Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@03:13:36 GMT

سفر به ارزان‌ترین شهرها در نوروز ۹۹

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۳۰۳۰۶

سفر به ارزان‌ترین شهرها در نوروز ۹۹

به گزارش خبرگزاری مهر، هر چه بیشتر به ایام عید نزدیک می‌شویم، تب و تاب سفرها نیز بیشتر می‌شود. ممکن است شما هم از جمله افرادی باشید که از حالا به فکر برنامه ریزی برای تعطیلات خود هستند. در این صورت، با ما همراه باشید تا ارزان‌ترین شهرها برای سفر در نوروز ۹۹ را به شما معرفی کنیم.

سفر در هر حالتی برای آرامش روح و روان ما مفید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حتی سفرهای کوتاه داخلی هم می‌توانند تا حدود زیادی به افزایش انرژی ما کمک کنند اما ایام عید با داشتن یک تعطیلات طولانی مدت، بهترین فرصت برای امتحان کردن یک سفر خارجی است. درست است که ما در کشور خود آثار تاریخی و طبیعت متنوعی داریم اما اساساً سفر به کشوری دیگر با زبان و فرهنگی دیگر، به گسترده‌تر شدن دنیای مان کمک خواهد کرد.

نگران نرخ ارز و گرانی‌های وحشتناک نباشید. هنوز هم شهرها و کشورهای ارزانی پیدا می‌شوند که می‌توانید به آنها سفر کنید و تجربه حضور در فرهنگی متفاوت را به خاطرات تان اضافه کنید.

سفر به کدام کشور خارجی هزینه کمتری خواهد داشت؟

اولین مسئله‌ای که در مورد هزینه‌ها باید در نظر بگیرید، مسافت است. هر چه کشوری که انتخاب می‌کنید نزدیک تر باشد، طبیعتاً هزینه کمتری را پرداخت خواهید کرد. البته موارد استثنایی هم وجود دارد. مثلاً دبی با اینکه کاملاً نزدیک ایران است، سفر گرانی خواهد بود. زیرا این شهر اساساً لوکس و گران است و هزینه‌ای که در آن برای استفاده از امکانات و تفریحات، غذا و هتل باید بپردازید بسیار بالا است. به ویژه اینکه در روزهای اخیر نرخ درهم نیز بالا رفته است و از این نظر، هزینه‌ها را برای ایرانی‌ها افزایش داده است تور ترکیه نوروز یک گزینه ایده آل خواهد بود. کشور ترکیه در همسایگی ما قرار دارد و بنابراین بعد مسافت قیمت‌ها را افزایش نخواهد داد. حتی در صورتی که وقت کافی داشته باشید، می‌توانید به صورت زمینی به این کشور سفر کنید. در مسیر خود شهرها و منظره‌های بی نظیری را مشاهده خواهید کرد و در کل، هیجان و ماجراجویی بیشتری خواهید داشت.

از سوی دیگر، برای سفر به این کشور نیازی به تهیه ویزا نخواهیم داشت و هزینه‌های دریافت روادید نیز از برنامه سفرمان حذف می‌شود. ایرانی‌ها می‌توانند در سال ۹۰ روز بدون نیاز به ویزا در ترکیه اقامت داشته باشند.

نکته مهم دیگر، ویژگی‌های خود ترکیه است. این کشور همه سلیقه‌ها و سطوح مالی را پوشش می‌دهد. برای کسانی که از نظر بودجه محدودیتی ندارند، رستوران‌ها، هتل‌ها و تفریحات بسیار لوکسی وجود دارد که می‌توانند از آنها لذت ببرند اما این طور نیست که همه تفریحات و اقامت گاه‌ها گران باشند. حتی اگر بخواهید هزینه هتل را حذف کنید، هاستل های تمیز و خوبی پیدا می‌شود که در آنها اقامت داشته باشید.

در مورد غذا و رستوران هم همین طور است. اگر بخواهید می‌توانید رستوران‌های لاکچری در شهرهای بزرگ را امتحان کنید. در غیر این صورت، غذاهای خیابانی و رستوران‌های کوچک به وفور یافت می‌شود و می‌توانید مطمئن باشید که در ترکیه با پرداخت هزینه‌ای کم، غذاهای بسیار خوشمزه ای نصیب تان خواهد شد.

یک مسئله مهم دیگر، تفاوت نرخ ارز ما با کشور مقصد است. در حال حاضر قیمت لیر ترکیه در حدود ۲,۲۸۹ تومان است. این رقم باعث می‌شود سفر به این کشور برای ایرانی‌ها چندان سخت نباشد. کافی است این رقم را با قیمت دلار و یورو مقایسه کنید!

