Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه فرهنگی ــ عضو انجمن عکاسان ایران با اشاره به تدوین کتاب «شهر من اسفراین» گفت: برای تکمیل این کتاب، چند ماه تمرین صخره‌نوردی داشته‌ام تا بتوانم با عکاسی از جاذبه‌های این شهرستان تدوین این کتاب را به پایان برسانم.

جواد حسن‌پور در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان شمالی، با اشاره به اینکه کتاب «شهر من اسفراین» مجموعه عکسی از جاذبه‌های تاریخی، گردشگری و فرهنگی اسفراین است که در مهر ماه به چاپ رسیده است، اضافه کرد:  اما به علت عدم حمایت مسئولان و مشکلات بسیاری  که اکثر هنرمندان اسفراینی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند در وقت مقرر رونمایی نشده و سرانجام پنجشنبه بیست و ششم دی ماه سال جاری در مجتمع نسیم اسفراین آیین رونمایی از این اثر فرهنگی با حمایت مردم اسفراین برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسن‌پور اظهار کرد: کتاب «شهر من اسفراین» مجموعه ۲۵۰ عکس است که از هفت سال گذشته تاکنون از جای جای شهرستان اسفراین ثبت شده و در ۱۸۴ صفحه توسط انتشارات شکوفه سیب در چاپخانه آستان قدس رضوی با تیراژ هزار نسخه به چاپ رسیده است.

وی ادامه داد: هر عکس در این مجموعه توضیحاتی دارد که با هدف معرفی اسفراین در عرصه ملی و بین‌المللی به دو زبان فارسی و انگلیسی تکمیل شده است.

حسن‌پور افزود: این توضیحات به‌همت  محمدحسن بهنام‌فر نوشته شده و با یاری محمد خاتمی و زهرا داوریان به انگلیسی ترجمه شده است و همچنین مصطفی نجفیان ویراستاری آن را بر عهده داشته است.

وی هدف و انگیزه خود را از چاپ این کتاب معرفی شهر اسفراین دانست و گفت: اسفراین شهری با ظرفیت بالای گردشگری است اما به‌علت بن‌بست بودن، مورد اجحاف واقع شده است، قصد داشتم کاری ماندگار انجام دهم و با به تصویر کشیدن فرهنگ و جاذبه‌های طبیعی و انسانی شهرستان اسفراین آن را به دنیا معرفی کنم .

این عکاس اسفراینی در خصوص محتوای کتاب «شهر من اسفراین» اعلام کرد: فضای شهری، بنا‌های تاریخی جاذبه‌های توریستی و گردشگری اسفراین، اقوام کرمانج، نوع پوشش، عشایر،حیات وحش منطقه میاندشت و همچنین  پارک ملی سالوک و ساریگل  موضوعاتی است که در این کتاب مورد توجه قرار گرفته است.

عضو انجمن عکاسان ایران تصریح کرد: برای چاپ این کتاب ۱۰۸ میلیون تومان هزینه شده که با دریافت تسهیلات بانکی محقق شده است، قطعا تا چندین سال درگیر پرداخت اقساط این کتاب خواهم بود اما آنچه که اهمیت دارد این است که کتاب «شهر من اسفراین» گامی در جهت بیرون آمدن از انزوای شهر باشد.

وی با اشاره به آنچه که بی‌محلی بسیاری از مسئولان اسفراین به این کتاب خواند، گفت: دلسرد نشده‌ام و به تنهایی با توجه به علاقه‌ای که به دیار خود دارم و دلگرم به اشتیاق مردم برای چاپ کتاب «شهر من اسفراین» توانستم با صبوری و زحمت هفت ساله این مجموعه عکس را نه تنها برای اسفراین بلکه برای ایران به یادگار بگذارم.

حسن پور گفت: به یاد دارم برای عکاسی سه صفحه از این کتاب پنج ماه تمرین صخره نوردی رفته تا بتوانم از غار‌های بکر اسفراین عکس برداری کنم و این خاطرات سخت و شیرین کتابم است که در خاطرم حک شده است.

