Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@02:18:32 GMT

مهارت آموزی شاه کلیدی برای رفع بیکاری است

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۳۰۴۴۶

مهارت آموزی شاه کلیدی برای رفع بیکاری است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الله عبدالملکی پیش از ظهر امروز در شورای مهارت خوزستان اظهار کرد: اگر ظرفیت‌های تولیدی کشور در سطح کلان بالفعل شوند آن وقت ایران به ۷۰ میلیون نفر نیروی کار نیاز دارد؛ بنابراین چرا در کشور موضوع بیکاری را به عنوان یک معضل مطرح می‌کنند.

وی بهبود فضای کسب و کار و توانمندسازی نیروها را با برگزاری دوره‌های مهارت آموزی از جمله مهم‌ترین شاخص‌های مورد نیاز برای رفع بیکاری دانست و افزود: بخش عمده‌ای که «بیکار» نام دارند مهارت ندارند ولی اگر جایگاه مهارت آموزی به صورت مشخص پررنگ شود دیگر شاهد قشر بیکار در کشور نخواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کشور با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری به اشتغال‌زایی با رعایت الگوی چارچوب ایرانی اسلامی تصریح کرد: اشتغال‌زایی برای محرومان کار سختی است که متأسفانه در ایران به عنوان یکی از معدود کشورهای اسلامی برنامه مدونی برای اشتغال‌زایی محرومان تدوین نشده است.

عبدالملکی با اشاره به اینکه کمیته امداد وظایفی از جمله تأمین معیشت، شغل و مسکن مددجویان و همچنین فقرزدایی را بر عهده دارد، ادامه داد: کمیته امداد تنها به جامعه تحت پوشش خدمات رسانی ندارد بلکه مخاطبان دیگری را نیز تحت پوشش قرار می‌دهد؛ در چارچوب اقتصاد مقاومتی تلاش می‌شود که برای جامعه تحت پوشش سازمان‌های حمایتی از جمله کمیته امداد اشتغال‌زایی شود.

وی یادآور شد: از سال ۹۰ تا ۹۶ یک‌پنجم اشتغال کشور و در سال گذشته یک‌سوم اشتغال کشور توسط کمیته امداد ایجاد شده است؛ در سال گذشته ۱۴۸ هزار اشتغال‌زایی برنامه‌ریزی و برای دریافت تسهیلات دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان طرح به بانک‌ها ارائه شد که بخشی از آن پرداخت شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کشور گفت: در زمینهٔ فقرزدایی خودکفایی ۷۰۰ هزار خانواده و خروج از پوشش را داشتیم که در نهایت باعث صرفه‌جویی دو هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان صرفه‌جویی در هزینه‌های عمومی کشور شده است.

عبدالملکی عنوان کرد: تزریق درآمد خالص به خانواده‌ها در سال گذشته پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بوده که در قالب طرح‌های اشتغال‌زایی حاصل شد؛ این رقم در سه ساله ۹۵ تا ۹۷ نیز ۱۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بوده است.

وی با اشاره به اینکه تقویت برنامه اشتغال امداد یک بازی با چند بُرد است، ادامه داد: در زمینهٔ اشتغال‌زایی با یک خانواده یا فرد محروم و فقیری مواجه هستیم که در فضای کسب و کار رها شده که فضای کسب و کار کشور مثل یک اقیانوس مواج است و این فرد با قایق کوچک غرق می‌شود ولی کمیته امداد خلیجی امن را برای آنها به دور از امواج بزرگ فراهم می‌کند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کشور بیان کرد: در عرصه مدل‌سازی اشتغال‌زایی در بخش داخلی کمیته امداد دو نظام هدایت شغلی (کارشناس محور) و راهبری شغلی (کارآفرین محور) را به صورت موازی اجرا می‌کنیم.

عبدالملکی تصریح کرد: در زمینهٔ راهبری شغلی به کارگیری کارآفرینان حرفه‌ای کشور با هدف گذاری جذب ۲۰ هزار نفر از ۴۰۰ هزار نفر کارآفرین کشوری را برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

وی در پایان با اشاره به اینکه کمیته امداد تفاهم‌نامه‌ای با سازمان فنی و حرفه‌ای به عنوان مهم‌ترین شریک مهارت آموزی و اشتغال‌زایی دارد که تمدید می‌شود، گفت: آموزش‌های مقدماتی، مهارتی و پایدارسازی را به عنوان سه نوع آموزش در اشتغال داریم؛ تاکنون سه و نیم میلیون فقره آموزش در امداد انجام دادیم که سهم سازمان آموزش‌های فنی و حرفه‌ای دو میلیون و ۱۰۰ فقره (۶۰ درصد) آن بوده است.

کد خبر 4826621

منبع: مهر

کلیدواژه: حجت الله عبدالملکی کمیته امداد استان خوزستان اشتغال زایی قاسم سلیمانی سردار سلیمانی بارش برف ایلام سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی شهرکرد بوشهر شهادت تعطیلی مدارس گرگان خطبه های نماز جمعه سپاه پاسداران قزوین شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۳۰۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید، اشتغال و تأمین معاش خانواده، ثمره پشتکار بانوی اراکی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ خانم سمیعی در زمره بانوان برتر کارآفرین استان مرکزی است که ۱۲ سال قبل با دریافت تسهیلات ۱۰ میلیون تومانی کمیته امداد، کارگاه کوچک خیاطی خود را راه اندازی کرد.
این بانوی کارآفرین که دانش آموخته رشته طراحی دوخت است توانست با چرخ خیاطی که پدرش به او هدیه داد سرویس آشپزخانه تولید و با سرمایه حاصل از فروش هنر خود و تسهیلات کمیته امداد چرخ خیاطی خریداری و کارگاه کوچک راه اندازی کند.
سمیعی می‌گوید: با سود حاصل از فروش لباس‌های تولید شده در کارگاه و دریافت تسهیلات بیشتر از کمیته امداد، از کارگاه ۱۲ متری به کارگاه ۲۰۰ متری و از یک چرخ خیاطی به ۲۲ چرخ خیاطی رسیده است.
او تاکنون توانسته برای ۵۰ سرپرست خانوار شغل ایجاد کند و هر هفته تا ۱۲ هزار دست انواع تن پوش زنانه، مردانه و لباس مخصوص کودکان تولید و در بازار به فروش می‌رساند.
در چهار سال گذشته ۱۹ هزار مددجوی کمیته امداد با اعطای هزار میلیارد تومان تسهیلات توانمند شده‌اند.

دیگر خبرها

  • اجرای طرح تابستانه ویژه مهارت آموزی دانش آموزان سنین 7 تا 18 سال
  • مهارت‌آموزی ۳۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌ جنوبی
  • مهارت‌آموزی سه هزار و ۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌جنوبی
  • تولید، اشتغال و تأمین معاش خانواده، ثمره پشتکار بانوی اراکی
  • پرداخت زکات فطریه در استان بوشهر ۱۲ درصد افزایش یافت
  • رویداد صدرا در اشتغال‌زایی نسل جوان نقش دارد
  • برگزاری رویداد گامی نو ویژه دانش آموزان هنرستانی در هرمزگان
  • ۷۵۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان ایلام پرداخت شد
  • راه‌اندازی صندوق «ضمانت» تسهیلات اشتغال مددجویان در سال جاری
  • ضرورت تقویت بخش تعاون در راستای تحقق اشتغال‌زایی