Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حسین دشتی، مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل در بازدید از تولیدات فرش مددجویان تحت حمایت کمیته امداد گفت: بر اساس تفاهمنامه کمیته امداد با معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، تولیدات فرش، گلیم و صنایع‌دستی مددجویان و تولیدکنندگان و بافندگان صنایع دستی مناطق محروم استان اردبیل، به صورت تضمینی به فروش می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اینکه کمیته امداد با برگزاری کارگاه‌های آموزشی، ارائه تسهیلات خوداشتغالی و نظارت بر اجرای طرح‌های خودکفایی گام‌های بسیار موثری برای توانمندسازی مددجویان برداشته است، بیان کرد: همواره یکی از مهم‌ترین مسائل مددجویان بازاریابی و فروش محصولات بود که با همکاری مجتمع اقتصادی و شرکت صنعت‌آفرینان کمیته امداد این مشکل نیز برطرف شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه از طریق این تفاهمنامه مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل به سادگی می‌توانند فرش، گلیم و تولیدات صنایع دستی خود را به فروش برسانند، افزود: در زمینه صادرات محصولات هم برنامه‌های مختلفی مدنظر قرار دارد که از این طریق خواهیم توانست در کنار تولید کیفی، از نظر کمی نیز شاهد فعالیت‌های گسترده‌تر باشیم.

دشتی با اشاره به اینکه یکی از اهداف مهم این تفاهمنامه کمک به اشتغال و ایجاد درآمد پایدار برای مددجویان تحت حمایت است، گفت: همچنین از این طریق بستری برای عرضه و فروش محصولات تولیدی خانوار تحت حمایت فراهم می‌شود که می‌توانند فرش، گلیم، جاجیم، تابلوفرش و سایر محصولات تولیدی خود را عرضه کنند.

او با بیان اینکه قالیبافان تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل در ۹ ماهه امسال بیش از ۵ هزار مترمربع فرش، تابلو، گلیم و جاجیم بافته‌اند، افزود: محصولات تولیدی مددجویان بیش از ۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان ارزش‌گذاری شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه اجرای طرح صنایع دستی توسط مددجویان تحت حمایت، به خصوص زنان سرپرست خانوار موفقیت‌های چشمگیری را به دنبال داشته که با ارائه آموزش‌های فنی و تخصصی درصدد توانمندسازی آن‌ها هستیم، بیان کرد: خانوار تحت حمایت با اجرای طرح‌های قالیبافی، فرشبافی و جاجیم، علاوه بر رفع بخش مهمی از مشکلات اساسی زندگی خود، می‌کوشند این هنر و فرهنگ بومی را نیز حفظ کنند.

دشتی با بیان اینکه قالیبافی یکی از مهم‌ترین طرح‌های اشتغال این نهاد محسوب می‌شود، گفت: توسعه مشاغل خانگی، علاوه بر درآمدزایی برای مددجویان تحت حمایت موجب می‌شود تا آن‌ها در کنار اعضای خانوار خود به کار مشغول شوند.

او افزود: در قالب تفاهمنامه، تولیدات مددجویان و روستاییان ساکن در مناطق محروم با ضریب محرومیت ۷، ۸ و ۹ در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تولید فرش صنایع دستی کمیته امداد مددجویان اردبیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۳۰۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری ۱۰۸ واحد مسکونی به خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد استان تهران

سیدابوالفضل پرپنچی، مدیرکل کمیته امداد استان تهران در شانزدهمین جلسه شواری عالی مسکن که آیین واگذاری بیش از ۳۳ هزار مسکن مددجویی به صورت برخط برگزار شد، اظهار کرد: سهم استان تهران از این تعداد ۱۰۸ واحد است که برای خانواده‌های تحت حمایت خریداری شده است.

وی افزود: در همین راستا به صورت نمادین یک واحد مسکن مددجویی به خانواده تحت حمایت استان تهران در صباشهر تحویل داده شد.

پرپنچی ادامه داد: برای این تعداد واحد بالغ بر ۱۲ میلیارد و ۸۶۸ میلیون تومان به صورت بلاعوض و ۶ میلیارد و ۱۴۱ میلیون تومان به صورت معوض برای خریداری این تعداد مسکن به خانواده‌های تحت حمایت پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران با اشاره به زیربنای ۶۰ تا ۸۰ متری واحد‌های مسکونی، ادامه داد: این واحد‌ها با همکاری بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان، بسیج سازندگی، راه و شهرسازی، خیران و کمک‌های بلاعوض و معوض کمیته امداد و همچنین آورده مددجویان خریداری و به خانواده‌های تحت حمایت واگذار شده است. 

وی گفت: در صورت مساعدت بنیاد مسکن و سایر سازمان‌ها و نهاد‌های مربوطه در صورت تامین زمین مورد نیاز مددجویان متقاضی، با ارائه وام‌های قرض الحسنه و صدور مجوز‌های لازم، می‌توانیم درخصوص احداث و خرید واحد‌های مسکونی برای خانواده‌های تحت حمایت اقدام کنیم.

گفتنی است؛ به صورت همزمان در سراسر کشور بیش از ۳۳هزار مسکن مددجویی با حضور رئیس جمهور واگذار شد که از این تعداد، ۱۰۸ واحد با مشارکت خیران، خریداری و به مددجویان استان تهران واگذار شده است. همچنین در سال ۱۴۰۲ برای ۱۳۸۷ خانواده تحت حمایت واحد مسکونی نیز تعمیر و بازسازی انجام شده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • خزعلی: صدور کارت ملی با نام مادران منتفی شد
  • کارآفرین اردبیلی مهمان برنامه «کار خونه»
  • واگذاری ۱۰۸ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد در استان تهران
  • واگذاری ۷۸۰ انشعاب گاز رایگان به جامعه هدف کمیته امداد و بهزیستی اردبیل
  • واگذاری ۱۰۸ واحد مسکونی به خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد استان تهران
  • راه‌اندازی ۱۲ واحد گلخانه در مهرستان
  • واگذاری ۳هزارو ۳۵۵ واحد مسکن به مددجویان کمیته امداد استان کرمان
  • ارائه ۲۷۰۰ خدمت حقوقی به مددجویان کمیته امداد اصفهان
  • مسکن مددجویان کمیته امداد اردبیل افتتاح شد/تکمیل ۹۸واحد تا شهریور
  • ۸۰۹ واحد مسکن مددجویان کمیته امداد افتتاح شد