در مورد هزینه‌ها، یک قاعده کلی دیگر را نیز در نظر بگیرید: معمولاً سفرهای گروهی ارزان‌تر تمام می‌شوند. زیرا آژانس‌های مسافرتی تعاملاتی با شرکت‌های ارائه دهنده خدمات دارند و امکاناتی در اختیار مسافران قرار می‌دهند، که در سفرهای تکی هزینه بیشتری خواهد داشت. بنابراین تور نوروز را برای داشت یک تعطیلات آسوده و کم هزینه در نظر داشته باشید.

ارزان‌ترین شهر ترکیه کدام است؟

حالا که کشور ترکیه را برای سفر انتخاب کردیم، نوبت به انتخاب شهر می‌رسد. در این کشور، هر شهری ویژگی‌ها خاص خودش را دارد. آنتالیا به تفریحات آبی و هتل‌های لوکس و مرفه معروف است، کاپادوکیا را برای بالن سواری و هتل‌های صخره‌ای می‌شناسند، استانبول شهر جاذبه‌های تاریخی است و …. قیمت‌ها در هر یک از این شهرها تا حدودی متفاوت است. تفریحات بعضی از آنها لوکس و گران محسوب می‌شود و هتل‌ها در هر کدام ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند. در این میان سفر به شهر وان برای ایرانی‌ها از همه ارزان‌تر تمام می‌شود. تور وان نوروز زینه خوبی برای داشتن یک سفر خارجی ارزان قیمت است. این تور به صورت زمینی و با اتوبوس‌های vip یا از طریق خطوط قطار انجام می‌شود. بنابراین نسبت به سفرهای هوایی هزینه کمتری را خواهید پرداخت.

قیمت‌ها در خود شهر وان نیز چندان بالا نیست. این شهر، تمیز و توریستی است اما شهر لوکسی محسوب نمی‌شود و تفریحات چندان گرانی ندارد. البته توجه داشته باشید که وان معمولاً مقصد عاشقان خرید است! پاساژهای بزرگ و چند طبقه پر از پوشاک و دیگر محصولات ترک و برندهای خارجی می‌توانند هر کسی را وسوسه کنند. بنابراین لازم است مبلغی را برای خرید کردن کنار بگذارید!

در این شهر، هتل، سوئیت، هاستل و انواع اقامت گاه‌ها در قیمت‌های مختلف وجود دارد که می‌توانید هر کدام را خواستید طبق سبک و سلیقه خود انتخاب کنید. حتی اگر اهل خرید کردن هم نباشید، جاذبه‌های متعدد دیگری با قیمت‌های مناسب در اختیارتان خواهد بود. از جمله می‌توان به آبشارهای متعدد، طبیعت زیبا یا جزیره آختامار اشاره کرد. جزیره‌ای با یک داستان عاشقانه و رمانتیک و یک لیسای ارمنی بی نظیر. معماری کلیسا و نقش و نگارهای دیوار بیرونی در کنار طبیعت زیبا و منظره دریاچه وان، هوش از سر هر بیننده‌ای خواهد برد. اگر بیشتر به محیط‌های مدرن علاقه دارید، کافه‌ها و کلاب ها را امتحان کنید. جایی که می‌توانید ضمن مزه کردن نوشیدنی‌های دلخواه تان، از موسیقی زنده و رقص و پایکوبی لذت ببرید.

به صورت کلی می‌توان گفت وان یک گزینه عالی برای داشتن یک سفر خارجی اقتصادی است. جایی که اقامت گاه و تفریحات در رنج قیمتی متنوعی وجود دارد و همه بودجه‌ها را در بر می‌گیرد. همچنین با توجه به زمینی بودن سفر، تا حدود زیادی در هزینه‌ها صرفه جویی خواهد شد.

* این مطلب یک خبرآگهی است و خبرگزاری مهر در مورد محتوای آن هیچ نظری ندارد. 

کد خبر 4826750

منبع: مهر

کلیدواژه: سفر نوروزی ترکیه سفرهای نوروزی قاسم سلیمانی سردار سلیمانی بارش برف ایلام سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی بوشهر شهرکرد شهادت تعطیلی مدارس گرگان خطبه های نماز جمعه سپاه پاسداران قزوین شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۳۰۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۰ درصدی مصدومین تصادفات نوروزی | ثبت بیش از یک میلیون بازدید بهداشتی

به گزارش جام جم آنلاین، صبح امروز همایش تجلیل از خادمان سلامت نوروزی ۱۴۰۳ همزمان با چهارمین روز از هفته سلامت با حضور بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، فرمانده پلیس راهور فراجا، معاونین و مدیران وزارت بهداشت و سازمان اورژانس کشور و جمعی از تلاشگران سازمان اورژانس و حوزه‌های بهداشت و درمان در سالن امام جواد (ع) ستاد وزارت بهداشت برگزار شد.

