Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، مدیرعامل وقت شرکت «پ. آ.ج» در حالی اخیراً پس از ۹ سال فرار دستگیر و بازداشت شده که شعبه دوم دادگاه تجدیدنظر استان بوشهر در پرونده‌ای به اتهام قاچاق بیش از یکصد میلیون لیتر فرآورده‌های نفتی یارانه‌ای معادل ۵۰ فروند کشتی نفتکش، او را جمعاً به پرداخت یک هزار و ۴۶۱ میلیارد و ۱۵۴ میلیون و ۱۱۹ هزار و ۳۰۶ ریال محکوم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی دارای سابقه محکومیت قطعی در زمینه قاچاق سوخت در دادگاه‌های بدوی و تجدیدنظر استان بوشهر است؛ در همین ارتباط او در تاریخ هشتم مهر سال ۹۱ در پرونده‌ای به اتهام قاچاق ۲.۲ میلیون لیتر فرآورده‌های نفتی یارانه‌ای به جریمه نقدی، یکسال حبس و ابطال کارت بازرگانی به مدت ۱۵ سال محکوم شده بود.

در پرونده مزبور، نامبرده فقط جریمه نقدی را پرداخت و بعد از آن متواری شد و به همین علت حکم یکسال حبس وی اجرا نشد.

«ه. پ» در حالی متواری شده بود که پرونده دیگری به اتهام قاچاق یکصد میلیون لیتر فرآورده‌های نفتی یارانه‌ای داشت که پس از چندین سال رسیدگی، امسال منجر به صدور حکم محکومیت قطعی در شعبه دوم دادگاه تجدیدنظر استان بوشهر شد.

وی که یکی از بزرگترین قاچاقچی سوخت کشور محسوب می شود، ۱۴ دی امسال دستگیر و هم اکنون در زندان بوشهر به سر می‌برد.

پنجم اردیبهشت سال ۹۰ محسنی‌اژه‌ای سخنگوی وقت قوه قضائیه در پاسخ به سوالی درباره فرار قاچاقچی بزرگ سوخت به نام «ه. پ»گفت: این متهم با قید وثیقه آزاد بود تا زمانی که به دادگاه احضار شود. ولی مثل اینکه گزارش شده وی فرار کرده است. اگر فرار کرده باشد هم وثیقه‌اش ضبط می‌شود و هم براساس قانون مجرمان فراری با وی برخورد می‌شود.

نکته جالب این است که حمید باقری درمنی معروف به سلطان قیر که دی ماه سال ۹۷ به جرم افساد فی‌الارض از طریق تشکیل شبکه کلاهبرداری و رشاء به اعدام محکوم شد، شرکت «پ. آ.ج» را در سال ۱۳۹۰ به مبلغ حدود ۴۰ میلیارد تومان خریداری کرده بود.

جریمه میلیاردی قاچاق نفت خام در خوزستان کشف ۹۷۳ هزار لیتر سوخت قاچاق کد خبر 478517 برچسب‌ها سوخت دادگاه

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سوخت دادگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۳۰۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از سه میلیون لیتر گازوئیل قاچاق در میناب

رئیس کل دادگستری هرمزگان از کشف بیش از سه میلیون لیتر گازوئیل و جمع آوری و ضبط ۷۵ کیلومتر خطوط لوله انتقال سوخت قاچاق در شهرستان میناب خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از هرمزگان وبه نقل از روابط عمومی دادگستری، مجتبی قهرمانی اظهار کرد: در راستای اجرای طرح ضربتی مقابله با قاچاق سوخت، عملیاتی جهت شناسایی مخازن حاوی میلیون‌ها لیتر سوخت قاچاق در بندر کلاهی شهرستان میناب اجرا شد.

وی افزود: در نتیجه اجرای این عملیات موفق، با حضور دادستان مرکز استان هرمزگان، دادستان شهرستان میناب، فرمانده انتظامی هرمزگان و فرمانده مرزبانی استان هرمزگان در بندر کلاهی با اقدام مشترک فراجا و دریابانی ضمن شناسایی ۲۶۵ عدد مخزن نگهداری سوخت قاچاق و بیش از سه میلیون لیتر گازوئیل و فرآورده‌های نفتی کشف و ضبط شد.

قهرمانی یادآور شد: همچنین ۱۷ فروند شناور متعلق به قاچاقچیان سوخت نیز توسط مأموران توقیف شده است.

وی در ادامه با اشاره به کشف بیش از ۷۵ کیلومتر خطوط لوله انتقال سوخت قاچاق در این منطقه اضافه کرد: به دستور مقام قضائی این لوله‌ها که سوخت قاچاق را از مخازن به سواحل و اعماق دریا منتقل می‌کردند، به محض شناسایی جمع‌ آوری و ضبط شدند.

رئیس کل دادگستری هرمزگان در پایان ضمن قدردانی از فرماندهان فراجا و مرزبانی استان به دلیل اجرای موفق و مدبرانه این عملیات، تأکید کرد: با اقدامات ویژه دستگاه قضائی و تلاش شبانه‌روزی نیروهای فراجا و دریابانی استان هرمزگان، فضای استان برای فعالیت مجرمان ناامن شده که این دستاورد مهم در سایه تعامل خوب و تشریک مساعی تحقق پیدا کرده است.

کد خبر 747606

دیگر خبرها

  • کشف ۵ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در ماهشهر/ ۳ نفر دستگیر شدند
  • کشف ۵ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در ماهشهر
  • تولید فیلم‌های غیراخلاقی از دختران ۱۵ تا ۲۶ ساله ایرانی برای مردان خارجی | انهدام باند بزرگ قاچاق زنان و دختران ایرانی به ترکیه و گرجستان + جزئیات
  • کشف بیش از سه میلیون لیتر گازوئیل قاچاق در میناب
  •  کشف بیش از ۵۶۷ هزار لیتر سوخت قاچاق در استان سمنان
  • کشف ۳ میلیون لیتر سوخت قاچاق در بندرکلاهی شهرستان میناب
  • کشف هزار و ۹۰۰ لیتر سوخت قاچاق در نهبندان
  • کشف ۱۰ هزار لیتر سوخت قاچاق
  • توقیف ۱۱۸ هزار لیتر سوخت قاچاق در میرجاوه
  • قاچاقچی سوخت نقره داغ شد