Web Analytics Made Easy - Statcounter

اوسط هاشمی با بیان اینکه ۵۰ درصد نظام آموزش و پرورش رسمی کشور باید به سمت ارتقای مهارت و مهارت آموزی دانش آموزی حرکت کند گفت: برای وزارت علوم هم برنامه ای تعیین شده که ۳۰ درصد از جهت گیری های خود را به این سمت حرکت دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «علی اوسط هاشمی» امروز (چهارشنبه ۲۵ دی) در اولین جلسه شورای مهارت خوزستان با بیان اینکه بسیاری از مناسبت های مختلف علمی، ورزشی و تاریخی از ایران روئیده شده اظهار کرد: تمام ارزش ها را باید در مسیر دانشگاه دپو کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با اشاره به اینکه محور دانش از اهمیت بسیاری نسبت به مهارت آموزی برخوردار است افزود: امروز 40 درصد از مراجعان ما را فارغ التحصیلان دانشگاهی تشکیل می دهند که خواستار دوره های مهارتی در سطح زیردیپلم هستند.

 

وی با بیان اینکه به تصویب  شورای عالی مهارت در سال 96 و بعد در برنامه ششم هم الزاماتی را آورده شد تصریح کرد: این موضوع این است که 50 درصد نظام آموزش و پرورش رسمی کشور باید به سمت ارتقای مهارت و مهارت آموزی دانش آموزان حرکت کند.

 

اوسط هاشمی با اشاره به اینکه همچنین برای وزارت علوم هم برنامه ای تعیین شده که 30 درصد از جهت گیری های خود را به این سمت حرکت دهد اضافه کرد: متأسفانه برخی افراد فکر می کنند که شغل باعزت و منزلت زا در پشت میز و فرصت های شغلی اداری است که این ارزش ها و دیدگاه های غلط باید اصلاح شود.

 

وی با بیان اینکه جوانان جامعه امروز دغدغه های بسیاری دارند که تنها در سن ازدواج، نرخ طلاق، حاشیه نشینی، فقر و بیکاری خلاصه نمی شوند عنوان کرد: کشور فقیری نیستیم که از فقر سخن بگوئیم و به نظر باید باور کنیم که نیازمند بازنگری در نگاه ها هستیم.

 

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور از در اختیار داشتن چهار عنصر در آموزش فنی و حرفه ای  نام برد و ابراز کرد: اساس آن بر همگرایی و هم افزایی است که زبان واحد ایجاد کنیم؛ ۲ مورد از آن چهار عنصر که می تواند اعتبار و زمینه حضور در بازارهای جهانی را ایجاد کند، آموزش و مهارت است.

 

وی با اشاره به اینکه بر پایه سنجش مهارت، آزمون هایی را برای مهارت آموزان برگزار و در یک توافق بین المللی مدرکی در سطح بین المللی ارائه می دهیم بیان کرد: خوزستان به دلیل قابلیت های ملی مثل نفت، گاز، کشاورزی، آب و منابع انسانی شایسته این است که پایلوت سنجش مهارت قرار گیرد.

 

اوسط هاشمی با بیان اینکه خوزستان می تواند ادعای کمال دادن نظام مهارت در استان را داشته باشد تا بر اساس مهارت به تولید فکر کند اذعان داشت: ارزش گواهی های مهارت گاهی حتی از دانشنامه های دانشگاهی نیز بالاتر است.

 

وی تاکید کرد: آموزش و پرورش و دانشگاه می توانند پایه های مهارت را پایه ریزی کنند تا هر فرد بعد از اتمام مدارج تحصیلی یک پایه مهارتی داشته باشد که امید به بودن در یک موقعیت شکلی را در خود ببینند.

 

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با اشاره به اینکه باید با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اجماعی منتج به جریان نهضت زا برای نهادینه سازی مهارت در کشور داشته باشیم گفت: مرکز تربیت مدرس، دانشگاه فرهنگیان و مرکز تربیت مربی در کشور وجود دارد، همچنین یک طرح مشترک بین ایران و آلمان برای تربیت مربیان توانمند در کرج داریم.

 

وی از ایجاد دپارتمان تخصصی آب، خاک و کشاورزی در استان خوزستان خبر داد و خاطر نشان کرد: امروز دانش، تکنولوژی و مهارت نقش اساسی در بهبود عملکرد کشاورزی دارد، بنابراین آموزش های تخصصی حتی در این بخش نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

 

اوسط هاشمی با بیان اینکه وقتی سخن از توسعه دریامحوری می کنیم، نقش مهارت و آموزش بسیار پررنگ است ادامه داد: المپیادهای مهارتی در رشته های مختلفی را در سطح ملی داریم که این المپیادها حتی در سطح اوراسیا، آسیا و جهانی برگزار می شود و در صورت اعلام آمادگی خوزستان، میزبانی مسابقات المپیادهای ملی را به این استان واگذار می کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه خوزستان باید در رشته های ورزشی در اوج باشد ولی در رشته های مهارتی که می تواند فعال تر باشد هنوز وزنی را به آن نبخشیده یاد آور شد: نوع نگاه به ارزش بالای مهارت و تدوین یک نگاه استراتژیک می تواند زمینه ساز نگاه اوج گیری این بخش در جامعه باشد.

