Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان از افتتاح پژوهشگاه مشترک نهج البلاغه با همکاری این دانشگاه و مؤسسه معارف اهل البیت اصفهان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر پیام نجفی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) در افتتاحیه کنگره بازخوانی ابعاد شخصیتی امام علی(ع) ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید سردار سلیمانی و جان باختگان سانحه هوایی هواپیمای اوکراینی، گفت: نهج‌البلاغه کتابی سرشار از گوهرهای گرانمایه و حکمت‌های عالیه است و مختص زمان و مکان خاصی نبوده و گستردگی موضوعاتی همچون توحید، عدل، خلقت، اوصاف متقین و منافقین، دولت‌ها و ملت‌ها، فضائل و رذایل اخلاقی، عدالت و صدها موضوع دیگر، شوق تحقیق و تفحص در این کتاب پر بار و استفاده از رهنمودهای آن در دوران کنونی را در انسان زنده می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یکی از نیازهایی که در حوزه فرهنگ در این جامعه احساس می‌شود، عدم پرداختن به ابعاد شخصیتی مولای متقیان و بهره‌گیری از دریای حکمت ایشان بوده و به همین علت در حوزه معاونت فرهنگی واحد اصفهان (خوراسگان) و با همکاری مؤسسه معارف اهل البیت اصفهان، افتتاح و شروع به کار پژوهشگاه نهج‌البلاغه با هدف بازخوانی ابعاد شخصیت امام علی(ع) و گسترش فرهنگ انسان ساز نهج‌البلاغه در دستور کار این واحد قرار گرفت.

دکتر نجفی ضمن بیان اهداف برگزاری این کنگره و همچنین پژوهشگاه نهج‌البلاغه در دانشگاه، خاطرنشان کرد: با توجه به وجود ظرفیت‌های علمی و پژوهشی قوی در دانشگاه آزاد اسلامی و مؤسسه اهل البیت، سعی داریم در این کنگره با استفاده از نظرات استادان حوزه و دانشگاه، سوق دادن پژوهش‌ها و پایان‌نامه‌ها به سوی موضوعات اشاره شده در نهج البلاغه، رهنمودهای نهج البلاغه در امور مختلف زندگی امروز کاربردی ‌تر شده و راه‌های جدیدتری برای رویارویی با چالش‌های موجود در جوامع بشری ارائه شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: ایجاد نظام موضوع‌یابی نهج‌البلاغه در رشته‌های مختلف یکی دیگر از اهداف دبیرخانه این کنگره و کارگاه‌های جنبی آن بوده و در تلاشیم در طول برگزاری این گردهمایی، با همفکری و مشارکت همگانی در جهت تدوین این نظام‌نامه، به یک جمع‌بندی نهایی و راهبردی رسیده و آن را برای استفاده پژوهشگران و محققان این حوزه آماده کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نهج البلاغه دانشگاه آزاد اسلامي اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۳۱۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اخذ مجوز راه‌اندازی فصلنامه پژوهشی در دانشگاه آزاد مرودشت

معصومه عمادی معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا از از دریافت مجوز راه‌اندازی فصلنامه پژوهشی با عنوان«مطالعات سایکوفیزیولوژی در ورزش» در این واحد دانشگاهی خبرداد و اظهار کرد: این مجوز بر اساس مصوبه جلسه کمیسیون تعیین اعتبار نشریات دانشگاه آزاد اسلامی به صورت فصلنامه به زبان فارسی به مدیر مسئولی سیروس فارسی و سردبیری محمدعلی آذربایجانی صادر شد.

وی افزود: علاقمندان و دانشجویان تحصیلات تکمیلی به مباحث فیزیولوژی ورزشی، روانشناسی در ورزش و سایر زمینه‌های مرتبط برای ارائه مقاله در نشریه فوق به پرتال مجلات به آدرس https://journals.marvdasht.iau.ir/ مراجعه و برای کسب اطلاع از موضوعات محور‌های نخستین شماره آن می‌توانند با اداره نشریات دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت باشماره ۹۱۳۰۰۰۱۲-۰۷۱ داخلی۴۵۸ تماس بگیرند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دانشگاه آزاد زرند درصدد ایجاد فضای فرهنگی در جوار مرقد شهداست
  • توسعه اشتغالزایی در اقتصاد گیاهان زینتی با هدایت استارت‌آپ‌ها
  • تقویت و توسعه حوزه‌های مختلف دانشگاه آزاد مرودشت در سال جاری
  • حوزه فرهنگ نیازمند طراحی‌های کاربردی برای مقابله با شرایط انحرافی دشمن است
  • اخذ مجوز راه‌اندازی فصلنامه پژوهشی در دانشگاه آزاد مرودشت
  • بازگشت به تعالیم قرآن و نهج البلاغه تکلیف حوزه و دانشگاه است
  • محصولات فناورانه دانشگاه آزاد یادگار امام افزایش می‌یابد
  • کنگره بین‌المللی نهج‌البلاغه تیرماه 1403 در دانشگاه آزاد اصفهان برگزار می‌شود
  • جزئیات سومین کنگره بین‌المللی نهج‌البلاغه در دانشگاه آزاد اصفهان
  • تالاب «میقان» در مسیر مرگ خاموش!/ شرکت دانش‌بنیان در حوزه ایزوگام راه‌اندازی می‌شود