دانلود و تماشای آنلاین فیلم زهرمار جواد رضویان؛ مواظب باشید زهرمارتان نشود!
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۲۹۸۶۵
فیلم سینمایی زهرمار به کارگردانی جواد رضویان در شبکه نمایش خانگی منتشر شد. برای خرید قانونی و دانلود حلال فیلم زهرمار اینجا کلیک کنید
سید جواد رضویان، کسی که او را بیشتر با بازی در سریالهای تلویزیونی به ویژه پاورچین (مهران مدیری – ۱۳۸۱) به یاد میآوریم، مثل اغلب بازیگران کمدی، هوس کارگردانی به سرش زده است.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
خطر لو رفتن داستان- فیم با سکانسی شروع میشود که رهی، راننده تاکسی (با بازی سیامک صفری) که مشکل مالی دارد با دیدن بنر تبلیغاتی حاج حشمت تهرانی (با بازی سیامک انصاری) از خود بی خود شده و تصادف میکند.
این مسئله گمان ما را از ریاکار بودن حاج حشمت تقویت میکند؛ علی الخصوص که این سکانس به سکانس کذایی مداحی برش میخورد.
زهرمار این امید را میداد که فیلمی خوش ریتم و جان دار در فضایی انتخاباتی را شاهد باشیم که هر چند با وجود محدودیتهایی در این موضوع، باز میتوانست فضایی جذابتر را ایجاد کند. اما به سرعت متوجه میشویم که داستان از این قرار نیست. رهی که به دیدن حاج حشمت رفته، برای او دامی را گسترده است تا حاجی را تلکه کند.
وقتی که اصول روایی یک اثر بر اصول منطقی ملتزم و استوار نباشند، نتیجه اش میشود فیلمی مانند زهرمار که به شکل ماکیاولیستی ای، صرفن به هدف سازندگانش که همانا تطهیر قشری خاص است، میپردازد و ساختار و پرداخت کار ابدن برایشان مهم نیست.
چرا سازندگان دست روی چنین سوژه نخ نما و کلیشهای گذاشته اند، خود جای سوال دارد. انگار که آنها سالها از جامعه خود عقب اند و باید چنین سوژهی رو و کهنهای را دستمایه فیلم خود قرار دهند.
عوامل فیلم اعم از نویسنده و کارگردان و و تهیه کننده به این نکته دقت نکرده اند که انسان خوب و آبرودار صرفن انسانی منفعل و دست و پاچلفتی نیست. در مواقع لزوم میتواند و باید از حقش دفاع کند. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی تیزر فیلم سینمایی زهرمار چرا حاج حشمت این همه برای کاری که نکرده میترسد؟ چرا همه جوره با زن بد کاره (با بازی شبنم مقدمی) راه میآید؟ چرا راضی میشود تن به مصلحت با پدر دستیارش بدهد تا پولی حرام را صرف کاری حرام کند؟ انسان پاک چه منتی به خاک دارد؟
حتا اگر بپذیریم، آدمی با مختصات حاج حشمت قدرت، آشنا یا پارتیای ندارد که بتواند چنان بلایی سر زن در بیاورد تا دیگر هوس اخاذی از امثال او حتا به فکرش هم خطور نکند؛ و این که چرا باید حاجی نسبت به مردی احساس دین داشته باشد که اخراج از مدرسه خیلی برایش تفاوتی نداشت و نباید انتظار میداشت که سرنوشت متفاوتی در انتظارش باشد؟
انگار در دنیای این فیلم، انسانها با تمام پیچیدگیهای شخصیتی و رفتاریشان، وابسته به محیط پیرامون و یک اتفاق هستند تا سرنوشتشان صد و هشتاد درجه تغییر کند؛ و این نکته مهم که انسان خوب حتمن نباید احمق باشد.
حاج حشمت نشان داده که در خیلی جاها احمق نیست، اما چرا نوچه، دستیار یا هر چه نام داردِ او (با بازی برزو ارجمند) به شکل کاملن رویی متظاهر، ریاکار و فرصت طلب است. پس او در دم و دستگاه حاجی چه میکند؟
این حجم از انفعال و وجوه غیر منطقی، نمایی آزار دهنده برای مخاطب ایجاد میکند که با ریتم کند میانه فیلم، گزینه خروج از سالن سینما را برای او ایجاد میکند. واقعن قلابی که مخاطب را همراه فیلم نگه دارد در این فیلم کجاست؟ چرا باید بیینده فیلم را تا به انتها دنبال کند؟
در آخر تحول خنده دار زن بر اثر رفتارهای حاجی، که اول صبح همه کاره، تن فروش، مواد فروش، هوچی و پرده در است و آخر شب معصومی که صرفن محیط او را به آن راه کشانده، بر هر چه بیشتر شدن پوچی فیلم میافزاید.
