Web Analytics Made Easy - Statcounter

دیگر رسانه‌ها ــ‌ دومین دوره مسابقه معاملات الگوریتمی بازار سرمایه ایران آغاز به کار کرد.

به گزارش ایکنا، به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه، دومین دوره مسابقه معاملات الگوریتمی بازارسرمایه ایران با اهدافی نظیر «تلاش در جهت رسیدن به استانداردهای جهانی»، «مشارکت بیشتر نخبگان حوزه‌های فناوری اطلاعات و مالی در بازار سرمایه»، «گسترش و بسط مفاهیم نوین بازار سرمایه به جامعه»، «معرفی فرصت­‌های شغلی فعالان حوزه معاملات الگوریتمی در سطح کشور»، «معرفی قابلیت­‌های نرم­‌افزاری و ابزارهای معاملاتی نوین به افراد جامعه»، «ارتقای دانش حرفه­‌ای فعالان بازار سرمایه» و «کشف استعداد در بین علاقه‌مندان» از ۲۱ دی ماه به صورت تستی آغاز به کار کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 افتتاحیه رسمی این مسابقه همزمان با اولین حضور تیم­‌ها در روز شنبه ۲۸ دی ماه برگزار می‌­شود و تا روز چهارشنبه ۳۰ بهمن ادامه دارد؛ مراسم اختتامیه آن نیز با اعلام تیم­‌های برتر در اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد.

استقبال شرکت­‌کنندگان از این دوره رقابت ها زیاد بوده و از میان خیل زیاد شرکت‌کنندگان در نهایت ۲۷ تیم سه نفره در این مسابقات پذیرفته شدند. این تیم‌ها در سه بخش «خرید و فروش سهام»، «خرید و فروش در اوراق بهادار با درآمد ثابت» و «چالش حل مسئله» به رقابت خواهند پرداخت.

دو مسابقه نخست به صورت پیوسته بوده و مسابقه «حل مسئله» تنها در هر هفته یک بار طراحی می­‌شود. با توجه به تجربه سال گذشته این مسابقه در ابتدا به صورت آزمایشی برگزار می‌شود و در این دوره تستی به هر تیم بابت دو مسابقه «خرید و فروش سهام»، «خرید و فروش در اوراق بهادار با درآمد ثابت» و «چالش حل مسئله»، یک میلیون تومان اعتبار اعطا شده است.

دوره تستی تا روز چهارشنبه دوم بهمن ادامه دارد. در حین مسابقه اصلی در بخش‌‎های «اوراق بهادار با درآمد ثابت»، «خرید و فروش سهام» به هر تیم ۳۰ میلیون تومان اعتبار داده می­‌شود و پس از پایان معاملات، تیم­‌های شرکت­‌کننده بر اساس عملکرد بازدهی، رده‌­بندی می­‌شوند.

همچنین، در طول مسابقات نیز برخی از روزها تیم‌­ها در محل فیزیکی مسابقه حضور دارند و مدیران بازار سرمایه اعم از ارکان و نهادهای مالی از این مسابقه بازدید خواهند کرد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا بازار سرمایه مسابقات معاملات الگوریتمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۳۲۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز خرید و فروش مسکن از خرداد امسال در سامانه خودنویس

طبق اعلام مدیرسامانه خودنویس وزارت راه و شهرسازی، خرداد امسال نسخه اولیه قرارداد خرید و فروش ملک در این سامانه رونمایی می‌شود.

به گزارش ایسنا، سامانه خودنویس به نشانی khodnevis.mrud.ir از خرداد ۱۴۰۲ در اختیار عموم مردم بوده و به مرور انواع معاملات اجاره روی این سامانه بارگذاری و رفع ایراد شد.

۲۱ بهمن سال گذشته نیز دسترسی مشاوران املاک تهران به سامانه قدیم (سامانه املاک و مستغلات) حذف و مشاوران املاک برای ثبت قراردادهای اجاره به سامانه جدید (سامانه خودنویس) ارجاع داده شدند.

این اقدام وزارت راه و شهرسازی مورد انتقاد برخی مشاوران املاک قرار گرفت که آن را نوعی تصدی‌گری دولت در حوزه اصناف و مشاغل می‌دانند.

با این حال هادی عباسی ـ معاون وزیر راه و شهرسازی بهمن سال گذشته گفت که با راه‌اندازی سامانه خودنویس، مشاوران املاک بیکار نمی‌شوند و امکان فعالیت برایشان فراهم است اما باید به نقطه‌ای برسیم که خدمات مشاوران املاک تخصصی شود و ارتقا یابد.

به تازگی نیز مهدی ساسانی ـ مدیر سامانه خودنویس گفته است: در برنامه است تا خردادماه امسال نسخه اولیه قرارداد خرید و فروش در این سامانه رونمایی شود.

سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات در سال ۱۳۸۸ تحت عنوان ایران املاک آغاز به کار کرد و همان زمان وزارت راه و شهرسازی سامانه را از وزارت صمت دریافت کرد و مکلف شد تا دسترسی مردم به کد رهگیری رایگان بدون مراجعه به مشاوران املاک و مستغلات را ایجاد کند. به مدت ۱۴ سال اقدام خاصی روی این سامانه ایجاد نشد و با آغاز به کار دولت سیزدهم با بررسی سامانه مقرر شد تا سامانه جدید راه اندازی شود. زیرا به روز رسانی سامانه املاک و مستغلات عملاً ممکن نبود.

در حال حاضر اگر ملکی در سامانه املاک و اسکان ثبت نشده باشد امکان استفاده از سامانه خودنویس را برای عقد قرارداد ندارد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: معاون وزیر: رونق بازار مسکن در نیمه دوم سال/ افزایش 50 تا 60 درصدی قیمت مسکن در 5 سال طبیعی است طرح ملی مسکن برای چه‌کسانی؟ (فیلم)

دیگر خبرها

  • بهترین روش آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال برای ورود به بازار رمزارزها
  • ۱۶۱ میلیارد تومان نقدینگی به بازار سهام تزریق شد
  • هشدار تند به دو پلتفرم فعال در خرید، فروش مسکن
  • بورس سبزپوش شد؛ رشد مناسب بازار در هفته اول اردیبهشت
  • مسکن پس از ماه سرگیجه؛ پیش‌بینی وضعیت آینده بازار
  • خرید آیفون در چین کاهش یافت
  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳/ افت بازار سهام، سیگنال فرصت خرید است؟
  • ارومیه میزبان مسابقه انتخابی طلا و جواهر سازی
  • آغاز خرید و فروش مسکن از خرداد امسال در سامانه خودنویس
  • آغاز دومین طرح فروش فوق‌العاده ایران خودرو | نوع خودرو، قیمت و زمان تحویل