Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل اوقاف استان مرکزی با اشاره به پیش‌بینی کمک ۴۰۰ میلیارد ریالی خیران به حوزه عمرانی بقاع متبرکه استان مرکزی گفت: ۱۵۰ میلیارد ریال کمک تاکنون انجام شده است. ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۶ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، «حجت‌الاسلام عبدالله واحدی» مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با حضور در دفتر خبرگزاری تسنیم در استان مرکزی ضمن بازدید از این مجموعه در جریان نحوه فعالیت این خبرگزاری قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام عبدالله واحدی با اشاره به ثبت 19 وقف جدید که امسال در سازمان اوقاف استان مرکزی اظهار داشت: وقف‌های جدید در سازمان اوقاف و امور خیریه استان مرکزی به ثبت رسیده که البته وقف‌های دیگر هم در دست است که چون ثبت رسمی نشده در سامانه نیز درج نمی‌شود البته قطعا تا پایان سال موقوفات بیشتری در استان خواهیم داشت.

وی افزود: متاسفانه در استان مرکزی در چندسال اخیر قدری اعتماد عمومی به موضوع اوقاف مخدوش شده و آسیب دیده است که تلاش می‌کنیم در این حوزه احیای اعتماد عمومی به مجموعه اوقاف و فرهنگ وقف داشته باشیم و  وضعیت فرهنگی حوزه وقف استان مرکزی را ارتقا ببخشیم.

استفاده از ظرفیت خیران در حوزه عمرانی بقاع متبرکه استان مرکزی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی برضرورت استفاده از ظرفیت خیران در حوزه عمرانی بقاع متبرکه استان تاکید کرد و گفت: پیش بینی کردیم خیران امسال در بحث ساخت‌و‌ساز و توسعه عمرانی بقاع متبرکه  400 میلیارد ریال کمک کنند که البته تا به امروز 100 تا 150 میلیارد کمک ثبت شده که بخشی هنوز در سامانه ثبت و تایید کارشناسی را نگرفته است.

وی با اشاره به محل هزینه‌کرد موقوفات استان مرکزی تصریح کرد: موضوعات قرآنی، کمک به فقرا و نیازمندان، کمک به ساخت برخی از مساجد و حوزه‌ علمیه از محل موقوفات جدید در اراک است که بر روی آنها کار کردیم.

واحدی عنوان کرد: برنامه‌ اوقاف در استان مرکزی احیا و افزایش شاخص بهره‌وری در حوزه وقف است در این راستا کار‌های ساخت و ساز، زارعی، اجاره می‌دهیم تا کسب درآمد و افزایش شاخص بهروری در دست اقدام است که یک وجه آن ایجاد درآمد در امور خیر از موقوفات فاقد درآمد بوده و یک وجه نیز ارتقای بهره‌وری موقوفات بوده است.

رئیس سازمان اوقاف: بیانیه گام دوم انقلاب نقشه راه آینده کشور استرئیس سازمان اوقاف: خسارت و صدمه‌ای به بقاع متبرکه در اغتشاشات اخیر وارد نشدرئیس سازمان اوقاف: طرح افق در 500 بقاع متبرک اجراء شد

اجرای 25 پروژه دانش بنیان در حوزه اوقاف استان مرکزی

واحدی ادامه داد: هر دو گزینه  احیا و بهره‌وری و موضوعات شاخص بهره‌وری در مورد موقوفاتی که هیچ درآمد ندارد از مهمترین اقدامات سازمان اوقاف است البته بعضی از موقوفات باید هم حیا شود و هم درآمد داشته باشد، اما مبنای ما این است که  برنامه ویژه برای بالا رفتن شاخص بهره‌وری اجرا کنیم چراکه اگر افزایش در آمد داشته باشیم در کنار آن تولیدات و اشتغال بالا می‌رود.

وی خاطر نشان کرد: سیاست سازمان اوقاف استفاده از روش‌های دانش بنیان در احیای موقوفات است و در حوزه دامداری، کشاورزی، انرژی‌های تجدید پذیر پروژه‌های قابل قبولی در دست اقدام داریم به طوری که  25 پروژه دانش بنیان که بعضی‌ از آنها 20 کیلووات و 100 کیلووات هستند و  در مجموع 640کیلووات با استفاده از پنل‌های خورشیدی تولید برق دارد از سوی این سازمان اجرا می‌شود.

حمایت از کاشت گیاهان دارویی در استان مرکزی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی افزود: در بحث تولید و اشتغال در شهرهایی مانند شازند بذرهای اصلاح شده توسط بنیاد عمران موقوفات تهیه و در اختیار ساکنان روستا قرار گرفته که پس از کاشت و برداشت گیاهان دارویی، سازمان اوقاف گیاهان را خریداری و توسط زیرمجموعه‌ها و مراکز اسانس گیری برای ایجاد فرآورده‌های گیاهی و تولیدی اقدام می‌کند.

 

 

 

انتهای پیام/711/ز

R7980/P/S6,73/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۳۱۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشریح دستاورد‌های وقف در نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف و امور خیریه

حجت‌الاسلام و المسلمین غلامرضا عادل، معاون فرهنگی - اجتماعی و سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه در نشست خبری نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف و امور خیریه به تشریح برنامه‌های نمایشگاه که با حضور شرکت‌های دانش بنیان برگزار می‌شود پرداخت و گفت: مراسم افتتاحیه نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف و امور خیریه ساعت ۹:۰۰ روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت با حضور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت علمی ریاست جمهوری و وزیر جهاد کشاورزی در سالن همایش‌های هتل ارم برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام عادل ادامه داد: بیش از ۳۰ شرکت دانش بنیان مورد حمایت سازمان اوقاف و امور خیریه هستند. جوانان نخبه در این شرکت‌ها حضور دارند. طرح‌های این نخبگان به واسطه نداشتن پشتیبانی مالی راکد مانده بود، که امروزه این شرکت‌ها دفتری را در سازمان اوقاف مستقر کرده‌اند. 

سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: از ۳۹ شرکت دانش بنیان برای حضور در نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف دعوت شده و محور اقدامات این نمایشگاه معرفی تولیدات داخلی با قیمت مناسب است. از دیگر بخش‌های نمایشگاه می‌توان به ارائه آثار قدیمی و تاریخی وقفنامه‌ها، نحوه شکل‌گیری وقف، حفظ العین، مولدسازی و اجرای نیت اشاره کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها

دیگر خبرها

  • خبر‌هایی از بررسی فرهنگ وقف در همایش متولیان بقاع متبرکه در دامغان
  • سالانه ۵۰ موقوفه جدید به موقوفات استان سمنان اضافه می‌شود
  • بانک مرکزی به تعهدات خود در حوزه دارو عمل کرد
  • کمک ۱۲ میلیارد ریالی خیران گرمسار برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد
  • اثرگذاری توسعه دانش‌بنیان‌ها در به‌روزرسانی موقوفات
  • حضور ۳۹ شرکت دانش‌بنیان در نمایشگاه دستاوردهای اوقاف/ شفاف و به‌روز هستیم
  • تشریح دستاورد‌های وقف در نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف و امور خیریه
  • اجرای ده‌ها طرح عمرانی فعال راهداری در استان مرکزی
  • نمایشگاه دستاورد‌های وقف برپا می‌شود
  • توسعه پرورش دام سبک در گلستان با حمایت سازمان اوقاف