Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-24@13:55:55 GMT

توسعه شاخص های کشاورزی بستر رشد و توسعه است

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۲۷۶۵۷

توسعه شاخص های کشاورزی بستر رشد و توسعه است

حسن تژاد با اشاره به استعدادهاو پتانسیل های موجود در استان لرستان در عرصه کشاورزی، گفت: توسعه شاخص های کشاورزی بستر رشد و توسعه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « سمانه حسن نژاد» امروز(25 دی) در ستاد توسعه گیاهان دارویی لرستان، افزود: استان لرستان توانمندی، استعداد و پتانسیل زیادی در عرصه تولیدات کشاورزی و باغی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی لرستان افزود: توجه به ظرفیت های بومی و تلاش برای بهره برداری بهینه از این توانمندی ها بستر رشد و توسعه استان و تقویت ظرفیت اشتغال و اقتصاد جامعه است.

 

وی با اشاره به ظرفیت های بومی استان در توسعه کشت گیاهان دارویی، افزود: تلاش می شود از ظرفیت های بومی برای توسعه کشت گیاهان دارویی در استان بهره گرفته شود.

 

حسن نژاد ابراز کرد: براساس تکلیفی که در برنامه ششم توسعه مشخص شده است، استان لرستان موظف است تا پایان این برنامه مطالعات توسعه و اشتغال روستایی ۲ هزار روستا را انجام دهد.

 

وی ادامه داد: در این راستا  تاکنون مطالعات توسعه و اشتغال ۶۰۱ روستای استان در قالب ۳۴ دهستان انجام شده است.

 

حسن نژاد افزود: در طرح های اشتغال روستایی استان روستا را به عنوان جزئی از دهستان، شهرستان، استان و کشور دیده ایم و حتی ظرفیت صادراتی آنها را در سطح کلان احصا شده است.

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی لرستان اظهار کرد: هم اکنون طرح اشتغال روستایی ۶۰۱ برنامه روستایی آماده است و ۴۷۵ برنامه  هم به بخشداران و دستگاه‌های مرتبط ابلاغ شده است.

پایان پیام/599

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد طرح ملی فهما کانون های فرهنگی هنری مساجد فهما سقوط هواپیمای اوکراینی رویداد ملی فهما شهادت سردار سلیمانی سردار سلیمانی کانون های مساجد اردبیل کشت گیاهان دارویی کشاورزی اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۲۷۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید استاندار جدید بر توسعه و توازن یکپارچه مازندران

استاندار جدید مازندران با اشاره به ظرفیت‌های متنوع این استان در بخش‌های مختلف گفت: با برنامه های کوتاه و بلندمدت و همکاری و همگرایی بین دستگاهی، توسعه و توجه به مازندران یکپارچه؛ از گلوگاه تا رامسر را مد نظر قرار خواهیم داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری،  یوسف نوری استاندار جدید مازندران امروز چهارم اردیبهشت در مراسم معارفه خود با اشاره به ظرفیت‌های معنوی، علمی و فرهنگی استان مازندران، گفت: وقتی به تاریخ و فرمایشات بزرگان خاصه مقام معظم رهبری نگاه می‌کنیم؛ دیار علویان را تصویر می‌کنند به گونه‌ای که می‌فرمایند من این مردم را دوست دارم و به این مردم ارادت می‌ورزم.

وی با بیان اینکه حکومت شیعی به انتخاب مردم شکل می‌گیرد و پس از آن حکومت سربداران شکل می‌گیرد که رهبری آن با یک مازندرانی است، افزود: روحانیت معظم در این استان به نسبت درصد کشور، حضور بیشتری دارند و لشکر مقتدر و ویژه 25 کربلا نیز یکی از آنهاست.

استاندار جدید مازندران با اشاره به تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گفت: آخرین افتخار این نهاد را دیدیم که ضریب امنیت ما را به چه صورتی رقم زد؛ این استان 165 هزار رزمنده، 40 هزار جانباز و 10 هزار و 440 شهید دارد و هیچکس نیز شهدای خان‌طومان را فراموش نمی‌کند.

نوری با اعلام اینکه مجالس قرآنی مازندران رتبه اول را در کشور دارد، افزود: گاهی به این داشته‌های فرهنگی کمتر اشاره می‌شود؛ همین اراده و فرهنگ مردم مازندران ارزش‌هایی را آفرید که امنیت غذایی و استراتژیک را رقم زده است.

وی ادامه داد: در کُشتی رتبه‌های خوبی داریم؛ اما وقتی فردی مانند حسن یزدانی می‌گوید من می‌خواهم معلم شوم؛ این نتیجه همان ارزش‌های فرهنگی است که یک ورزشکار  ملی و جهانی به دنبال تربیت انسان‌هاست. 

استاندار جدید مازندران با بیان اینکه ظرفیت مازندران بیش از چیزی است که وجود دارد؛ گفت: مازندران می‌تواند یک الگو در کشور باشد، لذا دیدگاه خبرگان را هم گرفتیم و آنچه در آمایش سرزمین هم بوده را مورد توجه قرار دادیم تا به اهداف تعیین‌شده دست پیدا کنیم.

نوری تصریح کرد: در کوتاه‌مدت بحث نهضت ملی مسکن، مردمی‌سازی و حجاب را باید جدی بگیریم؛ در میان‌مدت بحث جمعیت و اقتصاد دریامحور را جدی بگیریم و برای اینها برنامه عالمانه داشته باشیم.

استاندار مازندران با بیان اینکه باید همگرایی در عمل و نه در لفظ بین همه باشد، افزود: اطمینان داریم که در مازندران یکپارچه از گلوگاه تا رامسر توسعه و توازن منطقه‌ای ایجاد خواهد شد و وزیر کشور هم کمک خواهند کرد. 

وی با اشاره به اینکه زمانی دانش‌آموزان ما روی کاغذهای خارجی می‌نوشتند، گفت: اکنون در استان مازندران صنعت چوب و کاغذ داریم که مایه افتخار است.

نوری در پایان از زحمات شایسته سید محمود حسینی‌پور؛ استاندار سابق مازندران قدردانی کرد و گفت: آن دسته از خدماتی که انجام شدند تقویت خواهند شد و آن دسته از برنامه‌هایی که انجام نشدند تکمیل می‌شوند و ایده‌هایی که داشتید به انجام می‌رسانیم.


انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صنایع کوچک روستایی در استان همدان توسعه می‌یابد
  • برای توسعه لرستان باید طبق برنامه بلندمدت و کوتاه‌مدت حرکت کنیم
  • نرم افزار «لرستان سفر» چندزبانه می‌شود
  • ارائه ۴۳ بسته سرمایه‌گذاری بخش گردشگری لرستان به سرمایه‌گذاران
  • تاکید استاندار جدید بر توسعه و توازن یکپارچه مازندران
  • لزوم توسعه خدمات کتابخانه‌ای در حاشیه شهرها و مناطق روستایی سنندج
  • قرار گرفتن گل محمدی در برنامه‌ی توسعه‌ی کشت استان یزد
  • برنامه های شاخص ساینا در سال مالی جدید تشریح شد
  • سند نقشه راه کشاورزی در استان همدان برای نخستین بار در کشور تدوین شد
  • ضرورت تقویت بخش تعاون در راستای تحقق اشتغال‌زایی