده می شود؟
  • برگزاری رزمایش «ماشه هسته‌ای» کره شمالی با یک پیام روشن
  • گروسی: ایران به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای نیست
  • گروسی : ایران چند هفته با در اختیار داشتن اورانیوم غنی شده کافی برای ساختن بمب اتم فاصله دارد نه چند ماه
  • گروسی: ایران باید بیشتر با آژانس همکاری کند/ قصد دارم به زودی به ایران بروم
  • ایران با ساخت بمب اتم "چند هفته، نه چند ماه" فاصله دارد
  • گروسی: ایران چند هفته با در اختیار داشتن اورانیوم غنی‌شده کافی برای ساختن بمب اتم فاصله دارد