 

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور از پنج هزار و 400 استاندارد آموزشی مشاغل و شایستگی تدوین شده خبر داد و اظهار داشت: اراده بر این است تا تحول شگفت انگیزی در حوزه تکنولوژی مشاهده کنیم که اگر غفلت شود ارزش مشاغل بروز نشده افول می کند.

 

وی با بیان اینکه تا پایان سال آینده باید ۲ هزار استاندارد آموزشی جدید برای مشاغل و شایستگی تدوین کنیم افزود: برنامه ریزی های لازم در این خصوص انجام شده است البته پیش بینی شده که این عدد به پنج هزار استاندارد افزایش پیدا کند.

 

اوسط هاشمی در پایان با اشاره به اینکه در خوزستان 600 آموزشگاه آزاد و همچنین در سطح کشور حدود 12 هزار آموزشگاه مهارتی و فنی و حرفه ای آزاد فعالیت دارند عنوان کرد: در حال حاضر 6 هزار مربی در سطح کشور داریم که هر کدام از مهارت آموزان برای دریافت پروانه باید مهارت خود را از طریق مراکز فنی و حرفه ای مورد سنجش قرار دهند.

 

پایان پیام/679

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد سردار سلیمانی مسجد طرح ملی فهما سقوط هواپیمای اوکراینی مسجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد سردار سلیمانی علی اوسط هاشمی مهارت آموزی فنی و حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۲۹۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۹ درصدی آموزش فنی و حرفه‌ای در استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان مرکزی با اشاره به اینکه در سال گذشته تلاش بر توسعه تعلیم مهارت پایه بوده است گفت: قریب به شش میلیون و ۵۰۰ هزار نفر ساعت آموزش ارائه شده که نسبت به سال ما قبل ۱۹ درصد رشد داشته است.

رستمی ادامه داد: آینده مشاغل و مشاغل آینده همواره مورد توجه است و در خصوص مشاغل آینده در سال گذشته قریب به شش هزار دانشجو و دانش آموز در این حوزه مورد تعلیم قرار گرفتند.

او افزود: در حوزه آینده مشاغل به شاغلین بنگاه‌های اقتصادی و صنعتی توجه شده تا این افراد بتوانند با تغییرات فناوری و اتفاقات پیش رو بازآموزی و دوره‌های ضمن خدمت را بگذرانند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان مرکزی تأکید کرد: در سال جدید نیز با توجه به شعار سال، توسعه سطح مهارت مورد توجه و تأکید است تا رشد ۱۵ درصدی حاصل شود. 

رستمی با اشاره به اینکه سه طرح عمرانی و آموزشی امسال افتتاح می‌شود گفت: در این طرح‌ها، رشته‌ها و کارگاه‌های جدید مدنظر است که دانش بنیان بوده و تغییرات فناوری در آن مورد توجه است. 

او با اشاره به رشته‌های مختلف فرهنگ، صنعت، خدمات و کشاورزی ادامه داد: با توجه به بافت صنعتی استان تلاش بر این است که بتوان در حوزه صنعت بنگاه آموزش مهارتی را توسعه داد. 

رستمی گفت: طبق قانون رده سنی کارآموزان حداقل ۱۵ سال است که در سال گذشته طرح تابستانه مهارت برای دو هزار دانش آموز اجرا شد.

دیگر خبرها

  • ایجاد شرایط مشارکت پر رنگ شهروندان و دانش آموزان در برنامه‌های گرامیداشت هفته معلم
  • آزمون‌های نهایی دانش آموزان به سازمان جدید سنجش واگذار می شود
  • مهارت آموزی ۴ هزار نفر از آسیب دیدگان اجتماعی در خراسان جنوبی
  • آمادگی آذربایجان‌غربی برای میزبانی از رویدادهای ملی ورزش دانش آموزی
  • آماده میزبانی از رویدادهای ملی ورزش دانش آموزان هستیم
  • شروع طرح ماهر هلال‌ احمر در مدارس استان مرکزی
  • آذربایجان غربی برای میزبانی از رویداد‌های ملی ورزش دانش آموزی آمادگی دارد
  • فنی و حرفه‌ای زرند در سطح استان کرمان، رتبه‌ دوم را کسب کرد
  • مهارت آموزی ۴ هزار آسیب‌دیده اجتماعی در خراسان جنوبی
  • رشد ۱۹ درصدی آموزش فنی و حرفه‌ای در استان مرکزی