Web Analytics Made Easy - Statcounter

امینی گفت: امر به معروف و نهی از منکر نقش موثری در کاهش آسیب های اجتماعی دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، «زهرا امینی» امروز (25 دی ماه) در نشست تعاملي و جلسه شوراي امر به معروف و نهي از منكر بهزيستي استان مركزي ضمن تاکید بر اجرای این فریضه الهی در جامعه گفت: امر به معروف و نهی از منکر از دستورات دین مبین اسلام است که باید به آن توجه فراوان شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی با بیان اینکه بهزیستی یک دستگاه دولتی متولی کنترل و کاهش آسیب اجتماعی است، افزود: تعداد زیادی مرکز،موسسه خیریه و NGO در سطح استان تحت نظر این سازمان وجود دارد و از  طریق این سازمان های مردم نهاد در راستای اجرایی نمودن فریضه الهی که از فروع دین مبین اسلام تلاش می شود.

 

این مقام مسئول  خاطر نشان کرد:بهزیستی در راستای اشاعه دادن خوبی ها که در راستای اهدف سازمانی تعریف شده و پیشگیری از منکرات که در قالب آسیب های اجتماعی عنوان می شود اقدام می کند.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص فریضه واجب الهی امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و ادامه داد: خودسازی و هم نوع دوستی گام های اصلی عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر است که باید به آن توجه شود.

 

مدیر کل بهزیستی استان مرکزی اظهار کرد: نقش امر به معروف و نهی از منکر در کاهش آسیبهای اجتماعی و تحکیم خانواده بسیار با اهمیت است.

 

امینی اجرای بسیاری از طرحها در فعالیتهای بهزیستی  از قبیل حضور روحانیون در مراکز شبه خانواده، طرح یاوران نماز در مهد های کودک ونشست خانواده مطهر  همسو با اصول و برنامه های شورای امر به معروف است که همواره در طول سال اجرا می شود.

 

وی بر احیا این فریضه الهی در جامعه تاکید کرد و ادامه داد. برای احیاء امر به معروف و نهی از منکر در جامعه نیاز به کار فرهنگی است که مسئولان امر باید در این رستا تلاش کنند.

 

معاون اجتماعی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مرکزی نیز در ادامه این مراسم ضمن تقدیر از بهزیستی در اجرای برنامه های فرهنگی گفت: بهزیستی در این راستا گام های موثر و قابل توحه ای برداشته است و فعالیت های فرهنگی گسترده ای را اجرا کرده که جای تقدیر و تشکر دارد.

 

حمید کوچکی افزود: امر به معروف و نهی از منکر یعنی مسئولیت پذیری اجتماعی و در قبال یکدیگر مسئول بودن.

 

وی با اشاره به اینکه ستاد امر به معروف و نهی از منکر به دنبال کرامت انسانی و تعالی بخشیدن به یکدیگر در جامعه است، ادامه داد: اجرای طرح  الگوسازی مدیران و مسئولین نسبت به موضوع عفاف و حجاب و امر به معروف  از طریق ستاد امر به معروف استان از دیگر برنامه های این ستاد است.

 

پایان پیام/177

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد سردار سلیمانی سردار سلیمانی طرح ملی فهما کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد فهما شهادت سردار سلیمانی امینی سازمان بهزیستی استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۳۰۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش شور و نشاط اجتماعی در سطح جامعه اعتیاد را کاهش می‌دهد

به گزارش خبرنگار مهر، سید روح‌الله حسینی ظهر امروز در اولین شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر شهرستان فامنین در سال‌جاری با تقدیر از فعالیت‌های سال گذشته شورا افزود: اقدامات در مبارزه با مواد مخدر در چند عرصه باید انجام شود ابتدا اقدامات سلبی، سپس اقدامات ایجابی است.

وی ادامه داد: متولیان آموزش و امور فرهنگی در شهرستان می‌توانند در این امر مؤثر باشند و بدون برنامه در این مسیر هیچ توفیقی حاصل نمی‌شود

فرماندار فامنین تصریح کرد: باید هدف‌گذاری و چشم انداز درستی در این زمینه داشته باشیم

حسینی خاطرنشان کرد: افرادی که در این حوزه با آنها مواجه هستیم به سه دسته تقسیم می‌شوند اول عده‌ای آسیب زا هستند، دوم عده‌ای آسیب دیده و عده‌ای نیز مخاطبین اصلی هستند که افراد در معرض آسیب هستند و باید برای این افراد برنامه درست داشته باشیم

وی تأکید کرد: در این حوزه باید از انجام کار نمایشی و سطحی پرهیز شده و این موضوع به صورت جهادی دنبال شود

فرماندار فامنین اظهار داشت: لازم است برای نقاط مختلف آلوده در سطح شهرستان برنامه‌های اساسی داشته باشیم و از فرصت‌ها و ظرفیت‌ها به خوبی استفاده شود

حسینی بیان داشت: در این عرصه از فرهنگ سازی نباید غفلت شود.

کد خبر 6081357

دیگر خبرها

  • روند کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان
  • روند رشد آسیب‌های اجتماعی در قزوین متوقف شد
  • کاهش بیش از ۳۰ درصدی سرقت در ایام نوروز در قزوین
  • گروه‌های مردمی مسوولان را در اجرای «طرح نور» در ورامین یاری کنند
  • بیش از ۹۰ درصد مردم کردستان از اجرای طرح نور استقبال کردند
  • سرمایه‌گذاری در ورزش باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود
  • افزایش شور و نشاط اجتماعی در سطح جامعه اعتیاد را کاهش می‌دهد
  • هم‌اندیشی دستگاه‌های اجرایی یزد به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • نهادهای متولی فرهنگ از جامعه جامانده‌اند/ تذکر لسانی خودجوش مردمی موثرتر از نوع حاکمیتی است
  • هم‌اندیشی دستگاه‌های اجرایی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی