Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیرحسین کولیوند روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا اهم اقدامات حوزه سلامت در هنگام و پس از وقوع سیل در جنوب استان سیستان و بلوچستان را تشریح کرد و گفت: همزمان با بارندگی‌های اخیر در استان سیستان و بلوچستان و جاری شدن سیلاب در شهرها و روستاهای این استان که آسیب های جدی به بخش های مختلف آن وارد کرد، نیروهای اورژانس ۱۱۵ با حضور در مناطق سیل زده این استان به ارائه خدمات متنوع و مختلف حوزه سلامت در بین سیل زدگان پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اعزام ۲۲ مصدوم و بیمار توسط اورژانس هوایی به مراکز درمانی، ویزیت بیش ۹۰۰ بیمار توسط تیم های واکنش سریع اورژانس در مناطق آسیب دیده، استقرار سه فروند اورژانس هوایی در مناطق آسیب دیده و استقرار ۱۵ دستگاه آمبولانس در مناطق آسیب دیده را گوشه ای از این اقدامات عنوان کرد.

رئیس سازمان اورژانس کشور اضافه کرد: همچنین طی روزهای گذشته و تا پایان روز سه شنبه ۲۴ دی‌ سال‌جاری ۴۰۰ واحد خون از استان تهران به جنوب سیستان و بلوچستان ارسال و ۵۰ تیم عملیاتی تخصصی تشکیل و به منطقه سیل زده اعزام شده اند.

کولیوند توضیح داد: توزیع هزار و ۵۴۳ قوطی شیر خشک، کنترل مواد غذایی و بازدید از مراکز تهیه و توزیع، نظارت بر دفن اجساد احشام و گند زدایی سرویس های بهداشتی و کنترل فاضلاب خانگی، واکسیناسیون آنفولانزا برای مادران و کودکان، واکسیناسیون هپاتیت A ۸۰۰ جهت کودکان زیر یکسال و ۱۲۰۰ بزرگسال، توزیع ۲ هزار سرم ضد عقرب، توزیع کیت تشخیص سریع وبا، هزار و ۲۵۲ مورد کلرسنجی، توزیع کلر یک درصد بین هزار و ۸۶۳ خانوار، گند زدایی آب به میزان ۷۳۳ متر مکعب، توزیع ست زایمان به تعداد ۲۰ ست در مراکز پرخطر، تکمیل و توزیع داروهای دپوی سل، التورو HIV در کل حوزه تحت پوشش دانشگاه، توزیع واکسن و سرم ضدهاری در کل حوزه تحت پوشش دانشگاه، آموزش به خانوارها در روستاهای دچار بحران با اولویت بیماری های گوارشی و منتقله از آب ناسالم از دیگر اقدامات انجام شده از سوی نیروهای اورژانس ۱۱۵ در حوزه سلامت در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان بوده است.

بارش باران سیل‌آسا در جنوب شرق کشور که از شامگاه پنجشنبه ۱۹ دی آغاز شده بود، استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان را تحت تاثیر قرار داده و سبب جاری شدن سیلاب در این استان‌ها شده است.

شرایط در  سیستان و بلوچستان از سایر استان‌ها وخیم‌تر اعلام شده به طوری که میزان بارش‌ها در جنوب استان نسبت به سال گذشته ۲۶ برابر شده و در نتیجه سرریز شدن آب از پشت سدهای استان را در پی داشته است.

در سیستان و بلوچستان تعداد ۵۰۰ روستا و ۱۴ شهرستان درگیر سیل هستند و ۲۰ هزار واحد مسکونی بر اثر جاری شدن سیلاب تخریب کلی و جزئی دیده است.

امدادرسانی به روستاهای جنوب سیستان و بلوچستان تنها از طریق بالگرد و یا قایق امکان پذیر است و با وجود تلاش امدادگران، چادر، مواد غذایی بسته بندی، پتو و ملزومات پزشکی و بهداشتی از اقلام ضروری مورد نیاز مردم منطقه است.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 بارش باران سیل کودکان مراکز درمانی مواد غذایی قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۲۹۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۵ عملیات مردم‌یاری پایگاه هوانیروز کرمانشاه طی هفته گذشته

سرهنگ خلبان برزو فرجی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: خلبانان پایگاه یکم رزمی هوانیروز کرمانشاه طی هفته گذشته با انجام پنج پرواز امدادی توانستند در کمترین زمان ممکن مصدومانی را از استان‌های کرمانشاه و همدان به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی این استان‌ها منتقل کنند.

وی افزود: هفته گذشته در پی درخواست مرکز فوریت‌های پزشکی کرمانشاه و همدان خلبانان این پایگاه طی عملیات مردم یاری با بالگرد در مناطق ملایر، کبود آهنگ، دالاهو، کرندغرب و قصرشیرین توانستند به پنج نفر از هموطنان امدادرسانی کنند.

فرمانده پایگاه یکم رزمی هوانیروز کرمانشاه تصریح کرد: این مصدومین به علت سوختگی شدید، تصادفات رانندگی، مشکلات قلبی دچار مصدومیت شدید شده و نیاز فوری به مراقبت‌های ویژه داشتند که در کمترین زمان به بیمارستان‌های کرمانشاه و همدان منتقل شدند.

فرجی با اشاره به تفاهم‌نامه این پایگاه با وزارت بهداشت، گفت: بالگردهای اورژانس هوایی پایگاه هوانیروز کرمانشاه وظیفه انتقال مصدومان و بیماران بدحال در مناطق دور افتاده، صعب العبور و… را به مراکز درمانی بر عهده دارد.

وی تاکید کرد: اورژانس هوایی این پایگاه مجهز به تیم پزشکی اورژانس، دستگاه کمک تنفسی، دستگاه شوک و احیا و جعبه کمک‌های اولیه است.

فرجی خاطر نشان کرد: اورژانس هوایی مستقر در استان‌های همدان، لرستان، کردستان و کرمانشاه تحت فرماندهی پایگاه هوانیروز کرمانشاه قرار دارد و در مواقع ضروری بیماران و مصدومین را به مراکز درمانی منتقل می‌کند.

کد خبر 6085502

دیگر خبرها

  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان توسط ستاد اجرایی فرمان امام
  • انتقال مادر باردار از ارتفاعات جیرفت با بالگردبه بیمارستان
  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان
  • توزیع بیش از ۱۱ هزار بسته غذایی در میان سیل‌زدگان
  • تداوم خدمات رسانی به مناطق سیل زده جنوب سیستان وبلوچستان
  • انجام پنج عملیات مردم یاری توسط بالگرد‌های پایگاه هوانیروز
  • مهارت کارشناسان اورژانس ناجی مادر و نوزاد دوقلویش
  • انجام ۵ عملیات مردم‌یاری پایگاه هوانیروز کرمانشاه طی هفته گذشته
  • برق تمام روستاهای سیل زده سیستان و بلوچستان وصل شد