Web Analytics Made Easy - Statcounter

امید بهزاد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در تماسی با مرکز فوریت‌های پزشکی مشخص شد که این مادر باردار که ۱۷ سال سن داشت و هفته ۲۵ بارداری خود را سپری می‌کرد، دچار درد شدید زایمان شده است.

وی با اشاره به مسدود بودن راه دسترسی این روستا به خاطر بارش برف و کولاک شب گذشته اضافه کرد: برای امدادرسانی به این مادر باردار چهار تیم شامل سلامت مادران باردار، پزشکی، مامایی و راهداری به این روستا اعزام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به دلیل کولاک شدید انتقال همه تیم‌ها به این روستا ممکن نبود و ابتدا تیم مامایی پس از یک ساعت پیاده‌روی و همکاری اهالی روستا خود را به روستا رسانده و عملیات سرم‌تراپی و کمک به مادر را انجام دادند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: این مادر باردار سپس به سه راهی چومل منتقل و با استفاده از آمبولانس به بیمارستان امام خمینی(ره) این شهرستان منتقل شد که بلافاصله تحت مداوا و درمان تیم پزشکی قرار گرفت.

وی اضافه کرد: با توجه به فوت جنین در رحم مادر اگر امدادرسانی و انتقال سریع این مادر به مراکز بیمارستانی صورت نمی‌گرفت احتمال داشت که جان مادر نیز به خطر بیفتد. 

وی افزود: طبق اعلام پزشکان وضعیت سلامتی این مادر هم‌اکنون رو به بهبود است و در بخش زنان بیمارستان امام خمینی(ره) تحت مراقبت و درمان قرار دارد.

بر اثر ورود ۲ سامانه بارشی در اوایل هفته جاری بارش برف و کولاک بسیاری از مناطق آذربایجان‌غربی را فرا گرفت که موجب بارش برف و کولاک و مسدود شدن راه ارتباطی چندین روستای این شهرستان شد.

روستای سخت‌گذر و کوهستانی «چومل» در بخش خلیفان مهاباد و در فاصله ۶۰ کیلومتری غرب این شهر واقع شده است.

مهاباد با ۲۳۷ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و دارای یک بیمارستان، ۶۵ خانه بهداشت، ۹ مرکز سلامت روستایی، پنج مرکز شهری و بیش از ۲۰۰ مطب خصوصی با پروانه فعالیت است.

بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی امام خمینی(ره) مهاباد تنها بیمارستان این شهرستان به شمار می‌رود که علاوه بر خدمات‌دهی به بیماران این شهرستان به دیگر بیماران شهرهای جنوبی استان آذربایجان‌غربی نیز خدمات درمانی و پزشکی ارایه می‌کند.

برچسب‌ها مهاباد کودک مادران باردار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مهاباد کودک مادران باردار مهاباد کودک مادران باردار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۲۸۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به بیش از ۶۰۰ نفر از افراد تحت تاثیر سیلاب در ۲۴ ساعت اخیر

بابک محمودی درباره آخرین وضعیت امدادرسانی به سیل‌زدگان در هفت استان کشور گفـت: طی ۲۴ ساعت گذشته هفت استان اصفهان، تهران، قم، گلستان، مازندران، کرمان و یزد تحت تاثیر سامانه بارشی که هواشناسی پیشتر نسبت به وقوع آن هشدار داده بود، قرار گرفته و متاسفانه شاهد وقوع سیلاب یا آبگرفتگی در بخش‌هایی از این استان‌ها بودیم. 

وی با بیان اینکه بیشترین امدادرسانی طی ۲۴ ساعت اخیر در استان‌های کرمان و اصفهان انجام شد، گفت: در این بین امدادگران سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ۲۸ مورد عملیات امداد و نجات انجام داده و به ۶۰۹ نفر از افراد متأثر امدادرسانی کردند. یک نفر را به مناطق امن انتقال داده و در ۳۷ منزل مسکونی عملیات تخلیه آب را اجرا کردند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر درباره اقلام توزیع شده در میان سیل‌زدگان نیز گفت: در ۲۴ ساعت اخیر ۱۴۶ کیلوگرم نایلون، ۲۶ تخته موکت و ۱۴ بسته غذایی توسط نیرو‌های امدادی جمعیت هلال احمر در بین افراد متاثر از سیل و آبگرفتگی توزیع شده است. در این عملیات‌ها ۴۳تیم عملیاتی متشکل ۱۷۱ نفر امدادگر و نجاتگر مشارکت داشتند.

محمودی درباره وضعیت استان سیستان و بلوچستان نیز گفت: این استان تحت تاثیر سامانه بارشی اخیر قرار نگرفت، اما با توجه به وضعیتی که بیش از یک هفته از وقوع آن می‌گذرد، امدادرسانی در مناطق سیل زده این استان همچنان ادامه دارد.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • بیمارستان ‌صحرایی شهدای عملیات حاج عمران در «میربگ» دلفان راه‌اندازی می‌شود
  • امدادرسانی به بیش از ۶۰۰ نفر از افراد تحت تاثیر سیلاب در ۲۴ ساعت اخیر
  • فاز دوم ساخت بیمارستان تأمین‌اجتماعی مهاباد کلید خورد
  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان ۴ را نفر را نجات داد
  • انتقال مادر باردار از ارتفاعات جیرفت با بالگردبه بیمارستان
  • مراقبت از هزار و ٣١٣ مورد مادر باردار در فریمان
  • ۲ هزار مادر باردار تحت پوشش برنامه تغذیه سالم دانشگاه علوم پزشکی مشهد
  • ۹۸۱ مادر باردار زنجانی از سقط جنین منصرف شدند
  • پیگیری علت فوت مادر باردار در اندیمشک
  • آتش نشانان تهرانی در حال تخلیه آب از خانه سیل زدگان بلوچ | نجات یک بیمارستان مهم در کنارک