Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر پنبه، دانه‌های روغنی و محصولات صنعتی وزارت جهاد کشاورزی گفت: خودکفایی در محصول پنبه از اهداف وزارت جهاد کشاورزی است. ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۴ استانها سمنان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، ابراهیم هزارجریبی ظهر امروز در جلسه رفع مشکلات مربوط به تأمین‌ بذر پنبه در استان سمنان اظهار داشت: پنبه از برنامه‌های قابل توسعه وزارت جهاد کشاورزی در کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه خودکفایی در محصول پنبه از اهداف وزارت جهاد کشاورزی است افزود: استان سمنان به‌ویژه در مناطق گرمسار و آرادان سال‌ها سابقه کشت و تولید پنبه را در گذشته داشته است.

مدیرکل دفتر پنبه، دانه‌های روغنی و محصولات صنعتی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اهمیت تأمین بذر پنبه به‌عنوان یکی از نهاده‌های مهم در حوزه کشاورزی گفت: بذر پنبه به 2 صورت داخلی و خارجی تأمین و در سطح کشور توزیع می‌شود.

فروش پهپاد به کشاورزان/ دولت تروریست آمریکا جلوی ورود قوزه چین پنبه را به ایران گرفتپایان کار همایش ملی پنبه در خراسان جنوبی/ دو رقم پنبه رونمایی شدنخستین همایش ملی پنبه در استان خراسان جنوبی برگزار می‌شود

هزارجریبی اضافه کرد: بذرهای داخلی از سوی شرکت‌های خاصی که امتیاز تکثیر بذر را از مؤسسات پنبه خریداری کرده‌اند، در کشور انجام و در سطح کشور گسترش و توزیع می‌شود و بذر خارجی وارداتی نیز در حال حاضر به شکل محدود در کشور توزیع می‌شود و درصورتی‌که در داخل کشور به لحاظ توزیع بذر داخلی دچار کمبود شویم از بذر وارداتی استفاده می‌کنیم.

وی گفت: تأمین بذر استان سمنان از طریق شرکت‌های پنبه در خراسان رضوی به‌طور کامل انجام می‌شود و سال آینده نیز بر اساس تفاهم بین استان سمنان و خراسان رضوی این روند ادامه دارد.

مدیرکل دفتر پنبه، دانه‌های روغنی و محصولات صنعتی وزارت جهاد کشاورزی در مورد برداشت پنبه نیز گفت: در این زمینه وزارت جهاد کشاورزی قدم‌هایی را برای تأمین کمباین‌های خارجی برداشته است که این کمباین‌ها به دلیل تحریم‌ها هنوز وارد کشور نشده‌اند و درصدد هستیم بتوانیم از دیگر کشورها در مورد تأمین کمباین اقدام کنیم و پس از آزمایش آن را در اختیار متقاضیان قرار دهیم.

هزارجریبی عنوان کرد: در داخل کشور نیز ساخت نوعی از کمباین‌های غوره چینی انجام‌شده است که در نشست‌های مختلف ایراد و نواقص موجود این کمباین‌ها بررسی و مرتفع شد و امسال نیز 2 دستگاه کمباین دیگر در کشور ساخته‌شده است که نواقص و ایرادات دستگاه‌های ساخته‌شده سابق در آن رفع شده است و این دستگاه‌ها در خراسان رضوی و فارس توزیع‌شده است و درصورتی‌که متقاضی داشته باشد اقدام به ساخت کمباین‌های بیشتر این نوع می‌شود.

انتهای پیام/363/ ت

R41366/P1336/S6,64/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۲۷۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت کلزا از مزارع شهرستان کرخه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرخه گفت: در سال زراعی جاری بالغ بر۳ هزار و ۲۷۶هکتار از اراضی زراعی شهرستان به کشت محصول کلزا اختصاص یافت.

علیرضا رضایی افزود: میانگین عملکرد کلزا در شهرستان ۱/۷ تن در هکتار برآورد شده است و پیش بینی می‌شود که درحدودبیش از۵۵۰۰تن کلزا از این مزارع استحصال شود.
وی ادامه داد: تمام برنامه ریزی‌ها و هماهنگی‌های لازم برای برداشت، خرید و انتقال محصول کلزا انجام گرفته است و   دو مرکز خرید تعاونی روستایی اتحاد روستای عبدالخان پاییند و  دهخدا در روستای خویس بخش شاوور درحال تحویل محصول کلزای کشاورزان هستند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرخه اظهار کرد: کلزا یکی از محصولات استراتژیک است که روغن این محصول به دلیل داشتن اسید‌های چرب اشباع نشده از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بوده و علاوه بر این کاشت دانه روغنی کلزا به دلیل تناوب زراعی با غلات باعث حاصلخیزی و بهبود ساختمان خاک، کاهش آفات و بیماری‌های گندم و افزایش عملکرد می‌شود.

 

دیگر خبرها

  • دلایل نوسان قیمت پیاز
  • آغاز برداشت چغندرقند از مزارع دزفول
  • همایش دریافت کد شناسه محصولات کشاورزی در مرودشت
  • برداشت چغندر قند در دزفول
  • وزارت جهاد کشاورزی نرخ جدید شکر را سریع‌تر اعلام کند
  • برداشت محصولات کشاورزی در نقاط مختلف استان بوشهر نظارت می‌شود
  • مازندران رتبه دوم کشور در سطح زیر کشت توت‌فرنگی
  • برداشت کلزا از مزارع شهرستان کرخه
  • طلایی شدن مزارع کلزا در شهرستان میاندوآب 
  • برداشت بیش از چهار هزار تن دانه روغنی