Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@14:34:43 GMT

بیمارستانهای تامین اجتماعی خودگردان نمی شوند

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۲۸۶۸۳

بیمارستانهای تامین اجتماعی خودگردان نمی شوند

به گزارش روز چهارشنبه سازمان تامین اجتماعی، مصطفی سالاری در نشست شورای راهبردی شرکای اجتماعی که با حضور روسا و نمایندگان کانون‌های کارگری، کارفرمایی و بازنشستگی برگزار شد؛ اظهار داشت: در طرح اختصاص بودجه مبتنی بر عملکرد و ارتقای بهره‌وری بیمارستان‌ها وضعیت هر یک از مراکز درمان به ویژه در مناطق محروم و این مهم که برخی از مناطق با محدودیت ضرایب مشخصی با توجه به عملکرد سنوات قبل برای تعرفه‌ها لحاظ شده است؛ مود توجه قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره طرح بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد و ارتقای بهره‌وری بیمارستان‌ها نیز افزود: با اجرای این طرح تفویض اختیار به روسای بیمارستان‌ها نیز انجام شده است؛ که مدیریت بهینه منابع و ارتقای کمی و کیفی خدمات به بیماران هم با استفاده از هر یک از ظرفیت‌های موجود انجام شود.

سالاری در ادامه اختصاص بودجه ثابت و معین به بیمارستان‌ها را موجب کاهش انگیزه و اختیارات مدیران و کارکنان بخش درمان برای ارتقاء خدمات عنوان کرد و گفت: در طرح بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد و ارتقای بهره‌وری دستورالعمل‌های مشخصی به منظور تشویق کارکنان، توسعه تجهیزات، جذب کادر درمانی و ارتقاء هتلینگ بیمارستان‌های تأمین اجتماعی طراحی شده است؛ که با اجرا از منابع تخصیص به حوزه درمان حداکثر استفاده جهت خدمت موثر به بیمه شدگان انجام پذیرد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی همچنین بر آمادگی این سازمان به منظور دریافت نظرات و دیدگاه‌های شرکای اجتماعی تأکید کرد و افزود: این طرح براساس اختیارات مدیریتی سازمان تأمین اجتماعی به اجرا گذاشته شده است و در صورت نیاز به انجام اصلاحات نیز در این چارچوب قابل اجراء است. هدف سازمان تامین اجتماعی درآمدزایی و خودگردانی بیمارستان ها نیست و این طرح به منظور افزایش کمی و کیفی خدمات درمانی و همچنین بهبود عملکرد و مدیریت بهینه منابع مالی انجام می شود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: ۶ ماه گذشته سازمان تامین اجتماعی ۱۰ هزار میلیارد تومان به مراکز درمانی طرف قرارداد دانشگاه‌ها و ۶ هزار میلیارد تومان به مراکز درمانی غیر دانشگاهی بدهکار بود.

وی با افزود: امروز پرداخت سازمان تامین اجتماعی به مراکز درمانی طرف قرارداد دانشگاهی و غیر دانشگاهی منظم است و در حال حاضر بدهی معوق این سازمان به سه هزار میلیارد تومان رسیده است و به زودی مطالبات مراکز دانشگاهی نیز تسویه می شود.

سالاری ادامه داد: پرداخت مطالبات بخش درمان نیز در اولویت است تا اعتبار دفترچه‌های درمان احیا شود و این اقدام بی شک به نفع آحاد جامعه تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی است.

وی با بیان اینکه توسعه خدمات درمانی تامین اجتماعی نیز در دستور کار قرار گرفته است؛ یادآور شد: پرونده الکترونیک نیز باید در سراسر کشور مستقر و هر یک از مراکز اعم از ملکی و غیر ملکی به این طرح متصل شوند.

