Web Analytics Made Easy - Statcounter

محور شرارت منطقه سناریوی مقابله مستقیم با جبهه مقاومت را علنی کرده و به صهیونیست‌ها ماموریت ویژه داده اما روند تحولات میدانی نشان می‌دهد این ائتلاف بازهم دچار اشتباه محاسباتی شده است.

به گزارش مشرق، شنبه شب (بیست و چهارم دی ماه) ساعت ۲۲:۱۰ به وقت دمشق ( ۲۳:۴۰ به وقت تهران)، فرودگاه راهبردی « T۴» در مرکز استان حمص سوریه هدف حملات هوایی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق به جزئیات حملات اشاره کرد و افزود: جنگنده های رژیم صهیونیستی از طریق مرزهای اردن وارد منطقه اشغالی التنف در جنوب استان حمص شدند و سپس فرودگاه « T۴» را هدف قرار دادند.

این منبع میدانی با بیان این که منطقه التنف در اشغال نیروهای رژیم تروریستی آمریکا و گروهک های تروریستی است، گفت: حمله هوایی به مواضع نیروهای ارتش سوریه با هماهنگی و کمک آمریکایی ها صورت گرفته است.

وی از شلیک چندین موشک به سمت فرودگاه نظامی « T۴» خبر داد و افزود: همزمان با حملات هوایی جنگنده های رژیم صهیونیستی، سامانه دفاع هوایی ارتش سوریه فعال شد و به حملات صورت گرفته واکنش نشان داد.

عکس آرشیوی

این منبع میدانی با بیان این که سامانه دفاع هوایی ارتش سوریه توانست شمار زیادی از موشک های شلیک شده را رهگیری و ساقط کند، گفت: فقط ۴ موشک به فرودگاه اصابت کرد و خسارت های مالی را برجای گذاشت.

براساس اطلاعات به دست آمده، هدف نخست رژیم صهیونیستی از حملات هوایی به جنوب فرودگاه نظامی « T۴» هدف قرار دادن انبار تجهیزات نظامی بوده که با واکنش سامانه دفاع هوایی ارتش سوریه مواجه شد.

به گزارش مشرق، فرودگاه نظامی « T۴»  در ۸۵ کیلومتری شهر حمص و ۲۵ کیلومتری شهر راهبردی «تدمر» و چاه های گاز «الشاعر» واقع شده که بزرگترین پایگاه هوایی ارتش سوریه هم به شمار می آید که دارای ۵۴ آشیانه بتنی است.

باند اصلی فرودگاه « T۴» حدود ۳ هزار و ۲۰۰ متر طول دارد و همچنین دارای چندین باند فرعی و اصلی دیگر است و همزمان چند جنگنده می توانند در آن فرود آیند و یا پرواز کنند؛ در این فرودگاه انواع جنگنده های میگ و سوخو مستقر هستند.

در سال های گذشته که نبرد با گروهک های تروریستی در مناطق مختلف سوریه به اوج رسید، فرودگاه راهبردی « T۴» یکی از بازوهای قدرتمند ارتش بود و عملیات‌های گسترده جنگنده‌ها از این فرودگاه، نقش ویژه‌ای را در نابودی تروریست‌ها به ویژه در استان‌های «رقه، دیرالزور و حلب» ایفا کرد.

گزارش ها حاکیست، دهها دستگاه تانک نسل جدید ساخت کشور روسیه در این فرودگاه نظامی موجود است؛ دهها تن از مستشاران نظامی از چندین کشور از جمله ایران، روسیه و... در این فرودگاه حضور دارند.

به گفته منابع میدانی، هدف اصلی صهیونیست ها از حملات هوایی به فرودگاه نظامی « T۴» ادامه پروژه مشترک ائتلاف غربی - عبری - عربی علیه جبهه مقاومت است که به سرگردگی رژیم تروریستی آمریکا دنبال می شود.

روزهای گذشته سران رژیم صهیونیستی اعلام کرده بودند در راستای عملیات ضد جبهه مقاومت، حملات گسترده و سنگین‌تری را در سوریه ترتیب خواهند داد و وزیر جنگ این رژیم از برنامه‌ریزی برای اجرای حملات سخت خبر داده بود.

آرشیو

نفتالی بنت (وزیر جنگ صهیونیست ها) همچنین از موافقت رئیس ستاد مشترک ارتش این رژیم برای حملات سنگین‌تر علیه جبهه مقاومت گفته و مدعی شده در این مقطع زمانی که وضعیت در عراق و لبنان آشفته است می‌توان به پیروزی‌هایی دست یافت.

به گزارش مشرق، اگر چه وضعیت در عراق و لبنان ثبات ندارد اما باز هم به نظر می‌رسد ائتلاف غربی - عبری - عربی با افزایش تنش‌ها برای وقوع درگیری دچار اشتباه محاسباتی شده و بدون شک بازنده اصلی در این میدان آمریکایی‌ها، صهیونیست‌ها و سران رژیم های مرتجع منطقه خواهند بود چرا که هنوز کارت‌های زیادی مانده که استفاده نشده است.

منبع: مشرق

کلیدواژه: انتقام سخت هواپیمای اوکراینی سردار سلیمانی سردار قاآنی رژیم صهیونیستی سوریه کشور اردن آمریکا فرودگاه تیفور تحولات سوریه حمله به سوریه نقشه میدانی سوریه تحولات میدانی سوریه تحولات منطقه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۲۸۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات هوایی شدید رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان

رژیم صهیونیستی شهرک‌های «مارون الرأس»، «یارون» و اطراف شهرک «حولا» در جنوب لبنان هدف حمله هوایی رژیم صهیونیستی قرار گرفت.

رژیم صهیونیستی برای جبران شکست‌های خود در مقابله با گروه‌های مقاومت فلسطین و لبنان، مناطق غیر نظامی در غزه و جنوب لبنان را هدف قرار می‌دهد.

با آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط گروه‌های مقاومت فلسطین، حزب‌الله لبنان در راستای درگیر کردن بخش عمده‌ای از نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است.

در این باره رسانه‌های صهیونیستی نیز بار‌ها اعتراف کرده‌اند که حزب‌الله در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین همچنان دست برتر را دارد و ارتش اسرائیل در این منطقه به دام افتاده است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • پاسخ موشکی حزب‌الله به حمله صهیونیست‌ها علیه غیرنظامیان لبنانی
  • حملات هوایی شدید رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
  • 200 روزه شدن جنگ علیه غزه چه مفهومی دارد؟ مقاومت در این مدت چگونه ادامه یافت؟
  • ادامه حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه باختری
  • اعلام الحربی آمار حملات جبهه مقاومت در لبنان، سوریه و یمن را منتشر کرد + اینفوگراف
  • طوفان الاقصی و چهار اشتباه راهبردی رژیم صهیونیستی
  • حملات موشکی مقاومت به «سدیروت»/ شنیده شدن صدای انفجار در «حیفا»
  • دومینوی استعفای مقامات صهیونیست ادامه دارد
  • چند نظامی صهیونیست از آغاز جنگ غزه زخمی شدند؟
  • حملات هوایی گسترده رژیم صهیونیستی به شهر غزه