وی خاطرنشان کرد : به پیشنهاد یکی از آشنایان تصمیم گرفتم تا برای معرفی اسفراین با استفاده از حرفه‌ای که دارم گامی مثبت برداشته و اثری هنری به ثبت برسانم، امید دارم با حمایت مردم از کتاب«شهر من اسفراین» چاپ‌های بعدی این کتاب وارد بازار شود.

حسن پور افزود: این که هر کدام از مردم اسفراین یک جلد از این کتاب داشته باشند تا با استفاده از تصاویر آن با افتخار شهر خود را به دوستان و آشنایان  ایرانی و غیر ایرانی خود معرفی کنند باعث خرسندی من خواهد شد.

وی اضافه کرد: کتاب فروشی‌ها در سطح شهر اسفراین، بجنورد، مشهد و تهران برای خرید این کتاب و عرضه آن به شهروندان اعلام آمادگی کردند و به زودی از طریق سایت دی جی کالا و دیگر سایت‌های کتاب این مجموعه به فروش اینترنتی هم خواهد رسید.

عکاس اسفراینی بیان کرد: هرچه در توان داشتم برای ثبت جاذبه‌های اسفراین خرج کردم تا این شهر به همگان معرفی شود قدم بعدی کار شهروندان، مجموعه‌های بوم گردی وکارخانه‌ها که مهمان‌های ایرانی و خارجی دارند است تا به کمک هم دیار خود را به نمایش بگذاریم و از انزوا بیرون بیاییم.

گفتنی است «هاجا» نام هنری جواد حسن‌پور است، وی متولد سال ۷۱ است و از سال ۸۹ وارد حرفه عکاسی شده است و از آن زمان تا کنون مقام اول جشنواره شکار طبیعت در سال ۹۴، داور جشنواره ملی سلامت در سال ۹۵، عضویت انجمن عکاسان اسفراین از سال ۹۲، عضو انجمن عکاسان ایران از سال ۹۵ تا به امروز و کسب مدارک بین المللی عکاسی را در کارنامه خود دارد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن معرفی اسفراین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۲۸۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایستگاه زمان صوفی ۵۵ میلیمتر رکورد دار بارش درخراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما خراسان شمالی؛ انسیه رحمتی کارشناس پیش بین هواشناسی به خبرگزاری صدا و سیما گفت:شبانه روز گذشته ایستگاه زمان صوفی با ثبت ۵۵ میلیمتر، مهمانک ۵۱ و نیم میلیمتر و درکش با ۴۷ میلیمتر بیشترین میزان بارش را داشته اند.

وی افزود: بیشتر بارش‌ها امروز در شیروان، اسفراین و فاروج پیش بینی شده است.

کارشناس پیش‌بین هواشناسی استان اضافه کرد:  از امروز تا اوسط هفته آینده، بیشتر مناطق استان روند نسبی افزایش دما را خواهند داشت و پدیده غالب جوی افزایش ابر خواهد بود.
به گفته رحمتی کارشناس پیش بین هواشناسی استان شبانه روز گذشته کوسه با هشت درجه خنک‌ترین نقطه استان و اسماعیل آباد اسفراین با ۲۴ درجه گرمترین نقطه استان و برای بجنورد هم دمای کمینه یازده درجه پیش بینی شده که انتظار می‌رود به هشت درجه برسد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  

دیگر خبرها

  • ایستگاه زمان صوفی ۵۵ میلیمتر رکورد دار بارش درخراسان شمالی
  • تداوم بارش‌های رگباری در این استان‌ها/ کوه‌نوردی ممنوع!
  • شبه قمر زمین از ماه کنده شد
  • مرمت بخش تخریب شده شهر تاریخی بلقیس؛ بزودی
  • چگونه محمد سالم بهترین عکس جهان را ثبت کرد؟
  • تور ایرانگردی نمایش «چه کسی جوجه‌تیغی را کشت» آغاز شد
  • تدوین اولویت‌های مجلس دوازدهم براساس نظرات نخبگان و مردم
  • نوزدهمین دوره مسابقات قرآنی مرحله استانی در اسفراین برگزار شد
  • رخ نمایی پلنگ ایرانی با غرش‌های بلند در صخره‌های دماوند (فیلم)
  • (ویدئو) غرش‌های بلند پلنگ ایرانی در صخره‌های دماوند