Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، برنامه‌های ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سیستان و بلوچستان از جمله نمونه‌های موفق ایجاد بستر کار آفرینی در عرصه صنایع خلاق محسوب می‌شود. یک شرکت تولیدکننده محتوا یکی از شرکت‌های خلاق مستقر در مرکز نوآوری صنایع خلاق سیستان و بلوچستان است که پس از توسعه زیست بوم در استان شکل گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهران ریگی مدیرعامل این شرکت تولیدکنندگان محتوا گفت: این مجموعه، برند شرکت خلاق را در سال ۱۳۹۷ از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دریافت کرد.  زمینه فعالیت شرکت، تولید محتوای تصویری، محتوای صوتی، دوبله، انیمیشن و تولید محتوای اختصاصی برای نرم افزارها و اپلیکیشن‌ها است. در این شرکت به صورت مستقیم ۱۲ نفر و غیر مستقیم برای ۱۵ نفر شغل ایجاد شده است.

وی در ادامه افزود: با ایجاد مرکز نوآوری صنایع خلاق در سال ۱۳۹۷ وارد این مرکز شدیم و فعالیت خود را در زمینه تولید محتوا شروع کردیم.با توجه به اینکه استان سیستان و بلوچستان به لحاظ صنعتی دارای کمبودهای است و ایجاد یک صنعت هزینه بسیار بالایی دارد، می‌توان به برنامه صنایع خلاق به عنوان یک راهکار در دسترس و ممکن نگاه کرد.

مدیر عامل شرکت با اشاره به مزایای صنایع خلاق نسبت به صنایع کلاسیک، اضافه کرد: برنامه صنایع خلاق که بر روی عناصر زود بازده و کم هزینه تمرکز دارد و بیشتر بر استعداد افراد متمرکز شده است، راه کار بسیار مناسبی برای ایجاد اشتغال در سطح گسترده است.

وی با اشاره به گستره وسیع فعالیت صنایع خلاق در این استان، بیان کرد: برای گسترش صنایع خلاق باید زیر ساخت‌هایی مانند استودیوهای انیمیشن، فیلم سازی، موسیقی و کارگاه های صنایع دستی  در مبادیی مانند پارک های علم و فناوری، مراکز نوآوری توسعه یابد و ایجاد شود.

به گفته ریگی به جرات می‌توان گفت استان سیستان و بلوچستان از لحاظ گردشگری از بکرترین و زیباترین مناطق گردشگری کشور محسوب می‌شود. آثار باستانی منطقه سیستان تا سراوان و همچنین جاذبه‌های فرهنگی، از جمله پتانسیل‌های استان برای توسعه گردشگری محسوب می‌شود. درکنار آن، صنایع دستی استان  مانند خامه دوزی، سوزن دوزی، سیاه دوزی و..  قابلیت ایجاد اشتغال در بستر صنایع خلاق را دارد که هر کدام می‌تواند خود یک کارگاه یا یک مرکز اشتغال خانگی باشد.

وی گفت: تلاش داریم بتوانیم با ایجاد کارگاه‌های آموزشی و استفاده از پتانسیل مرکز نوآوری صنایع خلاق پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان با تربیت نیروی متخصص، گام بزرگی در زمینه اشتغال برداریم.

کد خبر 4826690 میترا سعیدی کیا

منبع: مهر

کلیدواژه: تولید محتوا پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فناوری نانو قاسم سلیمانی شرکت دانش بنیان تحقیقات علمی هوشمندسازی گوشی هوشمند استارت آپ ماهواره سامسونگ ربات امنیت اطلاعات اینترنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۲۹۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد ۵۷۵ شغل در حوزه صنایع‌دستی خراسان جنوبی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان از ثبت ۵۷۵ اشتغال در سامانه اشتغال و تحقق و عملیاتی شدن ۱۲۳ درصدی تعهد اشتغال این اداره‌کل در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

هادی شاه‌وردی گفت: بر اساس ابلاغیه‌های صادر شده مقرر شده بود تا این اداره‌کل در سال گذشته برای تعداد ۴۶۸ نفر اشتغال ایجاد کند که از همان ابتدا پیگیری‌های لازم صورت گرفت و خوشبختانه با تلاش‌های انجام شده، تعهد اشتغال این اداره کل ۱۲۳ درصد محقق و عملیاتی شد.

وی افزود: ۹۹ درصد تعهد اشتغال این اداره‌کل مربوط به حوزه صنایع‌دستی و مابقی مربوط  به سایر بخش‌ها بوده که به طور کامل محقق شده است.

دیگر خبرها

  • شهر جهانی نوآوری و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی و خلاق کشور تأسیس می‌شود
  • دستور رئیسی برای تأسیس شهر جهانی نوآوری و صنایع فرهنگی و خلاق
  • ۵۷۵ شغل در حوزه صنایع‌ دستی ایجاد شد
  • ایجاد ۵۷۵ شغل در حوزه صنایع‌دستی خراسان جنوبی
  • رئیسی: شهر جهانی نوآوری و فناوری‌های نرم تاسیس شود
  • دستور رئیسی برای تأسیس یک شهر جهانی
  • صدور دستور رئیسی برای تأسیس شهر جهانی صنایع فرهنگی
  • دستور رئیسی برای تأسیس شهر جهانی نوآوری و خلاق
  • دستور رییس‌جمهور برای تأسیس شهر جهانی نوآوری و صنایع فرهنگی
  • دستور رئیس‌جمهور برای تأسیس شهر جهانی نوآوری و صنایع فرهنگی