Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور گفت: تصرفات غیرقانونی ساحلی دریای خزر با جزئیات کامل توسط وزارت کشور شناسایی و مشخص شده است.

به گزارش ایسنا، دین‌پرست در نشست با اعضای اتاق بازرگانی، صنایع ، معادن و کشاورزی گیلان در رشت افزود: مشخص کرده ایم از ۸۹۰ کیلومتر نوار ساحلی خزر، چه میزان به صورت غیرقانونی در اختیار بخش‌های دولتی، نهادهای غیر دولتی و عمومی و بخش خصوصی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دین پرست با بیان اینکه به فرمانداران ابلاغ کرده ایم حق ندارند با هرگونه تغییر کاربری در  سواحل موافقت کنند، تصریح کرد: در این موضوع ابتدا جلوی تصرفات بیشتر را گرفته‌ایم و از سوی دیگر به همه دستگاه‌های مرتبط ابلاغ کرده ایم اقداماتی را در رابطه با آزادسازی حریم سواحل دریای خزر انجام دهند.
وی  با بیان اینکه وزارت کشور برای حذف و حراست از این نوار ساحلی طی نامه‌ای به دستگاه‌ها و نهاد ها اعلام کرده ظرف مدت  چند ماه می‌بایست  نوار ساحلی خزر را تخلیه کنند گفت: در چند ماه گذشته برخی از تصرفات غیرقانونی با همکاری خود متصرفین آزاد شده و برخی دیگر نیز در نامه نگاری هایی به وزارت کشور اعلام آمادگی کرده‌اند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور اضافه کرد: اغلب گمان می کنند وزارت کشور وظیفه اش فقط مربوط به موضوعات امنیتی یا سیاسی است در حالی که این وزارتخانه به دو دلیل در بخش‌های اقتصادی ورود می کند.
دین پرست دلیل نخست را رویکرد وزیر کشور و توسعه گرایی او عنوان و دومین دلیل را وظیفه حاکمیتی وزارت کشور ذکر کرد که پیگیری اجرای سیاست های عمومی دولت را دنبال می کند.
وی دلیل اخیر را اقدامی در جهت منافع مردم ذکر و تصریح کرد: در طول تاریخ وزارت کشور ، هیچگاه این وزارتخانه با بخش خصوصی تفاهم نامه نداشته و در این راستا ، سال گذشته با رئیسان اتاق بازرگانی، اتاق اصناف، اتاق تعاون و خانه معدن تفاهم نامه ای با امضای وزیر کشور امضا و خود را مکلف به حمایت از بخش خصوصی کرده‌ایم.
بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، معاون وزیر کشور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ظرفیت‌های گیلان از لحاظ مواهب خدادادی، موقعیت جغرافیایی و امکانات زیرساختی همچون بنادر، خطوط ریلی، جاده‌ای و دریایی و هم مرز بودن با کشورهای حاشیه خزر افزود: چنانچه هر کدام از این مزیت‌ها را یک استان داشته باشد، می‌تواند کشور را بچرخاند و باید برای استفاده هرچه بیشتر  از این ظرفیت‌ها اهتمام جدی داشته باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: وزارت كشور درياي خزر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۲۷۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قزاقستان ساخت خط لوله در دریای خزر را بررسی می‌کند

قزاقستان در نظر دارد ساخت یک خط لوله انتقال نفت در دریای خزر را بررسی کند.

به گزارش خبرگزاری اینترفکس روسیه، وزارت انرژی قزاقستان اعلام کرد: گزینه‌های ساخت خط لوله انتقال نفت را در بستر دریای خزر و از شهر آتیرائو به بندر کوریک بررسی می‌کند.

به‌گفته این وزارتخانه، قزاقستان همچنین ممکن است براساس ظرفیت بندر آکتائو، حمل‌ونقل نفت از خط لوله ترانس خزر را به ۷ میلیون تن در سال افزایش دهد.

به‌منظور اطمینان از حمل‌ونقل ایمن این مقدار نفت، به حدود ۱۰ نفتکش جدید با وزن ۱۲ هزار تن نیاز است.

قزاقستان صادرات نفت خام خود را سال گذشته افزایش داد و پیش‌بینی می‌کند امسال هم به افزایش صادرات خود ادامه دهد.

هم‌اکنون کنسرسیوم خط لوله خزر (CPC) بخش عمده صادرات نفت خام قزاقستان را به‌ عهده دارد. خط لوله کنسرسیوم خزر از سواحل دریای خزر در شمال‌ غربی قزاقستان تا بندر نووروسیسک در سواحل دریای سیاه در روسیه امتداد دارد و ۸۰درصد صادرات نفت خام این کشور با این خط لوله انجام می‌شود.

تولید نفت قزاقستان از ابتدای سال ۲۰۱۴ تاکنون از سهمیه تعیین‌شده این کشور در قالب برنامه کاهش عرضه ائتلاف اوپک‌پلاس فراتر رفته است. این کشور بارها اعلام کرده که به پایبندی و جبران مازاد تولید پیشین متعهد است.

وزارت انرژی قزاقستان اوایل هفته اعلام کرده بود به‌دلیل شرایط آب‌وهوایی و الزام‌های گرمایشی، روزانه ۱۳۱ هزار بشکه بالاتر از سهمیه خود در ماه مارس تولید کرده است و در نظر دارد مازاد تولید خود را جبران کند.

دیگر خبرها

  • زیرساخت‌های رفاهی سواحل متعلق به دستگاه‌های دولتی باید مورد استفاده همه مردم قرار گیرد
  • وزیر کشور: استفاده از پلاژ‌های دولتی برای همه
  • قزاقستان ساخت خط لوله در دریای خزر را بررسی می‌کند
  • بلینکن با دعوت وزیر خارجه چین راهی پکن می‌شود
  • جهاد تبیین و امید آفرینی یکی از رسالت های وزارت بهداشت است
  • اخذ مجوز جذب یک هزار نخبه علمی توسط وزارت نیرو
  • برخورد با هرگونه افزایش قیمت غیرقانونی
  • کتاب غیرقانونی را با پست جلوی خانه‌تان تحویل بگیرید!
  • سایه ابطال روی انتخابات سه‌گانه/ وزیر تعلیق می‌کند یا دیوان عدالت
  • کارگروه مشترک همکاری اتاق بازرگانی و وزارت کار تشکیل می‌شود