به گفته سالاری همچنین گایدلاین های درمانی نیز باید تدوین و معیار ارائه خدمات قرار گیرد؛ که بر این اساس ۳۰ درصد از هزینه های غیرضروری درمان کاهش می یابد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در خصوص طرح سه جانبه گرایی در سازمان تامین اجتماعی نیز عنوان کرد: این طرح مورد استقبال دولت و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و سازمان تامین اجتماعی هم از طرح انتقالی به کمیسیون اجتماعی مجلس حمایت می کند.

وی در رابطه با بیمه کارگران ساختمانی نیز توضیح داد: با تعامل انجمن صنفی کارگران ساختمانی، کارگران واقعی جایگزین افراد من غیرحق می‌شوند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی همچنین با اشاره به مطالبات این سازمان از دولت و بخش خصوصی گفت: سازمان درصدد راهکارهای موثری جهت دریافت منابع توام با حفظ اشتغال و همکاری با کارفرمایان است.

سالاری تجمیع و تنقیح بخشنامه ها را یکی دیگر از برنامه های مهم سازمان تامین اجتماعی برشمرد و گفت: تجمیع بخشنامه و تنقیح با مشارکت شرکای اجتماعی انجام می‌شود و هدف از این اقدام افزایش شفافیت و کاهش تفسیرپذیری بخش‌نامه ها است..

وی در مورد شکایات دیوان عدالت اداری نیز گفت: ۳۵ درصد از شکایات در دیوان عدالت اداری با اقدامات موثر سازمان تامین اجتماعی کاهش می یابد و برای تحقق این امر برخی از اصلاحات نیز در بخش نامه ها انجام شده است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، اصلاح ساختار و ارتقاء حوزه فناوری را از دیگر اقدامات مهم عنوان و خاطرنشان کرد: در بخش مرکز ارتباطات مردمی این سازمان نیز جامعه در ماه‌های آینده شاهد تحولات ارزشمندی خواهد بود.

برچسب‌ها تامین اجتماعی بودجه بیمارستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تامین اجتماعی بودجه بیمارستان تامین اجتماعی بودجه بیمارستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۲۸۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش مستمری بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۳ چه شد؟

رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته تامین اجتماعی کشور از پیگیری این کانون برای به نتیجه رسیدن میزان افزایش حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۳ مطابق ماده ۹۶ قانون تأمین اجتماعی خبر داد.

محمد اسدی در گفتگو با «عصر خبر» افزود: تا کنون چند جلسه با مدیر عامل و معاونان سازمان تامین اجتماعی برگزار کرده ایم و امیدواریم در جلسات بعدی با همکاری و ملاک قرار گفتن قانون بتوانیم به توافقی رضایت بخش برای بازنشستگان برسیم.

وی با تاکید بر اجرای ماده ۹۶ قانون تأمین اجتماعی خاطر نشان کرد: مطابق این ماده قانونی خواسته ما افزایش مستمری ها به میزان افزایش هزینه های زندگی می باشد که مر قانون است.

گفتنی است حدود ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار بازنشسته تحت پوشش سازمان تامين اجتماعي هستند که حقوق خود را از این سازمان دریافت می کنند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: خبر خوش برای بازنشستگان تامین اجتماعی / برای ثبت نام اقدام کنید واکنش تأمین اجتماعی به گلایه‌های مردم از صف‌های طولانی

دیگر خبرها

  • پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد تامین‌اجتماعی
  • احداث درمانگاه تامین اجتماعی بردسکن در ردیف پروژه‌های کدد دار کشور قرار گرفت
  • اعتراض به کسر از حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی
  • طلب ۶۹۶ میلیارد تومانی تامین اجتماعی از کارفرمایان قمی
  • جزئیات خدمات درمانی «رایگان» تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان
  • واریز بخشی از مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد تامین‌ اجتماعی
  • بی عدالتی در حق بازنشستگان / حقوق مدیران سازمان تامین اجتماعی چقدر است؟
  • واریزبخشی از مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد تامین‌اجتماعی
  • امتناع تامین اجتماعی از اجرای قانون مرخصی زایمان دوقلوها!
  • افزایش مستمری بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۳ چه شد؟