 رییس سازمان اورژانس کشور در این مراسم از کاهش ۱۰ درصدی مصدومین ترافیکی در نوروز ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: در این ایام ۵۰ هزار و ۸۰۰ ماموریت ترافیکی انجام و حدود ۴۳ هزار مصدوم به مراکز درمانی منتقل شدند.



 جعفر میعادفر با اشاره به اینکه در طرح سلامت نوروزی ۳۳۴۵ پایگاه اورژانس در سراسر کشور فعالیت داشت، افزود: دو پایگاه بال ثابت و پایگاه دریایی نیز در ایام نوروز فعال بود و در این ایام حدود یک میلیون تماس از سوی مردم دریافت و ۲۹۶ هزار ماموریت انجام شد.

وی با اشاره به حوادث ترافیکی در ایام نوروز، عنوان کرد: در این ایام ۵۰ هزار و ۸۰۰ ماموریت ترافیکی انجام و حدود ۴۳ هزار مصدوم به مراکز درمانی منتقل شدند.

رئیس سازمان اورژانس کشور از کاهش ۱۰ درصدی مصدومین ترافیکی در ایام نوروز ۱۴۰۳ خبر داد و افزود: همچنین اورژانس هوایی نیز ۱۹۳ سورتی پرواز داشت که نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری دارد.

به گفته وی در طرح سلامت نوروزی ۲۶ هزار نیروی انسانی در حوزه اورژانس و فوریت‌های پزشکی خدمت کردند.

 
 انجام بیش از یک میلیون بازدید بهداشتی در ایام نوروز

 
معاون بهداشت وزارت بهداشت نیز در این مراسم از انجام بیش از یک میلیون و ۷۰۰ بازدید بهداشتی در ایام نوروز خبر داد و بر اهمیت و لزوم مشارکت مردمی در ارتقای حوزه بهداشت و پیشگیری، تاکید کرد.

 حسین فرشیدی ضمن قدردانی از تلاش و همکاری پلیس راهور در ایام نوروز و کاهش تصادفات رانندگی در ایام نوروز، گفت: پیشگیری از بروز حادثه و بیماری، شرط اول سلامتی است، بنابراین با توجه به تنوع فرهنگی در کشورمان، سعی داریم خدمات حوزه بهداشت و فرهنگسازی و افزایش سواد سلامت را پررنگ‌تر از گذشته، تداوم و ارتقا بخشیم.

وی با بیان اینکه در طرح سلامت نوروزی ۱۴۰۳ بیش از یک میلیون و ۷۰۰ بازدید بهداشتی صورت گرفته است، افزود: در این بازدید‌ها بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد توسط کارشناسان بهداشت کشف و معدوم شد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت ادامه داد: در حوزه بیماری‌های واگیر، یک میلیون مورد علائم سندرومیک بررسی و غربالگری شد.

وی با بیان اینکه در ایام نوروز اقدامات روتین حوزه بهداشت از جمله واکسیناسیون‌ها نیز انجام و هیچ خدمتی تعطیل نشد، عنوان کرد: در این ایام بازدید‌های بهداشتی ۷۰ درصد افزایش یافت و تیم‌های بهداشتی در سراسر کشور و در پایگاه‌های مرزی، در خدمت رسانی به مردم، از هیچ تلاشی فروگذاری نبودند.

دیگر خبرها

  • ۱۶۶ هزار هکتار از بافت‌های شهری فرسوده است
  • اجرای طرح اجتماعی پسماند در ۵ شهر و ۱۰ روستای چهارمحال‌ و بختیاری
  • مدیریت اجتماعی پسماند در ۱۵ شهر و روستای چهارمحال وبختیاری
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومین تصادفات نوروزی | ثبت بیش از یک میلیون بازدید بهداشتی
  • ایجاد معاونت ساخت صنعتی مسکن در ریاست جمهوری/ تولید مسکن ارزان با کمک دانش‌بنیان‌ها
  • الحاق ۴۱ هزار هکتار اراضی به شهرهای کشور
  • تعطیلی دو روزه آخر هفته، رونق سفر و مصیبت حمل و نقل
  • تابلوسازی ارزان قیمت در تهران و سراسر کشور
  • اوج بارندگی در این شهرها و استان ها در این هفته | روزهای پربارش در انتظار کشور
  • همه چیز در مورد گران‌ترین و ارزان‌ترین جت‌های شخصی