این تحول ناگهانی، در کنار نبود منطق روایی، نماهنگی بی ربط در وسط فیلم و سکانس باسمهای دوبله شدهی کافه، زهرمار را با شکل و شمایلی امروزی، نئوفیلم فارسیای میکند که فقط جای فردین و ایرج با سیامک انصاری و آرا صلاحی عوض شده است.
در این جا نباید از بازی فوق تکراری سیامک صفری هم گذشت. آخرین باری را که او تیپی متفاوت از این بازی کرده، به یاد نمیآوریم.
چرا بازیگری که در صحنه تئاتر خودش را به اثبات رسانده، این قدر راحت تن به بازی تیپی میدهد که همیشه مطرود از جامعه، با گریم و لحنی ثابت و یکنواخت است؟ همچنین باید به بازیگر توانمندی مانند شبنم مقدمی یادآور شد که با سرعت زیادی دارد خودش را خرج میکند.
حجم بالای آثاری که او بازی میکند، باعث میشود که فیلمهای بی کیفیت در آثارش راه پیدا کنند، لا جرم نقش هایش شبیه به هم خواهند شد و از همه مهم تر، برندش افت خواهد کرد و پیشنهادهایش کم خواهد شد. چه بهتر که او حواسش به انتخاب هایش بیشتر باشد.
این فیلم ثابت میکند که کارگردانی صرفن آشنا بودن با فضای پشت صحنه و دانستن اندازه قاب نیست.
کارگردانی دانش و فهم سینمایی میخواهد، کسی را میخواهد که درام را بشناسد و در صورت لزوم، چاله چولههای احتمالی فیلمنامه را ببیند و درصدد رفع آن برآید. نه این که فیلمنامهای بر سیاه چالههای کهکشانی را جلوی دوربین ببرد.
رضویان هنوز تا کارگردان شدن فاصله زیادی دارد. اگر این قدر راحت بود، هر کسی با دانستن چند اصل ساده دکوپاژ و حرکت دوربین میتوانست فیلمی را کارگردانی کند.
در مجموع زهرمار اثری تاسف برانگیز است که به معنای واقعی کلمه، کام مخاطب را پس از دیدن فیلم همچون زهرمار، تلخ میکند و او تا چندی از سرمایه و وقت تلف شده اش بر خود و البته سازندگان فیلم نهیب خواهد زد.
منبع: فرارو
کلیدواژه: شبکه نمایش خانگی فیلم زهرمار جواد رضویان
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۲۹۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
مدیرکل هنرهای نمایشی به تماشای «شاماران» نشست
به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نمایش «شاماران» به کارگردانی ساسان شکوریان هنرمند بهبهانی، از بیستودو فروردین در تماشاخانه سنگلج روی صحنه است.
شب گذشته، ۳ خرداد؛ کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی در کنار جمعی از هنرمندان، به تماشای این اثر نمایشی نشست.نظری در حاشیه این اجرا، از اینکه هنرمندان شهرهای دیگر در تماشاخانههای شناختهشده تهران روی صحنه میروند ابراز خوشحالی کرد و گفت: ما همیشه از حضور هنرمندان استانی استقبال میکنیم و خیلی خوب است که گروه نمایش «شاماران» هم همت کردند و با تلاش فراوان برای اجرا به تهران آمدند.
او در ادامه گفت: نمایش «شاماران» اثری است که ارتباط خوبی با مخاطب برقرار میکند.
هنرمندان دیگری که شب گذشته به تماشای نمایش «شاماران» نشستند طیبه نیک آزاد، مهدی شمسایی، تورج فرامرزیان، غلامرضا اصانلو، علیرضا نایینی، علیرضا باقری، محمدحسین ناصربخت، مسعود موسوی، مجتبی سعید زاده، سعید صدیقیان، رمضان بحرینی و علی حیدری بودند.
این نمایش افسانه شاماران و پیوند آن با دوران پادشاهی کیدین هوتران عیلامی در منطقه تاریخی ارجان در بهبهان کنونی را در قالب نمایش ایرانی سیاهبازی روایت میکند.
اورانوس شرافت، حسین بنایی، جهانشاد زراعت، مصطفی خندانی، آریا عطاییقهفرخی، حسین طیبی، امیرحسین شکوریان، مهدی مومن، مریم پراش، آوا شکوریان، فاطمه هاشمی و یلدا خاضعی در نمایش سیاهبازی «شاماران» بازی میکنند و عنایت خادم بشیری، مهدی محتشم، حسین عبداللهزاده و عارف بهبهانی، گروه موسیقی؛ و نوازندگان این نمایش را تشکیل میدهند.
نمایش «شاماران» تا هفتم اردیبهشت ساعت ۱۸ در تماشاخانه سنگلج روی صحنه است و علاقهمندان میتوانند بلیت این نمایش را از سایت تیوال و گیشه تئاتر (https://gishehtheater.ir/) تهیه کنند.
انتهای پیام/